تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
ترجمه اختصاصی دیدار

کرونای ترامپ مثبت شد؛ آمریکا و کارزارهای انتخاباتی در شوک!

خبر مثبت بودن کرونای دونالد ترامپ، واشنگتن را در شوک فرو برده و در سراسر جهان پیچیده است. این مساله باعث نگرانی از سلامت رئیس‌جمهور شده و درباره‌ قابلیت دولت در برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ که حدود یک ماه با آن فاصله داریم، سوال برانگیز شده است.

کد خبر: ۷۲۶۹۸
۱۷:۴۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
کرونای ترامپ مثبت شد؛ آمریکا و کارزارهای انتخاباتی در شوک!
دیدارنیوز ـ خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا در بحبوحه کارزار انتخاباتی، جهان را یکسره در شوک فرو برده است. نشریه هیل نزدیک به کنگره آمریکا در مطلبی به تشریح و توصیف اوضاع کنونی پرداخته است که ترجمه آن را در ادامه می‌خوانید. 
 
منبع: نشریه هیل، مرتبط با کنگره آمریکا
 مترجم: راستین یزدان‌پناه

خبر مثبت بودن کرونای دونالد ترامپ، واشنگتن را در شوک فرو برده و در سراسر جهان پیچیده است. این مساله باعث نگرانی از سلامت رئیس‌جمهور شده و درباره‌ قابلیت دولت در برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ که حدود یک ماه با آن فاصله داریم، سوال برانگیز شده است.

"مارک مدوز" رئیس امور کارکنان کاخ سفید می‌گوید علایم بیماری ترامپ ملایم بوده، "طرح‌های جایگزین وجود دارد تا تضمین شود در مدتی که رئیس جمهور در قرنطینه به سر می‌برد، دولت به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد." ترامپ از زمان انتشار خبر مثبت بودن کرونا، مقابل دوربین‌های خبری قرار نگرفته است.

مدوز گفت: "من کاملا انتظار دارم در شرایطی که فعالیت‌های ویروس همچنان ادامه دارد، سایر افراد در کاخ سفید قطعا نتایج آزمایش‌شان مثبت خواهد شد، و ما گزینه‌های جایگزین داریم تا اطمینان دهیم دولت نه تنها فعالیت‌هایش ادامه می‌یابد بلکه فعالیت مردم آمریکا نیز پیش خواهد رفت."

"ملانیا ترامپ" بانوی اول آمریکا، "هوپ هیکس" مشاور ارشد کاخ سفید و "رونا دامنی مک دانیل" رئیس جمهوری خواه کمیته ملی نیز به ویروس کرونا آلوده شده‌اند... نتایج آزمایش "مایکل پنس" معاون اول ترامپ، و همسرش "کارن پنس" منفی بوده  است.

بر اساس متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، ترامپ در صورت ناتوانی، می‌تواند قدرت ریاست جمهوری را به پنس  واگذار کند.

کرونا برای افراد مسن و نیز کسانی که مشکلات تنفسی دارند، بسیار خطرناک بوده است. ترامپ ۷۴ سال سن و اضافه وزن دارد، یعنی عواملی که او را در زمره‌ گروه پرخطر مبتلا به بیماری ناشی از ویروس قرار می‌دهد. البته افراد دیگری که در روز‌های  اخیر با رئیس جمهور تماس نزدیک داشته‌اند، از جمله دخترش ایوانکا و جارد کوشتنر داماد ترامپ، نتیجه‌ آزمایش کرونایشان منفی بوده است.

انتظار می‌رود رئیس جمهور برخی وظایف خود را همچنان در قرنطینه ادامه دهد. وی، اما برنامه‌ جمع آوری کمک‌های مالی در واشنگتن دی سی را به همراه یک تجمع انتخاباتی در شهر سانفورد فلوریدا که قرار بود جمعه برگزار شود، لغو کرد.

مقامات کاخ سفید می‌گویند رئیس جمهور "پرانرژی" است و انتظار دارند کاملا بهبود یابد. اما میان دولتِ ترامپ و رسانه‌های خبری شکاف‌های عمیق بی اعتمادی وجود دارد، از جمله درباره‌ وضعیت سلامت رئیس جمهور.

دولت‌های پیشین درباره‌ بحران‌های سلامتی روسای جمهور، عموما به سادگی سخن گفته و تلاش کرده‌اند رفع نگرانی کنند.

نیویورک تایمز گزارش داد، رئیس جمهور روز پنج شنبه بی انرژی به نظر می‌رسید و چهارشنبه شب نیز هنگام بازگشت از تجمع انتخاباتی مینه سوتا، در هواپیما به خواب رفت. این علایم از طرف دیگر توجه همگان را به نحوه‌ مقابله‌ رئیس جمهور با بیماری کرونا جلب کرده است.
 
ترامپ مکررا تلاش کرده است شدت اهمیت ویروس را پایین نشان دهد؛ وی به دنبال بازگشایی سریع اقتصادی بوده و نقش استفاده از ماسک را در تجمعات انتخاباتی کم اهمیت نشان داده است. ترامپ پنج شنبه در مراسم شام یک نهاد خیریه مسیحیان کاتولیک اعلام کرد "دورنمای پایان بیماری همه گیر، دیده می‌شود." سخنان ترامپ البته ضبط شده بود.

از سوی دیگر، در کنگره‌ آمریکا، "میچ مک کانل" رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا گفت ابتلاء رئیس جمهور "تاکیدی است بر اینکه ویروس کرونا نگران انتخابات آمریکا نیست و اینکه تا دستیابی به واکسن، این بیماری قرار نیست کنار بکشد."

"نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان نیز گفت امیدوار است این خبر (ابتلاء ترامپ) حسی از فوریت را در کنگره را ایجاد کند تا این ویروس کشنده را "نابود کند."

پلوسی گفت: "شاید اکنون که مردم شاهدند رئیس جمهور آمریکا و همسرش با این همه اقدامات محافظتی همچنان در معرض بیماری هستند، شاید ... تجربه‌ای آموزنده باشد. اما بیشتر از اینکه آموزنده باشد، باید برای مقابله با آن اقدام کرد."

در شرایطی که حدود ۳۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری  باقی مانده  است، نمی‌توان از مفاهیم سیاسی ابتلاء ترامپ به کرونا، غفلت کرد. به ویژه در شرایطی که بیماری کرونا، بر فضای این انتخابات چیره شده است.

ترامپ در نظرسنجی‌ها به شدت از بایدن عقب افتاده و برخی جمهوری خواهان به تدریج نگران شکست ترامپ با اختلاف شدید هستند که البته به بهای از دست رفتن اکثریت حزب جمهوری خواه در سنا نیز تمام خواهد شد.

از مناظرات ریاست جمهوری، زمانی نگذشته است. در همین مناظرات بود که اقدام مکرر ترامپ در قطع سخنان بایدن و کریس والاس، مجری برنامه از فاکس‌نیوز، زنگ هشدار را برای بسیاری از جمهوری خواهان به صدا درآورد. مناظره‌ بعدی با بایدن قرار است در ۱۵ اکتبر برگزار شود.  

برخی جمهوری خواهان به هیل گفتند، که امیدوارند مردم آمریکا پس از بهبود رئیس جمهور، گرد او جمع شوند.

اما ساعت انتخاباتی تا همین جا هم علیه ترامپ تیک می‌زند؛ و او باید کارزار‌های انتخاباتی را دستکم تا دو هفته متوقف کند تا از کرونا بهبود یابد. منابع نزدیک به ستاد بایدن به هیل گفته‌اند تا زمانی که بایدن و اطرافیانش به کرونا مبتلا نشده باشند، برای کاهش فعالیت‌های انتخاباتی نامزد دمکرات‌ها هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

"ویلیام هاول" دانشمند هسته‌ای و استاد سیاست عمومی دانشکده‌ هریس در دانشگاه شیکاگو می‌گوید کارزار‌های انتخاباتی که تا همین جا هم وضعیت بی ثباتی دارند، قطعا متاثر خواهند شد.

هاول گفت: "وی آشکارا نمی‌تواند به کارزار‌های خود بپردازد. باید انتظار داشته باشیم مناظره‌ بعدی لغو شود. طبعا درباره‌ رویکر بی‌اهمیتی وی نسبت به کرونا و معنای آن برای رفتار حاکی از بی توجهیِ خودِ ترامپ، سوالاتی وجود دارد. از طرف دیگر، بسیاری از مردم نیز نگران سلامت رئیس جمهور هستند، و باید هم باشیم."
 
روز جمعه و پس از اعلام نتایج آزمایش کرونای ترامپ، بازار سهام به شدت سقوط کرد. به گفته‌ هاول، این تحولات برای دولت‌های خارجی بلاتکلیفی ایجاد می‌کند و به صورت بالقوه به تشکیل تئوری‌های توطئه در آمریکا کمک خواهد کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی