تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پینوکیو؛ نمایش برگزیده جشنواره تئاتر دانشجویی به ایرانشهر رسید

پینوکیو، نمایش برگزیده جشنواره تئاتر دانشجویی به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی، تهیه کنندگی حمید زبیر، مشاور پروژه علی پالیزدار و بازیگری صادق برقعی، نرگس نیک سیرت، علی تاریمی، گل آرا غفرانی و مهبد جهان نوش، مهر و آبان ماه سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

کد خبر: ۷۲۶۲۹
۱۶:۳۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ نمایش پینوکیو سال گذشته در جشنواره تئاتر دانشجویی اجرا شد و عنوان نمایش برگزیده این جشنواره را به خود اختصاص داد و امسال هم قرار است از اواخر مهرماه در تماشاخانه ایرانشهر برای عموم به اجرا درآید به همین دلیل دیدارنیوز گفتگویی با نویسنده و کارگردان این نمایش داشته است که در ادامه می‌خوانید: 
 
 
«اوشان محمودی» نویسنده و کارگردان نمایش پینوکیو در خصوص تجربه اش از اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر دانشجویی سال گذشته گفت: ما سال قبل که در سالن مولوی اجرا داشتیم با اتفاق عجیب قطعی اینترنت روبرو شدیم که با شروع اجرا‌های ما مصادف بود و به خاطر برنامه فشرده سالن مولوی نمی توانستیم اجرا را عقب بیاندازیم و این اتفاق روی تعداد بیست و پنج اجرای ما تاثیر داشت و باید شیوه اطلاع رسانی را تغییر می‌دادیم.
 
او با بیان اینکه این جریان در ذهن من ماندگار شد، ادامه داد: اجرای سال قبل برای من تجربه متفاوتی را رقم زد، چون اولین اجرای عمومی‌ام در تهران بود آن هم در یک فضای دانشگاهی، چون اساسا فضای تئاتر دانشگاهی را بیشتر از هر نوع نمایش یا فضای دیگری دوست دارم و مخاطبانم دانشجو بودند، اما اینکه امسال از سالن مولوی به سالن سمندریان می‌رویم قطعا با یک سری مخاطب جدید روبرو می‌شویم در نتیجه جنس کار باید کمی تغییر کند، زیرا گذر یک ساله عمر و اتفاقاتی که از سال گذشته تا کنون رخ داده، قطعا تاثیراتی هم در کار ما داشته است چرا که از نظر من هنر باید در زمان خودش دیده و عرضه شود.
 
اوشان گفت: خوشحالم قرار است مجدد اینکار را با گروهی که بسیار دوستشان دارم اجرا ببریم هرچند به واسطه ویروس کرونا تغییر کوچکی داریم، چون یکی از بازیگران به لحاظ شرایطی که دارد نمی‌تواند ما را همراهی کند و این موضوع هم در اجرای جدید تاثیرگذار بود. 
 
کارگردان نمایش پینوکیو با گفتن اینکه اساسا برنامه‌هایی که برای گروه خودم در نظر می‌گیرم بر اساس تقویم تئاتر دانشگاهی است، گفت: از آنجا که جشنواره تئاتر دانشجویی را دوست دارم ابتدا کارم را در این جشنواره پرزنت می‌کنم و بعد از آن نمایش برای عموم در سالن‌های مختلف اجرا و پرونده‌اش بسته می‌شود.
 
اوشان محمودی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی اجرای نمایش «پینوکیو» در دوران کرونا به کار جدیدش به نام «پاپ ژپتو» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جشنواره تئاتر دانشجویی که قرار بود آذر ماه امسال اجرا شود به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است و در نتیجه تمرینات کار جدید ما هم متوقف شد تا کار در زمان مناسب تری شکل بگیرد؛ بنابراین یک بازه زمانی خالی داشتیم و نمی‌توانستیم بیکار بنشینیم تا ببینیم چه می‌شود، چون وقتی در جامعه همه افراد سرکارشان هستند، تو هم خودت را موظف میدانی که کارت را انجام دهی. به هر حال حتی زمان جنگ تحمیلی تئاتر و سینمای ما فعال بود و از آن شرایط که بدتر نداریم و فکر می‌کنم در همین شرایط کرونا هم با رعایت یک سری نکات می‌توانیم حداقل‌های زندگی جذاب را داشته باشیم. به عنوان نمونه اگر ما ظرفیت سالن را کمتر در نظر بگیریم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم باعث می‌شود تماشاچی اعتماد کند و برای دیدن اجرا به سالن بیاید و این برای شخص خودم یک اتفاق انگیزشی است که آدم می‌تواند خودش را با هر شرایطی وفق بدهد.
 
 
این نویسنده و کارگردان تئاتر در خصوص میزان استقبال از نمایش پینوکیو گفت: یک جریانی هست که ما می‌گوییم کار خوب دیده می‌شود و تحت هر شرایطی مردم می‌آیند و کار را می بینند و خدا را شکر وقتی در سالن مولوی اجرای عموم داشتیم تقریبا هرشب سالن پر بود و از ۲۵ تا ۲۶ اجرا ۱۸۰۰ بلیط فروخته شده بود به جز (میهمانان و منتقدان) و این عدد خوبی است. در همان آبان ماه عجیب و غریب از اجرای ما استقبال خوبی شد؛ تلاشمان است همین را ادامه دهیم و حس من هم خوب است و فکر می‌کنم حتی ممکن است شرایط بهتری نسب به اجرا در سالن مولوی را تجربه کنیم. امیدوارم که این اتفاق شدنی باشد.
 
 محمودی همچنین در خصوص اینکه چرا در نمایش هایش به سراغ بازیگران مشهور نرفته است، گفت: جنس هر کاری مصالح خودش را می خواهد و نمی شود بگوییم می‌خواهیم برج بسازیم و فقط چوب داریم یا برعکس. اساسا جنس کار‌هایی که می‌سازم، چون تمرین طولانی می‌برد و حال و هوای تئاتر دانشگاهی دارد فکر نمی کنم جای بازیگران مشهور باشد.
 
 
او ادامه داد: روش کار کردنم طوری است که دوست دارم اثری را خلق کنم که مخاطب به خاطر اسم نیاید بلکه برای ماهیت کار اجرا را ببیند و این برای من مهم است چون عیار کار اینجا مشخص می‌شود. هر چند این مسئله در جایگاه خودش می‌تواند کاربردی باشد و شاید در کار بعد از «پاپ ژپتو» با بازیگران شناخته شده‌تری کار کنم. 
 
کارگردان نمایش پینوکیو در پایان با بیان اینکه اجرای نمایش را چند روز عقب انداختیم تا بتوانیم تعداد تمرینات بیشتری داشته باشیم و کیفیت مناسب تری را به مخاطب انتقال بدهیم، گفت: اجرای نمایش پینوکیو در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر از ۲۷ مهرماه شروع می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی