تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پیش‌بینیِ تاخیر ۲ ساله در تزریق همگانی واکسن کرونا در انگلیس

کارشناسان سلامت در انگلیس هشدار داده‌اند که در نتیجه کوتاهیِ دولتِ این کشور در تامین تدارکات لازم برای زنجیره تولید و تامین واکسن کرونا، احتمال دارد که دسترسی مردم به آن تا دو سال به تاخیر افتد.

کد خبر: ۷۲۴۰۴
۱۱:۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
پیش‌بینیِ تاخیر ۲ ساله در تزریق همگانی واکسن کرونا در انگلیس
 
دیدارنیوز - این کارشناسان ابراز نگرانی کرده‌اند که در انگلیس تعداد مورد نیاز شیشه‌ طبی برای ذخیره دارو و نیز کامیون‌های مجهز به یخچال یا پوشش‌های حفاظتی لازم برای تزریق سراسری واکسن در سطح کشور وجود ندارد.  

این هشدارها به رغم ادعاهای "مت هنکاک"، وزیر بهداشت انگلیس داده شد که گفته است، احتمالا واکسن کرونا در اوایل سال آینده میلادی در اختیار کل کشور قرار خواهد گرفت. 

فیلیپ اشتون، مدیرعامل گروه مشاوره تدارکاتی "سِوِن بریجِز" در این باره گفت: ممکن است نتوانیم در محدوده زمانی که فکر می‌کنیم امکان تزریق جمعی را برای مردم فراهم کنیم.

کارشناسان تدارکاتی روند تزریق واکسن کرونا معتقدند انگلیس از کامیون‌های متعلق به "زنجیره سرد" برای نقل و انتقال واکسن ویروس کرونا بی‌بهره است. 

زنجیره سرد به سیستمی اطلاق می‌شود که برای انبار و نقل و انتقال واکسن از نقطه تولید تا محل تزریق برقرار می‌شود. دمای این زنجیره سرد معمولا میان دو تا هشت درجه سانتیگراد است. 

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، این نشریه داخلی چاپ انگلیس همچنین دریافته است که تیم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد انتظار ندارد دوزهای واکسن دست کم تا اواخر سال آینده در اختیار عموم قرار گیرد. 

پژوهش‌های موسسه اطلاعاتی "اِیرفینیتی" حاکی از آن است که دولت این کشور تاکنون تعداد ۳۸۰ میلیون دوز واکسن را از تولیدکنندگان بین‌المللی پیش‌خرید کرده که به معنای ۵.۷ دوز برای هر شهروند است اما کمبود شیشه‌های طبی برای ذخیره واکسن می‌تواند مقدار دوزهای موجود برای کل جمعیت انگلیس را محدود کند.  

قرار است دور نخست واکسن در اختیار کادر پزشکی خط مقدم و گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله سالمندان و بیماران قرار گیرد و انتظار می‌رود که این امر در نخستین نیمه سال آینده به مرحله عمل گذاشته شود.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی