تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اولین پرواز عملیاتی "کرو دراگون" ماه آینده انجام می‌شود

ناسا اولین پرواز عملیاتی سرنشین دار کپسول "کرو دراگون" (Crew Dragon) موسوم به "SpaceX Crew-۱" را که برای اولین بار چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد، برای ۳۱ اکتبر برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبر: ۷۲۵۰۶
۱۲:۰۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از انگجت، ناسا و اسپیس ایکس (SpaceX) تاریخ پرتاب جدید کپسول "کرو دراگون" را برای انجام اولین پرواز عملیاتی سرنشین دار خود، ۳۱ اکتبر مصادف با شب هالووین تعیین کرده‌اند.
 
این مأموریت با نام "SpaceX Crew-۱" در پی پرواز آزمایشی موفقیت آمیز "Demo-۲" انجام خواهد شد که دو فضانورد به نام "باب بهنکن" و "داگ هارلی" را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برد. "بهنکن" و "هارلی" پس از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه اوت ۲۰۲۰ به زمین بازگشتند. این پرواز اولین پرواز سرنشین دار "کرو دراگون" بود که بعد از هشت ژوئیه ۲۰۱۱ یک فضانورد را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.
 
اسپیس ایکس و ناسا در ابتدا ۲۳ اکتبر را برای انجام این پرتاب در نظر گرفته بودند، اما تصمیم گرفتند آن را چند روز به تعویق بیاندازند تا بعد از پرتاب کپسول "سایوز" در ۱۴ اکتبر و منفصل شدن آن از ایستگاه فضایی در تاریخ ۲۱ اکتبر، به تیم‌های عملیاتی زمین و ایستگاه فضایی زمان بیشتری برای آماده سازی و بررسی مسائل بدهند.
 
ناسا در اطلاعیه‌ای توضیح داد: تاریخ جدید پرتاب، خطرات احتمالی پرتاب و اتصال کپسول "دراگون" را پس از عملیات پرتاب و اتصال "سایوز" خواهد کاست. این زمان اضافی برای اطمینان از بسته شدن همه کار‌های باز، چه در زمین و چه در داخل ایستگاه فضایی، قبل از ورود "دراگون" مورد نیاز است. این افزایش فاصله همچنین فرصت خوبی برای انجام آزمایشات اضافی برای ایزوله کردن نشت هوای ایستگاه فضایی در صورت لزوم فراهم می‌کند. اسپیس ایکس نیز همچنان به پیشبرد آماده سازی فضاپیمای "کرو دراگون" و موشک "فالکون ۹" ادامه می‌دهد و تاریخ تنظیم شده به تیم‌ها زمان بیشتری برای انجام کار‌های قبل از پرتاب می‌دهد.
 
این مأموریت، ۳ فضانورد ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز"، "ویکتور گلوور" و "شانون واکر" و همچنین "سویچی نوگوچی" فضانورد سازمان هوافضای ژاپن (JAXA) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد و آن‌ها شش ماه در ایستگاه فضایی خواهند ماند.
 
اسپیس ایکس فضاپیمای "کرو دراگون" را که برای این پرواز استفاده خواهد شد، در ماه اوت تحویل پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا داد. این کپسول در شب هالووین حدود ساعت ۲:۴۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی سوار بر موشک "فالکون ۹" از مرکز فضایی کندی ناسا پرتاب خواهد شد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی