تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی/ آبشناس: مجامع بین‌المللی هویت‌شان را برای حمایت از کودکان فلسطینی از دست داده‌اند

یک عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار کرد: سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی کاری انجام نمی‌دهند اعتبار خود را از دست داده اند و نباید روی آن‌ها حساب باز کرد. 

کد خبر: ۷۲۴۶۷
۰۹:۰۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عماد آبشناس در آستانه سالگرد شهادت محمد الدره نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی با انتقاد از این که سازمان‌ها و مجامع بین المللی امروز دیگر هویت خودشان را برای حمایت از کودکان فلسطینی از دست داده اند، گفت: این سازمان‌ها امروزه فقط عامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی شده اند.
 
وی یادآور شد: وقتی بان کی مون - دبیر کل وقت سازمان ملل - به صراحت اعلام کرد که سازمان ملل رژیم عربستان را برای قتل عام کودکان یمن محکوم کرده، اما به دلیل فشار‌ها و تهدیدات آمریکا و عربستان نتوانسته این کار را انجام دهد، طبیعتا وقتی برای عربستان حاضرند چنین کاری انجام دهند برای رژیم صهیونیستی که جای خود دارد. 
 
این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از تسلیحات مختلف اعم از بمب فسفری، خوشه‌ای و... علیه زنان و کودکان فلسطینی استفاده می‌کند و حتی مقر سازمان ملل در جنوب لبنان را که زنان و کودکان پناه برده بودند بمباران کرده است، اما سازمان ملل واکنشی نشان نداده در چنین شرایطی نمی‌توان از سازمان‌های بین‌المللی توقع داشت واکنشی مگر به نفع رژیم صهیونیستی داشته باشند. 
 
آبشناس تصریح کرد: این‌ها سازمان‌ها و مجامعی هستند که بی طرفی خودشان را از دست داده اند، اعتباری ندارند و نباید روی آن‌ها حساب باز کرد. 
 
این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به این که اصولا می‌بایست کشور‌های اسلامی در این گونه موارد ورود کنند، گفت: اکنون مشکل اساسی این است که سازمان کنفرانس اسلامی تحت سلطه عربستان قرار گرفته است. اما وقت آن رسیده که کشور‌های اسلامی به فکر این باشند که اتحادیه‌ای ایجاد کنند تا تحت سلطه عربستان نباشد، زیرا در حال حاضر تعداد مسلمانان غیر عرب بیش از عرب‌ها است معنی ندارد رژیمی که کاری برای مسلمانان انجام نمی‌دهد به تسلط خود ادامه دهد. 
 
وی اظهار کرد: ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی سال گذشته در اجلاسی که در این کشور برگزار شد و علیرغم واکنش عربستان، کشور‌هایی مانند ایران نیز در آن شرکت داشتند پیشنهاد و سنگ بنای تشکیل چنین اتحادیه‌ای را مطرح کردند که امیدواریم زودتر تشکیل شود.
 
۳۰ سپتامبر به مناسبت شهادت محمد الدره نوجوان فلسطینی که در نوار غزه با شلیک گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در کنار پدرش به شهادت رسید، روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است.
براساس آمار‌های ارائه شده، محکوم کردن کودکان فلسطینی به حبس ابد در زندان‌های صهیونیستی، برگزاری دادگاه‌های نظامی بر خلاف قوانین بین المللی و کنوانسیون ژنو، زندانی بودن ۲۵۰ کودک اسیر فلسطینی هم اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی، ۵۰ هزار مورد بازداشت کودکان فلسطینی از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۲۰، همچنین ۴۵ هزار کودک معلول فلسطینی از سال ۲۰۰۰ تاکنون بخشی از جنایاتی است که رژیم صهیونیستی انجام داده است. 
 
همچنین رژیم صهیونیستی تاکنون ۴ هزار کودک فلسطینی را در سرزمین خود به شهادت رسانده است که از این میزان فقط ۱۶ نفر در سال میلادی ۲۰۱۹ بوده است.
 
بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان، فلسطین نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به تعرض‌های خود علیه کودکان فلسطینی ادامه می‌دهند و از آغاز انتقاضه الاقصی در ۲۸ آوریل ۲۰۰۰ تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۹ بیش از ۳ هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی