تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واکنش‌های توئیتر فارسی به مناظره ترامپ و بایدن

چهار و نیم صبح ۹ مهرماه ۹۹ اولین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جو بایدن برگزار شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان نسبت به این مناظره واکنش‌های مختلفی داشتند. در ایران نیز به این خاطر که این انتخابات تاثیر زیادی بر مناسبات سیاسی ایران و آمریکا و منطقه خاورمیانه خواهد گذاشت بسیاری از کاربران فارسی زبان واکنش‌های مختلفی نسبت به آن داشتند. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

کد خبر: ۷۲۴۹۱
۱۱:۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دیدارنیوز – بعد از اولین مناظره انتخاباتی در آمریکا کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مختلفی داشتند. این واکنش‌ها در بین کاربران فارسی زبان نیز وجود داشت. به تعبیر بسیاری از کارشناسان انتخابات آمریکا تاثیر زیادی در تحولات بین المللی می‌گذارد و ایران یکی از کشور‌هایی است که احتمال تاثیر پذیری بالایی از نتیجه این انتخابات دارد. به همین خاطر کاربران فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های مختلفی به این مناظره داشتند.
 
احسان کرمی بازیگر سینما و تلویزیون با عنوان Ehsan Karami در همین راستا در توئیتر نوشت: «اینکه اینهمه هموطن ساعت چهارونیم صبح بیدار بشن تا مناظره #انتخابات_آمریکا رو مستقیم ببینن مطمئنا از سرِ بیکارى و وقت گذرونى و بیخوابى نیست. انتخاب دوباره #ترامپ یا پیروزى #بایدن نه براى اکثریت مطلق آمریکایى‌ها ولى براى بسیارى در #ایران تبدیل به مساله مرگ و زندگى شده. مسئولش کیه؟».

امیرعلی ابوالفتح از کارشناسان حوزه روابط بین الملل در توئیتر خود نوشت: «جمهوریخواهان و دموکرات‌ها هر یک، دیگری را بازنده مناظره نخست انتخابات ۲۰۲۰ #امریکا معرفی می‌کنند، اما بازنده اصلی، مردمی هستند که با فقر، بیکاری، بیماری و خشونت‌های لجام گسیخته دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز شاهد دعوا‌های شدیدتر دولتمردان خود هستند. #ترامپ #بایدن».

اکانت حسام الدین برومند در توییت خود به وضعیت نابهنجار سیاست ورزی در ایالات متحد آمریکا اشاره کرد و نوشت: «مناظره اول #بایدن و #ترامپ، فراتر از مسایل جزیی، سکانسی از صحنه سیاستِ کثیف برای کسب قدرت بود به هرقیمتی! مخاطب آمیزه‌ای از پدرسوختگی، دروغ، حقه، فحاشی و... را می‌بیند! جای #ماکیاول خالی بود».

بهمن کلباسی از خبرنگاران بی بی سی نیز در توییتی نوشت: ««آبروریزی برای آمریکا» عبارتی که بسیاری از ناظران و رسانه‌ها در نیم ساعت پس از مناظره #ترامپ و #بایدن به کار بردند. #انتخابات۲۰۲۰». او در این توییت به واکنش‌های ناظران بین المللی و رسانه‌ها اشاره کرد که این مناظره تصویر خوبی از سیاست در آمریکا ایجاد نکرد.

مازیار خسروی با اشاره به انتخابات سال ۸۸ و مناظره‌های آن سال نوشت: «#ترامپ یاد و خاطره #احمدی‌نژاد و #مناظره ۸۸ را زنده کرده. دائم می‌پرد وسط حرف #بایدن و این هم تند تند بهش می‌گوید دروغگو».
 
سیامک قاسمی نیز در تحلیلی به توان بایدن در این مناظره اشاره کرد و نوشت: «#بایدن حقیقتا فراتر از انتظار ظاهر شد و شاید این اولین بار باشد که #ترامپ اینگونه گوشه رینگ قرار گرفته است».

امیر ابتهاج با اکانت Amir Ebtehaj به سراغ این مساله رفته است که اگر این مناظره را ندیدید نکته خاصی را از دست ندادید و نوشته است: «اگه #مناظره انتخابات آمریکا رو دنبال نکردید، خلاصه‌ش اینه که:
ترامپ متهم میکنه، #بایدن میگه حقیقت نداره.
بایدن متهم میکنه، #ترامپ میگه حقیقت نداره.
مجری هم میگه وسط حرف هم نپرین لطفا.»

ساسان آقایی نیز با اکانت SasanAghaei در توییتر به این مساله اشاره داشت که مناظره تاثیر ویژه‌ای در رای آمریکایی‌ها ندارد و نوشت: «مناظره‌ها عمومن برای تغییر رای مردم نیستند و امشب هم رای خاصی جابه‌جا نشد، اما #بایدن اعتماد به نفس خوبی داشت و #ترامپ از برتری‌های زبانیش استفاده‌ی زیادی نکرد. برنده که نداشت، اما بازنده قطعن یک نفر است؛ کریس والاس، سابقه‌ی خوبش در اداره‌ی مناظره، به تاریکی رفت!».

۱۳ آبان روز انتخابات در آمریکا است و تا آن روز تحولات دیگری نیز در آمریکا رخ خواهد داد. دو مناظره دیگر بین دونالد ترامپ و جو بایدن در هفته‌های آینده برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که نتیجه این انتخابات چه خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی