تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پرسپولیس (۵) ۱ ـ النصر (۳) ۱؛ پرسپولیس سلطان غرب آسیا

حاشیه‌های بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از عصر امروز آغاز شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب و ناراحت کننده، عیسی آل کثیر را محروم کرد بازی منصفانه امشب را به یک مسابقه نابرابر و «کثیف» تبدیل کند. حالا همه منتظر حمله بی‌محابا به «آل کثیف» فوتبال آسیا هستند!

کد خبر: ۷۲۷۰۶
۱۸:۳۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

پرسپولیس(5) ۱ ـ النصر (3)۱؛ پرسپولیس سلطان غرب آسیا

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: با اتفاقی که ساعاتی قبل از مسابقه برای پرسپولیس پیش آمد، نماینده فوتبال ایران با تغییرتی در ترکیب وارد میدان شد. ترکیب ورودی پرسپولیس به این ترتیب است: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی.

ترکیب ابتدایی النصر عربستان در بازی امشب برابر پرسپولیس، هیچ تغییری نسبت به دیدار گذشته‌اش در مرحله یک چهارم نهایی مقابل التعاون نداشته است.

بازی با سوت محمد تقی الجعفری آغاز شد و پرسپولیس از همان دقایق اول حمله را آغاز کرد. النصر اما بعد از دقایقی توانست بازی را متعادل کند و حوالی دقیقه 10 نیز حتی در زمین پرسپولیس مسلط‌تر به نظر می‌رسید.

در فاصله بین دقایق 15 تا 25، میزان اشتباهات و خطاهای بازیکنان دو تیم زیاد شد و به نظر می‌رسید که هیجان و استرس در هر دو تیم بالاست. پرسپولیس البته یکی دو بار خط دفاع النصر را به زحمت انداخت اما تا دقیقه 25 همچنان بازی بدون گل مساوی بود.

مهدی عبدی در دقیقه 26 یک توپ نسبتا دقیق از احسان پهلوان دریافت کرد که البته با یک ضربه اضافه این فرصت را از دست داد.

در دقیقه 31 نیز بشار رسن با یک حرکت فوق العاده توپ را برای مهدی عبدی در محوطه جریمه فرستاد که باز هم توپ روی پای عبدی جفت و جور نشد.

گل اول النصر: در دقیقه 35 حرکت غنام در محوطه جریمه پرسپولیس با خطای بشار همراه شد و حمدالله پشت ضربه ایستاد و با یک ضربه چیپ توپ را به گل تبدیل کرد تا به نوعی گل چیپ مهدی طارمی را در بازی قبلی دو تیم جبران کرده باشد.   

پرسپولیس برای جبران گل خورده دوباره خود را به محوطه جریمه النصر نزدیک کرد و در پی یک ضربه کرنر، نوراللهی توپ را به بیرون زد. 

گل اول پرسپولیس: روحیه بالا و تمرکز پرسپولیس و اصرار به حمله باعث شد بازی مساوی شود. بشار توپ را از سمت چپ محوطه جریمه النصر به چنگ آورد و با یک سانتر بسیار خوب عبدی را در موقعیت گل قرار داد و مهاجم جانشین آل کثیر نیز کار را تمام کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول النصر به دروازه پرسپولیس هجوم آورد و مهاجمان این تیم حامد لک را کمی به زحمت انداختند. بازی با نتیجه یک ـ یک در نیمه نخست به پایان رسید در حالی که بشار رسن، وحید امیری و مهدی عبدی بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

در پایان نیمه اول می‌توان گفت النصر عربستان آنچنان که انتظار می‌رفت و ادعا می‌شد حریف قدرتمندی نبوده و پرسپولیس می‌تواند برنده این بازی باشد. شاید اگر عیسی آل‌کثیر در ترکیب تیم بود و دچار محرومیت ظالمانه نمی‌شد، در همان نیمه اول نتیجه خوبی برای سرخ‌ها رقم زده می‌شد.

نیمه دوم مسابقه با ضربه کاشته عبدالرزاق حمدالله خیلی زود داغ شد و این توپ به تیر افقی برخورد کرد و به زمین بازگشت تا خوش شانسی به پرسپولیس لبخند بزند.

تا دقیقه 60 بازی، دو تیم روی دروازه یکدیگر حملاتی را تدارک دیدند که سهم پرسپولیس بیشتر بود و همچنان بازی خوب بشار رسن، حملات پرسپولیس را تداوم می‌بخشید.

در فاصله دقیقه 65 تا 75 به نظر می‌رسد پرسپولیس دچار افت انرژی شده و مجالی برای النصر به وجود آمد که در محوطه جریمه پرسپولیس بیشتر دیده شود. خصوصا در این دقایق عبدالرزاق حمدالله چندین بار دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

بشار رسن نیز یک بار دیگر در نزدیکی دروازه النصر توپ را به صورتی نامتعادل شوت کردد به منجر به گل نشد.

در دقیقه 83 مسابقه به نظر می‌آید هر دو تیم خسته هستند اما هنوز از تعویض در پرسپولیس خبری نیست. احتمال دارد تعویض‌ها در آغاز وقت اضافه صورت بگیرد. بازی در دقایق 85 تا 89 همچنان با اشتباهات زیاد دو طرف و خستگی دنبال می‌شود و توپ‌های بادآورده به همان سادگی از دست می‌روند.

بازی در 90 دقیقه با تساوی 1-1 به پایان رسید و دو تیم به استقبال وقت اضافه رفتند در حالی که پیش بینی اتفاقات بسیار سخت است.

 

وقت اضافه

پرسپولیس بدون تغییر در ترکیب وارد میدان شد و دقیقا مشخص نیست که چرا تعویضی در تیم صورت نمی‌گیرد. خط حمله النصر همچنان حملات خود را ادامه می دهد و فشار را روی دروازه پرسپولیس حفظ کرده و مارتینز و حمدالله خطرآفرین هستند. 

در دقیقه 95 سرلک و رمضانی به جای نوراللهی و عبدی وارد زمین شدند تا شاید تحرک پرسپولیس بیشتر شود. طبیعتا گل خوردن در این دقایق ممکن است قابل جبران نباشد.

خستگی در ساق‌های بازیکنان پرسپولیس مشهود است و خطاهای پشت محوطه جریمه ممکن است کار دست آنها بدهد. بشار رسن که از بهترین بازیکنان زمین بود جایش را در دقیقه 99 به شیری داد. 

در دقیقه 104 بازی اما اتفاق ناگوار افتاد. احسان پهلوان بر اثر یک خطای بیمورد از داور کارت دوم را دریافت کرد و اخراج شد تا کار برای پرسپولیس سخت شود. النصر در پی ضربه کاشته دروازه لک را تهدید کرد که خوشبختانه با واکنش خوب گلر پرسپولیس بی‌اثر شد.

نیمه اول وقت اضافه در حالی به پایان رسید که خستگی در بین بازیکنان هر دو تیم به اوج رسیده است. به نظر می‌رسد ضربات پنالتی نتیجه این مسابقه را تعیین خواهد کرد. 

در همان دقیقه اول نیمه دوم وقت اضافه، پرسپولیس حمله سریعی را تا نزدیکی محوطه شش قدم النصر جلو برد اما سیامک نعمتی ضربه نهایی را بی‌دقت زد و توپ را هدر داد.

در دقیقه 114 سعید آقایی که دچار گرفتگی عضله شده بود از بازی خارج شد و علی شجاعی به جای او وارد زمین شد در حالی که شاید بسیاری منتظر ورود سید جلال حسینی بودند.

در دقایق پایانی وقت اضافه نیز بیشتر حملات از سوی النصر بود و پرسپولیس با تمام وجود دفاع کرد تا بازی را به ضربات پالتی بکشاند.

پنالتی‌ها

بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و کنعانی زادگان پشت اولین ضربه ایستاد. او گوشه دروازه را نشانه گرفت و توپ را گل کرد.

عبدالله مادو مدافع النصر هم با پای چپ اولین ضربه را به گل تبدیل کرد.

سیامک نعمتی زننده دومین ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد در حالی که جونز دروازه‌بان النصر در جهت شیرجه زد.

ضربه دوم النصر را هم مارتینز گل کرد.

میلاد سرلک ضربه سوم را خلاف جهت حرکت جونز به گل تبدیل کرد.

ضربه سوم النصر نیز گل شد تا تساوی همچنان ادامه داشته باشد.

شجاع خلیل زاده و ضربه چهارم برای پرسپولیس که به زیبایی گل شد. 

مایکون مدافع برزیلی النصر بالاخره اولین خطا را مرتکب شد و حامد لک گرفت.

آخرین ضربه پنالتی را علی شجاعی به گل تبدیل کرد تا پرسپولیس به آسمان برود.  

پیروزی پرسپولیس در شرایطی رخ داد که قبل از مسابقه همه کار برای خرد کردن روحیه تیم اتفاق افتاده بود اما حماسه دوحه همه چیز را به سود پرسپولیس تغییر داد. حالا فینال کمترین پاداشی است که به پرسپولیس می‌رسد. 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی