تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان: مایل به برقراری روابط با اسرائیل هستیم

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان از تمایل کشورش برای برقرای روابط با اسرائیل به بهانه استفاده از فناوری‌های مدرن این رژیم خبر داد.

کد خبر: ۷۲۶۹۲
۱۴:۴۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از روسیا الیوم، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان از تمایل کشورش برای برقرای روابط با اسرائیل به بهانه استفاده از فناوری‌های مدرن این رژیم خبر داد. 
 
«محمد حمدان دقلو»، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان روز گذشته -جمعه- در پاسخ به پرسشی درباره آرای افکار عمومی در این کشور برای برقراری روابط با اسرائیل گفت: «مردم سودان پس از نظرسنجی عمومی تصمیم‌گیری می‌کنند، این دموکراسی است و کسانی که از برقراری ارتباط با اسرائیل امتناع می‌کنند، چه کسی به آن‌ها اجازه چنین کاری را داده است؟»
 
وی با این ادعا که اسرائیل توسعه یافته است و کشورش به دنبال منافع خود است مدعی شد: «همه دنیا با اسرائیل سر و کار دارند و قدرت‌های بزرگ از نظر فنی و کشاورزی با اسرائیل تعامل دارند.»
 
حمیدتی گفت: «صادقانه بگویم، ما به اسرائیل احتیاج داریم و از کسی نمی‌ترسیم. ما خواهان روابط هستیم و نه عادی‌سازی و این خط را دنبال می‌کنیم.»
 
وی مدعی شد که همه با اسرائیل روابط عادی برقرار کرده‌اند و سودان و اسرائیل هیچ مرزی ندارند. 
 
این مقام سودانی مدعی شد: «درست است که مسئله فلسطین مهم است و ما قرار است در مسائل خود در کنار ملت فلسطین باشیم، اما از کسانی که با اسرائیل ارتباط دارند، نزدیک‌تر نیستیم.»
 
وی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «ما از آن‌ها نزدیک‌تر نیستیم. اسرائیل با مصر مرز دارد و ما مرز نداریم. با اردن مرز دارد و اردن سه میلیون فلسطینی و شاید بیشتر در خود جای داده است.»
 
حمیدتی افزود: «چه بخواهیم و چه نخواهیم، موضوع حذف سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم با اسرائیل مرتبط است و این همان چیزی است که برای ما روشن شده و امیدواریم که به روابط با اسرائیل ارتباطی نداشته باشد.»
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی