تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نتانیاهو: فلسطینی‌ها دیگر حق وتو کردن "صلح" را نخواهند داشت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به جنگ سال ۱۹۴۸ که در جهان عرب به "نکبت" مشهور است، مدعی شد، "فلسطینی‌ها بیش از نیم قرن قبل جنگی را علیه اسرائیل آغاز کردند".

کد خبر: ۷۲۵۱۵
۱۳:۰۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره خبرهای منتشر شده از خاورمیانه یعنی امضای توافقنامه‌های صلح با امارات و بحرین مدعی شد: توافقنامه‌های صلح برکات صلح و فواید گسترده‌ای را در تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، گردشگری و دیگر زمینه‌ها برای مردم ما به ارمغان خواهد آورد.
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اطمینان داد "کشورهای عربی و اسلامی دیگری به زودی و حتی خیلی زودتر به دامنه صلح ملحق خواهند شد و فلسطینی‌ها اعتراف خواهند کرد که دیگر حق وتو کردن صلح را ندارند".
 
نتانیاهو در ادامه باز هم مدعی شد: "آن خبرها درباره صلح در پی تغییر شدیدی که بر ساختارهای شکست خورده گذشته رخ داد، منتشر شدند، به این شکل که فلسطینی‌ها برای دوره‌ای طولانی‌تر از آنچه باید، حق وتو را بر برقراری صلح میان اسرائیل و جهان عرب تحمیل کردند، از جمله آن ساختارها "درخواست از اسرائیل برای عقب‌نشینی تا مرزهای ۱۹۶۷ بوده است"".
 
نتانیاهو در ادامه مدعی شد: در طول ده‌ها سال از هرگونه پیشرفتی ممانعت شده و این پیشرفت‌ها در گروی خواسته‌های غیر واقعی فلسطینی‌ها بود که از جمله آنها درخواست از اسرائیل برای عقب‌نشینی تا مرزهای ۱۹۶۷ است، همچنین از اسرائیل خواسته شده امنیت خود را به دست برخی طرف‌ها بسپارد و ده‌ها هزار یهودی را از خانه‌هایشان جدا کرده و یا میلیون‌ها فلسطینی آواره شده از "جنگی که آنها بیش از نیم قرن قبل علیه اسرائیل آغاز کردند"، در اراضی خود جای دهد.
 
او در ادامه مدعی شد: هیچ دولت اسرائیلی نمی‌تواند این خواسته‌ها را قبول کند، با این وجود بسیاری در جامعه جهانی طی سال‌های متعدد خواستار تسلیم در برابر خواسته‌های پوچ طرف فلسطینی شدند که در نتیجه آن زمان با ارزشی به جای اینکه صرف تلاش برای رسیدن به یک راه‌حل عملی شود، در تلاش برای پیشروی با توهمی غیر واقعی هدر رفت، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا راه دیگری را برای برقراری صلح انتخاب کرد به این شکل که قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" و نیز "حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان" را به رسمیت شناخت و طرح صلح عملی را پیشنهاد کرد که در آن حق اسرائیل به رسمیت شناخته شده، به نیازهای امنیتی اسرائیل پاسخ داده شده و در صورتی که فلسطینی‌ها با اسرائیل صلح کنند، مسیری شرافتمندانه و واقعی برای پیشرفت در اختیار آنها قرار می‌دهد.
 
نتانیاهو در پایان نیز مدعی شد: "اسرائیل و کشورهایی در سراسر جهان عرب نه فقط برای پیشبرد روند صلح بلکه برای مقابله با بزرگترین دشمن صلح در خاورمیانه یعنی ایران، در کنار یکدیگر ایستاده‌اند".
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی