تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پوشش زنده + گزارش تصویری ۱ دقیقه‌ای

اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ: مجادله پر آشوب!

کد خبر: ۷۲۴۶۲
۰۴:۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سرویس جهان: خلاصه گزارش نخستین دوئل بایدن و ترامپ را در یک دقیقه می توانید، ببینید.

 

 

 

 

آخرین واکنش ها به نخستین مناظره انتخابات آمریکا:

آنتونی زورکر در بی بی سی جو بایدن را پیروز مناظره دانست و نوشت: برنده مناظره بایدن بود، حتی اگر او فقط می‌خواست به آمریکایی‌ها ثابت کند که می‌تواند تحت فشار خود را کنترل کند، بالا رفتن سن از توانایی او کم نکرده، می‌تواند با طعنه صحبت کند و آرام باقی بماند. او در بیشتری مواقع در سطح استاندارد بود حتی اگر دونالد ترامپ با دویدن به میان حرف او به ندرت این فرصت را به او داد که واقعا حرفی علیه ترامپ بزند. 

 

بی بی سی تیتر زد: دوئل بایدن و ترامپ در یک مجادله پرآشوب و تلخ: دونالد ترامپ و رقیبش در یکی از وحشیانه‌ترین و آشفته‌ترین مناظره‌های ریاست جمهوری با یکدیگر درگیر شدند. در میان فریادهای عصبی و خطاب قرار دادن‌ها دو رقیب در مورد واگیر کرونا، دیوان عالی آمریکا و اقتصاد در یک مناظره نود دقیقه‌ای در کلیولند  اوهایو با هم جنگیدند. بایدن رئیس جمهور را دلقک خطاب کرد و به او گفت خفه شو و ترامپ پای اعتیاد پسر بایدن را وسط کشید. 

 

هوارد کورتز در فاکس نیوز نوشت: این یک دعوای در درون یک  اتاق، یک داد و فریاد طولانی و یک دربی طاقت فرسا و توهین‌آمیز بود. این مناظره با ناامید کریس والاس (مجری) بیشتر بینندگان و حاضران در کلیولند از روال خارج شد. 

 

کریس کیلیزا در سی ان ان نوشت: این یک مجادله مطلقا وحشتناک بود که هیچ چیزی در مورد این که هر کدام از نامزدها که هستند و در صورت خدمت به عنوان رئیس جمهور آمریکا چه کاری انجام خواهند داد، به مردم نگفت. این قطعا بدترین مناظره‌ای بود که من در بیست سال کارم به عنوان خبرنگار پوشش داده‌ام.

 

داگ شون در تحلیل نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فاکس نیوز نوشت: مهم‌ترین چیزی که در مورد این مناظره می‌توان گفت این است که هیچ سورپرایزی وجود نداشت، اتفاقی نیفتاد که رویکردهای رای دهندگان را تغییر دهد یا موجب شود که هیچ یک از نامزدهای رایی به دست آورد یا از دست بدهد یا رای دهندگان مردد را به یک نامزد مایل کند. 

 

نیوریورک تایمز در تیتر اول خود نوشت: «ترامپ با مسخره بازی و فریب‌کاری‌هایش مناظره اول را به هرج و مرج کشاند.»

 

روزنامه انگلیسی گاردین در تیتر پوشش زنده خود از مناظرات انتخاباتی نوشت: «ترامپ می‌کوشد بایدن را یک مجادله پرآشوب خُرد کند.»

 

جوی رید مجری و کارشناس شبکه ام اس ان بی سی گفت: ترامپ مانند یک اقتدارگرای عصبانی بود که از ماندن در قدرت ناامید بود. 

 

رویترز در تیتر یک خود نوشت: «هرج و مرج در مناظره بایدن و ترامپ» در حالی که مجری سعی می‌کرد مناظره را کنترل کند دو نامزد بار‌ها حرف یکدیگر را قطع کردند. به نحوی که هیچ یک نتوانستند نکته چندانی را مطرح کنند.

 

استیو کوهن، نماینده آمریکا پس از اولین مناظره انتخابات در توئیتر خود نوشت: «مایه شرمندگی و خجالت برای ملت ما.» 

 

سی ان ان تیتر زد، ترامپ تلاش کرد با مجری و بایدن بجنگد. نمایده دموکرات‌ها گفت: «مرد ساکت می‌شوی؟»

 

حزب دموکرات به جو بایدن برای حضور در این مناظره وحشتناک تبریک گفت. در حقیقت آن‌ها بایدن را پیروز مناظره می‌دانند

 

فاکس نیوز رسانه محافظه کار آمریکایی در تیتر یک خود نوشت: «نخستین مناظره بایدن و ترامپ سرشار از مبادلات آتشین و توهین بود؛ در حالی که به مسائل کرونا و دیوان عالی کشور دامن می‌زدند.»

 

پوشش زنده نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تا دقایقی دیگر نخستین مناظره تلویزیونی جو بایدن و دونالد ترامپ آغاز خواهد شد. کریس والاس مجری کهنه‌کار فاکس نیوز اجرای این مناظره را بر عهده دارد. با پوشش زنده این مناظره با دیدار همراه باشید. 

 

رویترز خبر داده است که جو بایدن نامزد حزب دموکرات ساعاتی پیش از مناظره اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرده و کمپین او دونالد ترامپ را فراخوانده است تا در اقدامی مشابه اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کند. 

 

سی ان ان در مطلبی به ۶ موضوعی پرداخته است که احتمالا در کانون مناظره امشب خواهد بود. مالیات ترامپ، توانایی کم بایدن در مناظره، کارنامه ترامپ در مورد کرونا، اقدام ترامپ در معرفی قاضی جانشین در دیوان عالی، تلاش دو نامزد برای بررسی صحت ادعاهای یکدیگر و مسائل مربوط به رنگین پوستان و نژادهای مختلف  ۶ محوری هستند که این رسانه آن‌ها را در مرکز مناظره امشب می‌داند.
 
 
کمتر از ۱۰ دقیقه تا آغاز نخستین مناظره باقی مانده است و شبکه‌های تلویزیونی مختلف برنامه‌های ویژه خود برای پوشش خبری این رخداد را آغاز کرده‌اند.
 
 
سایت تحلیلی پولیتیکو با تیتر سرانجام رویارویی بایدن و ترامپ به استقبال مناظره رفته است. 
 
 
سایت تحلیلی آتلانتیک تیتر یک خود را این طور انتخاب کرده است: ترامپ می‌کوشد آمریکایی‌ها را فریب دهد تا دموکراسی را رها کند 
 
کریس والاس، مجری برنامه بر روی صحنه حضور دارد و تماشاچیان را برای برنامه آماده می کند. همسر دو کاندیدا در سالن حضور دارند.
 
اولین مناظره انتخاباتی آمریکا در 4:34 بامداد چهارشنبه آغاز شد. کریس والاس در حال توضیح قوانین مناظره است. دو کاندیدا وارد سن مناظره شدند البته با هم به صرت کرونایی هم دست ندادند و آرنج هم را به هم نزدند.
 
اولین سوال در مورد دیوانعالی و جایگزینی گینزبرگ است. از دونالد ترامپ پرسید که چرا برت را انتخاب کرده و از بایدن پرسیده شد که چرا مخالف این جایگزینی است. ترامپ از انتخاب خود دفاع کرد و گفت: «ما در انتخابات پیروز شده ایم و حق این انتخاب را داریم.» بایدن نیز در این خصوص می گوید: «ما در میانه یک انتخابات هستیم و بعضی مردم در انتخابات شرکت کردند. برت نیز با قانون تامین بهداشتی رایگان مخالف است و با حقوق زنان مخالفت خواهد کرد.»  مناظره در خصوص موضوع قانون تامین بهداشت رایگان وارد چالش شد.
 
سوال دوم در مورد خدمات بهداشتی که معروف به اوباماکر است، هست. ترامپ وارد صحبت کریس والاس شد و او تذکر داد و می گوید: «تو طرحی تا امروز ارائه ندادی.»
 
ترامپ در خصوص مخالفتش با طرح اوباماکر می گوید: «ما قیمت دارو را ارزان کردیم و بایدن اوباماکر را نابود می کرد زمانی که در دولت بوده است و اوباماکر طرحح بدی بود.»
 
بایدن نیز در این مورد گفت: «هر چه ترامپ تا امروز گفته است دروغ بوده و همه می دانند. ترامپ باعث شده 10 میلیون نفر از بهداشت رایگان محروم شده اند. او هرگز طرح عمومی ارائه ندده است.» دو کاندیدا با هم وارد چالش جدی شدند. کریس والاس به هر دو مادام تذکر می دهد. ترامپ در ادامه گفت: «اوباماکر در هر صورت فاجعه است. اما ما یک چیزی می آوریم که خیلی بهتر از اوباماکر است.» بایدن در ادامه گفت: «ترامپ هیچ ایده و طرحی ندرد.»
 
بایدن به ترامپ که میان حرفش پرید گفت خفه شو.
 
سوال سوم ر مورد کووید19 است. والاس گفت: «چه طرحی برای بیماری کرونا دارید؟» بیدن در این خصوص گفت: «وقتی آمار مرگ و میر را به ترامپ گفتند، گفت همین که هست. من چند ماه پیش گفتم باید چه کنیم. باید دموکرات ها و جمهوری خواهان را جمع کنیم در کاخ سفید و ببینیم چه کنیم.» ترامپ گفت: «در موضوع کرونا چین مقصر است. من به سرعت مرز را بستم و بسیاری گفتند ترامپ کار خیلی عالی کرده است و تنها چند هفته به استفاده واکسن باقی مانده است.» دو کاندیدا وارد چالش و دعوا شدند.
 
بحث به واکسن کرونا رسیده است. ترامپ از اعلام استفاده از واکسن قبل از انتخابات دفاع کرد. بایدن اما گفت او فشار می آورد به دانشمندان برای ارائه واکسن قبل از انتخابات. ترامپ بحث را رسانده به نمره های بایدن در دانشگاه و شروع به تخریب بایدن پرداخت.
 
والاس از راه حل دو کاندیدا برای مشکل کرونا پرسید. دو کاندیدا وارد چالش شدند. ترامپ گفت ما می خواهیم اقتصاد را باز کنیم ولی جو بایدن نمی خواهد. مردم با بسته بودن اقتصاد بیشتر آسیب می بینند. بایدن از برخورد ترامپ با ماسک نقد کرد. ترامپ می گوید دکتر فاوچی گفت ماسک خوب نیت و بعد گفت از ماسک استفاده کنید. 
 
سوال بعدی در مورد اقتصاد است. ترامپ می گوید: «ما بهترین راه را برای اقتصاد می رفتیم ولی تعطیل کردیم به دلیل کرونا. چین مقصر این موضوع است. اما ما می خواهیم دوباره اقتصاد را باز کنیم. ولی بایدن می خواهد اقتصاد بسته شود و مردم لطمه ببینند.» بایدن در این خصوص می گوید: «وقتی مرگ و میر این میزان است، چطوری می خواهد اقتصاد را باز کند. او مدرسه را باز نکرد چون باید هزینه می کرد، اما می خواهد اقتصاد را باز کند! و بازارهای کوچک بسته شده و او کاری نکرده است. او فقط به پولدارها کمک کرده است.» ترامپ گفت: «مردم می خواهند اقتصاد باز شود.»
 
والاس در مورد مالیات ترامپ پرسید که واقعاً فقط 750 دلار در سال 2016 و 2017 پرداخت کرده است؟ ترامپ می گوید: «من میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ام.» بایدن می گوید: «من قوانین مالیاتی ترامپ را تغییر خواهم داد.» بار دیگر دو کاندیدا وارد چالش شدند.
 
والاس از طرح اقتصادی دو کاندیدا می پرسد. بایدن می گوید: «طرح اقتصادی من 7 میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد. خیلی از مالیات ها را لغو خواهم کرد.بعضی میلیاردها دلار درآوردند ولی مالیات ندادند.» ترامپ می گوید: «دولت اوباما کندترین برنامه اقتصادی را داشته است. اگر برنامه مالیاتی من را عوض کنند بسیاری از شرکت ها از آمریکا خواهند رفت.» دو کاندیدا در خصوص تولید و ایجاد شغل در آمریکا وارد بحث شدند. ترامپ از بادن پرسید زن شهردار شهر مسکو به پسر بایدن 3 و نیم میلیون دلار پول داده است و بایدن گفت این حقیقت ندارد. دو کاندیدا وارد بحث شدند که والاس بار دیگر به آنها تذکر داد.
 
موضوع بعدی در خصوص بحث اعتراضات نژادی است. بایدن به برخورد ترامپ با معترضان اشاره و آن را نقد کرد و او می گوید: «ترامپ کارهای فاجعه ای برای سیاه پوستان انجام داده است و بسیاری از سیاه پوستان از کرونا می میرند و او کاری نمی کند.» ترامپ می گوید: «بایدن با وضع قوانینی علیه سیاهپوستان در سال 1994 باعث به زندان رفتن هزاران نفر شده است که من آنها را از زندان آزاد کردم.مشکلات در شهرهایی است که در دست دموکرات هاست» بایدن این را تکذیب کرد. 
 
بایدن می گوید: «در کشور یک بی عدالتی سیستماتیک وجود دارد. اکثر پلیس ها انسان های خوبی هستند ولی چند سیب گندیده در میان آن ها وجود دارد. که سعی می کند که با توافق بین پلیس و فعالان مدنی سعی در حل مسائل نژادی آمریکا خواهد داشت. خشونت در پاسخ به خشونت خوب نیست.»ترامپ در مقابل می گوید: «آموزش علیه نژاد پرستی خودش نژاد پرستانه بوده و یک انقلاب رادیکال در ارتش و نظام آموزش آمریکاست. هزاران دلار برای آموزش مزخرفات هزینه می شد.» بار دیگر دو کاندیدا وارد بحث شدند. بایدن می گوید ترامپ نژاد پرست است و از آموزش ضد نژاد پرستی دفاع می کند. ترامپ می گوید که در زمان حکومت اوباما نفرت و خشونت درکشور از زمان حکومت او بیشتر است. او تقصیر مشکلات را به گردن فرمانداران دموکرات می داند. بایدن می گوید ترامپ مگر این که راه گم کند که وسط یک شهر بیاید ولی من وسط شهرها بزرگ شده ام. شهرها امروز بافتی متنوع به لحاظ نژادی دارند. بایدن بحث را باز هم به ناکارامدی ترامپ در بحران کرونا کشیده است. 
 
والاس در مورد نظم و قانون و طرح بازسازی پلیس آمریکا بایدن و سندرز پرسید. بایدن می گوید: «من کاملاً مخالف کاستن از بودجه آمریکاست. در حالی که ترامپ می خواهد 400 میلیون دلار از بودجه پلیس آمریکا کم کند.» ترامپ در مقابل می گوید: «بایدن دروغگوست و می خواهد بودجه پلیس را کم کند. یک گروه انتظامی را نام ببر که از تو دفاع کرده باشد.» بایدن جوابی نداد.
 
والاس مجدداً از بایدن در مورد مقوله نظم و قانون می پرسد. بایدن جواب داد که به صراحت گفته است که خواهان مجازات قانون شکنان است. مجری جواب داد که چرا هیچ وقت فرمانداران دموکرات از گارد ملی برای کنترل خشونت ها کمک نخواسته اند. بایدن می گوید: «کیلین کانوی (مشاور ترامپ) به صراحت گفته است که خشونت به ترامپ کمک می کند. ترامپ بر آتش خشونت می دمد.» مشاجره میان بایدن، مجری وترامپ بالا گرفته است. والاس از ترامپ می پرسد که آیا حاضر است که همین امشب نژاد پرستان سفید را محکوم کند؟ او جواب داد بلی!. ولی بیشتر خشونت از جانب جناح چپ است. و می پرسد: «من کی را باید محکوم کند؟»
 
مجری از هر دو نامزد می پرسد چرا مردم باید شما را انتخاب کنند. ترامپ می گوید: «چون هیچ کس در این مدت زمانی به اندازه من کار نکرده است. ما بهترین اقتصاد تاریخ را داشته ایم. بازسازی ارتش، کمک به فقرا و انتصاب 300 قاضی در دادگاه های فدرال و 3 قاضی در دیوان عالی در دولت من رقم خورد. اوباما و بایدن 128 موقعیت قضاوت را معلق نگه داشته بودند.»
 
بایدن می گوید: «ما در ریاست جمهوری ترامپ فقیرتر ضعیف تر و خشن تر شده ایم. اقتصادی شکوفا را برای ترامپ به ارث گذاشته اند. ترامپ عروسک پوتین است».  ترامپ می گوید: «روس ها به پسر تو پول داده اند.» بایدن در جوابش  می گوید : « پسر من در عراق خدمت کرده و سربازی وطن پرست بوده است و اجازه نمی دهم که علیه پسرم حرف بزنی.»
 
سوال بعدی والاس در مورد مسائل زیست محیطی است. ترامپ می گوید: «از عملکرد زیست محیطی خود دفاع می کند. من می پذیرم که زمین اندکی گرمتر شده است. ولی ما باید مدیریت خود را بهتر کنیم. باید جنگل ها را تمیز کرد تا آتش نگیرند! جنگل ها به خاطر مدیریت بد می سوزند.» بایدن می گوید: «من در دوران معاونت رئیس جمهوری بهای انرژی پاک را پایین آوردم.  کسی حق ندارد که پالایشگاه و معدن زغال سنگ جدید بسازد. همه باید به سمت انرژی پاک بروند. من اقتصادی خواهم ساخت که در آن 4 میلیون خانواده از تغییرات اقلیمی در امان باشند.من مجدداً به توافق پاریس برخواهم گشت.»
 
بایدن می گوید: «برای مثال 20 میلیارد دلار به سایر کشورها کمک می کند تا جلوی نابودی جنگل ها را بگیرد. ترامپ که نباید هیچ استانداری در مورد اتومبیل ها داشته باشیم.» ترامپ در جواب می گوید: « این طرحی جنون آمیز است که خودروسازی و هواپیما سازی را ورشکست می کند.» بایدن می گوید که طرح اقتصاد سبز خودش خرج خودش را خواهد داد.
 
ترامپ می گوید که بایدن اعضا ارتش را احمق توصیف کرده است و بایدن به سرعت این حرف را دروغ خواند. 
 
سوال بعدی والاس در مورد سلامت انتخبات پستی است. بایدن از رأی گیری پستی دفاع کرد و می گوید: «خودترامپ پستی رأی می دهد.  شرایط برای رأی گیری حضوری هم مهیا خواهد کرد. ترامپ میخواهد مانع از افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.»بایدن خطاب به دوربین به مردم آمریکا گفت که رأی پستی را یاد بگیرند و زودتر اقدام به رأی دادن کنند. 
 
ترامپ می گوید: «دموکرات ها از روز اول علیه او توطئه و تلاش برای کودتا کرده اند. اوباما قصد داشته از انتقال قدرت به من مانع شود. فرستادن بی رویه برگ های رأی موجب تقلب خواهد شد. من برنده انتخابات خواهم بود.» او در ادامه می گوید: «در نتیجه باید دیوانعالی تصمیم بگیرد. برگ های رأی را این روزها به رودخانه می اندازند.»
 
والاس از بایدن می پرسد که نگران این است که نتیجه انتخابات به دیوانعالی برسد؟ بایدن گفت که نگران این موضوعی است. 
 
مجری به عنوان سوال آخر پرسید که آیا حاضرند هوادارن خود را تا مشخص شدن نتیجه به آرامش دعوت می کنند و تا اعلام نتیجه انتخابات اعلام پیروزی نکنند؟ ترامپ می گوید: «من از طرفدارانم می خواهم به حوزه های رأی بروند. وقتی که برگه های رأی دست کاری می شوند من نمی توانم بپذیرم.» بایدن در پاسخ به این سوال می گوید: «از هوادارنم می خواهم آرام بمانند.  تقلبی در رأی گیری پستی تقلب روی نخواهد داد.»
 
کریس والاس از دو کاندیدا تشکر کرد و مناظره را به پایان رساند.
 

واکنش ها

سی ان ان تیتر زد، ترامپ تلاش کرد با مجری و بایدن بجنگد. نمایده دموکرات‌ها گفت: «مرد ساکت می‌شوی؟»

 

حزب دموکرات به جو بایدن برای حضور در این مناظره وحشتناک تبریک گفت. در حقیقت آن‌ها بایدن را پیروز مناظره می‌دانند.

 

استیو کوهن، نماینده آمریکا پس از اولین مناظره انتخابات در توئیتر خود نوشت: «مایه شرمندگی و خجالت برای ملت ما.»

 

رویترز در تیتر یک خود نوشت: «هرج و مرج در مناظره بایدن و ترامپ» در حالی که مجری سعی می‌کرد مناظره را کنترل کند دو نامزد بار‌ها حرف یکدیگر را قطع کردند. به نحوی که هیچ یک نتوانستند نکته چندانی را مطرح کنند.

 

جوی رید مجری و کارشناس شبکه ام اس ان بی سی گفت: ترامپ مانند یک اقتدارگرای عصبانی بود که از ماندن در قدرت ناامید بود. 

 

فاکس نیوز رسانه محافظه کار آمریکایی در تیتر یک خود نوشت: «نخستین مناظره بایدن و ترامپ سرشار از مبادلات آتشین و توهین بود؛ در حالی که به مسائل کرونا و دیوان عالی کشور دامن می‌زدند.»

 

روزنامه انگلیسی گاردین در تیتر پوشش زنده خود از مناظرات انتخاباتی نوشت: «ترامپ می‌کوشد بایدن را یک مجادله پرآشوب خُرد کند.»

 

نیوریورک تایمز در تیتر اول خود نوشت: «ترامپ با مسخره بازی و فریب‌کاری‌هایش مناظره اول را به هرج و مرج کشاند.»

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی