تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

بیمه قالیبافی خواسته مهم بافندگان فرش دستباف

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف ابراز امیدواری کرد با دستور رییس جمهور مشکل بیمه بافندگان و قالیبافان کشور برطرف شود.

کد خبر: ۷۲۵۳۱
۱۴:۰۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عبداله بهرامی در گفتگویی بر لزوم حمایت از قالیبافان و هنرصنعت فرش دستباف تاکید کرد و گفت: یکی از خواسته‌های مهم قالیبافان اجرای قانون بیمه قالیبافان است که در سال ۱۳۸۸ مصوب و تا سال ۱۳۹۲ اجرایی شد که بر اساس آن مقرر شد ۴۵۰ هزار نفر بیمه شوند و ظرف ۱۰ سال از زمان تصویب مصوبه، هر سال ۱۰۰ هزار نفر وارد این چرخه شوند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه از سال ۱۳۹۲ به بعد علاوه بر افرادی که سال‌ها در صف بیمه بودند و نتوانستند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند، ۲۳۰ هزار قالیبافی هم که طی مدت پنج سال بیمه پرداخت کرده بودند به دلایل مختلف مثل عدم واریز بیمه در روز مقرر یا عدم حضور هنگام مراجعه بازرس قطع شد.
 
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آمار‌های موجود و تایید مرکز ملی فرش به عنوان متولی فرش ایران، حدود یک میلیون بافنده فرش در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.
 
بهرامی، موضوع بیمه و امنیت شغلی را برای قالیبافان حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: ۸۰ درصد بافندگان فرش کشور بانوانی هستند که در خانه شاغلند و این مساله در اشتغال و امنیت شغلی و درآمد خانوار بسیار مهم است.
 
وی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزارت کار برای توجه ویژه به قالیبافان اظهار کرد: معتقدم اگر بحث بیمه قالیبافان مدنظر بوده است، به جای وزارت کار باید به سازمان برنامه و بودجه دستور داده شود تا پول بیمه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد، چون تامین اجتماعی مجری است و وزارت کار می‌تواند بابت پوشش بیمه قالیبافان این سازمان را مکلف کند، ولی بر اساس آنچه که در قانون دیده شده، بودجه هر سال مصوب می‌شود و لذا سازمان برنامه و بودجه باید این بودجه را جهت پوشش بیمه قالیبافان در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد.
 
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف در پایان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و عدم پیش بینی تسهیلات ارزان قیمت برای بافندگان، ابراز امیدواری کرد: با دستور رئیس جمهوری مشکلات بیمه قالیبافان برطرف شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی