تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ورود غیرقانونی نیروهای آمریکا به خاک سوریه با هدف سرقت نفت ادامه دارد

شبکه تلویزیونی الخبر سوریه از افزایش ورود تجهیزات و نیروهای آمریکایی از خاک عراق به داخل سوریه با هدف به سرقت بردن نفت و معادن این کشور خبر داد.

کد خبر: ۷۲۴۸۶
۱۰:۵۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ این شبکه خبری روز چهارشنبه به نقل از منابع محلی اضافه کرد که شماری از نیروها و تجهیزات نظامی آمریکایی در قالب کاروان هایی طی روزهای گذشته از طریق گذرگاه مرزی غیر قانونی " الولید " از عراق وارد خاک سوریه ‌شده‌اند.  
 
شبکه الخبر سوریه اضافه کرد: در ادامه ورود کاروان نیروها و تجهیزات ارتش آمریکا به خاک سوریه، ظهر روز گذشته (سه شنبه) ۴۰ کامیون حامل نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا از طریق گذرگاه مرزی غیرقانونی " الولید " از عراق وارد خاک سوریه شدند و به سمت پایگاه هایی که به عنوان " نیروهای بین المللی "  نامیده می‌شود، حرکت کردند.  
 
این منابع افزودند که کاروان بزرگی از نیروهای آمریکایی روز گذشته وارد خاک سوریه شد و با عبور از شهر " تل حمیس " از طریق جاده بین المللی "‌ام فور " ( M۴) به حومه شهر الحسکه رفت.  
 
بر اساس اعلام شبکه الخبر سوریه، پایگاههای غیر قانونی آمریکا در منطقه " قسرک " در مجاورت شهر تل بیدر واقع در شمال الحسکه و پایگاه اداره میادین نفتی الجبسه در شهر الشدادی در جنوب الحسکه واقع شده است.  
 
منابع غیر نظامی سوریه گفتند که اشغالگران آمریکایی همچنین روز دوشنبه هفته جاری ۳۶ کامیون که حامل تجهیزات و مواد لجستیکی و یکی از آن‌ها حامل یک خودروی زرهی نظامی بود را از طریق گذرگاه مرزی غیرقانونی " الولید" از عراق وارد سوریه کردند و این تجهیزات را در پایگاه غیرقانونی " القسرک " در حومه شمالی الحسکه مستقر نمودند.  
 
منابع دیگر نیز به تلویزیون الخبر سوریه گفتند که اشغالگران آمریکایی بعد از ظهر دوشنبه ۲۰ وسیله نقلیه از جمله کامیون، خودروهای یخچالدار و تعدادی از خودروهای زرهی " همر " را از طریق گذرگاه غیرقانونی " الولید " به فرودگاه " الجفال " در منطقه " الیعربیه " در حومه الحسکه شرقی که ارتش آمریکا آن را به عنوان یک پایگاه نظامی اشغال کرده است، وارد کردند. 
 
شبکه یاد شده اضافه کرد که افزایش ورود غیرقانونی نیروها و تجهیزات ارتش آمریکا به منظور تقویت حضور این نیروها و با هدف سرقت نفت، گاز و معادن منطقه " الجزیره " سوریه انجام می‌شود.  
 
بر اساس اعلام رسانه‌های سوریه نیروهای آمریکایی طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی را به منظور تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه " الجزیره " سوریه و سرقت نفت و ثروت داخلی این کشور که با کمک شبه نظامیان "قسد" و گروه‌های تروریستی سوریه در منطقه الجزیره انجام می‌شود را به الحسکه آورده‌اند. 
 
نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند. 
 
منابع خبری روز یکشنبه ۱۲ مردادماه به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد  نفتی بسته است. 
 
وزارت امور خارجه سوریه نیز روز یکشنبه ۱۲ مردادماه توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است. 
 
نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند. 
 
دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد. 
 
با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   
 
طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است. 
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی