تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

با ۶ سر نشین؛ بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان پرواز کرد

شرکت زیروآویا از تکمیل پرواز اولین هواپیمای جهان که سوخت هیدروژنی مصرف می‌کند، خبر داده است. این هواپیما حداکثر می‌تواند ۶ سرنشین داشته باشد.

کد خبر: ۷۲۴۷۴
۰۹:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
با ۶ سر نشین؛ بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان پرواز کرد
 
دیدارنیوز ـ به نقل از نیواطلس، هواپیمای یادشده پایپر کلاس ام نام دارد و پرواز آن از مرکز تحقیقات و توسعه این شرکت در کرانفیلد انگلیس انجام شد. این هواپیما با موفقیت تمامی مانور‌های در نظر گرفته شده را انجام داد و سپس در همان محل بر زمین نشست.
 
شرکت زیروآویا قصد دارد در آینده به تولید انبوه هواپیما‌هایی بپردازد که هیبریدی بوده و می‌توانند از هیدروژن و الکتریسیته به عنوان منبع انرژی استفاده کنند. امید می‌رود در آینده هواپیما‌های هیدروژنی با ظرفیت حمل بیشتر بار و مسافر نیز ساخته شود.
 
تأمین مالی این طرح توسط دولت انگلیس انجام می‌شود و ظرف سه سال آینده منجر به تولید هواپیما‌های هیدروژنی با ۱۰ تا ۲۰ نفر ظرفیت پرواز می‌شود. این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰ تا ۱۰۰ افزایش می‌یابد. در نهایت قرار است تا سال ۲۰۴۰ هواپیما‌های هیدروژنی تولید شوند که می‌توانند ۲۰۰ مسافر را در مسافت‌های حداکثر ۵۵۵۶ کیلومتری حمل کنند.
 
قرار است هواپیمای شش نفره فعلی در آزمایش نهایی مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را از انگلیس تا اسکاتلند طی کند. این هواپیما‌ها بسیار کم صدا بوده و محیط زیست را آلوده نمی‌کنند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی