تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

گفت و گوی تلفنی پمپئو و فواد حسین درباره تعطیلی سفارت آمریکا در عراق

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی «مایک پمپئو»، با همتای آمریکایی خود درباره روابط دو جانبه و تصمیم واشنگتن برای تعطیلی سفارتش در بغداد گفتگو کرد.

کد خبر: ۷۲۶۶۲
۱۲:۰۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ وزارت امور خارجه عراق روز شنبه در بیانیه رسمی اعلام کرد که در تماس تلفنی جمعه شب پمپئو، فواد حسین گفت که تصمیم آمریکا درباره تعطیلی سفارت این کشور در بغداد تصمیمی داخلی و مربوط به طرف آمریکایی است، اما موجب نگرانی بغداد خواهد شد و به نتایجی می‌انجامد که به نفع ملت عراق نیست.
 
وی افزود که دولت عراق به برخی اقدامات امنیتی، سیاسی و دیپلماتیک برای توقف حملات به منطقه سبز و فرودگاه بین‌المللی بغداد دست زده و به زودی شاهد نتایج مثبت و ملموس در این باره خواهیم بود.
 
وزیر خارجه آمریکا نیز در این تماس تلفنی گفت که روابط بغداد و واشنگتن برای هر دو کشور بسیار مهم است.
 
در این گفت و گوی تلفنی همچنین احتمال‌های گوناگون درباره وضعیت هیات‌های دیپلماتیک در بغداد بررسی شد و پمپئو وعده داد که محتوای این مذاکرات در نظر گرفته شود.
 
طرفین همچنین بر اهمیت ادامه تبادل نظر و تماس برای یافتن راهکار‌های حل این بحران تأکید کردند.
 
برخی منابع دولتی عراق هفته گذشته اعلام کردند که در جریان دیدار اخیر روسای سه قوه عراق با رهبران سیاسی این کشور، «برهم صالح» رییس جمهوری پیام تهدیدآمیز وزیر امور خارجه آمریکا را به اطلاع آن‌ها رساند.
 
طبق این ادعا، پمپئو تهدید کرده است که در صورت متوقف نشدن حملات موشکی به سفارتخانه آمریکا، واشنگتن اقدام به بستن سفارت و انتقام‌گیری بی‌رحمانه از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق خواهد کرد.
 
این تهدید منتسب به وزیر امور خارجه آمریکا با واکنش تند برخی گروه‌های مقاومت مانند «کتائب حزب الله»، «عصائب اهل الحق» و «جنبش اسلامی النجباء» مواجه شده و آن را دلیل کاری بودن حملات مقاومت به نظامیان و منافع آمریکا در عراق دانستند.
 
این گروه‌های مقاومت از آمریکا خواستند که به جای قیل و قال بی‌خود به قانون پارلمان عراق احترام گذاشته و نیروهایش را از خاک کشور بیرون بکشد.
 
در همین حال، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه گذشته تاکید کرد که سفارت این کشور در بغداد، پایتخت عراق با وجود چالش‌های موجود به فعالیت خود ادامه خواهد داد و تعطیل نمی‌شود.
 
«ساموئل وربرگ» در گفتگو با شبکه کردی «زاگرس» اضافه کرد که دولت آمریکا تمام اقدامات لازم برای حفاظت از سفارت و هیات‌های دیپلماتیک خود در عراق را انجام خواهد داد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی