تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

جواد امام: از توفیقات ماست که در قرن ۲۱ به دنبال گزینه نظامی می‌رویم!

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران، گفت: اقدامات اخیر موسوی خوئینی‌ها به نظر من یک هشدار به آن‌هایی است که در حال خارج کردن نظام از ریل جمهوریت هستند و همانطور که نوشتند این توجه را به همه گروه‌ها می‌دهد که به صحنه بیایند و حضور فعال داشته باشند تا مانع از این اقدام شوند.

کد خبر: ۷۲۳۹۶
۱۰:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
جواد امام: از توفیقات ماست که در قرن ۲۱ به دنبال گزینه نظامی می‌رویم!
 
دیدارنیوز - جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و دبیرکل حزب مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص جلسات شورای هماهنگی و تصمیمات اتخاذ شده از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده، گفت: جلسات شورای هماهنگی مطابق روال در حال برگزاری است اما اخیرا هیچ تصمیم تازه‌ای اتخاذ نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نظرسنجی از استان‌ها برای انتخابات، افزود: نظرسنجی و مشورت‌خواهی از استان‌ها در هفته‌های اخیر مطلقا صحت ندارد. اصلاح‌طلبان این روزها بیشتر به دنبال انسجام، تهیه برنامه و مطالعات مردم‌محور هستند تا بعد از تهیه برنامه، بتوانند روی گزینه مدنظر فکر کنند.

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران در واکنش به بحث انتخاب رییس‌جمهور نظامی، اظهار داشت: این یکی از توفیقات ما است که در قرن ۲۱ در حال بازگشت به ۱۰۰ سال قبل هستیم و به دنبال گزینه نظامی می‌رویم. 

وی در خصوص احتمال تکرار اتفاق سال ۹۲ توسط اصلاح‌طلبان و انتخابات کاندیدای غیراصلاح‌طلب، بیان داشت: اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ تحت آن شرایط مجبور به تصمیم‌گیری شدند و اگر بازهم به ۹۲ بازگردیم، تصمیم همان خواهد بود، اما امروز دیگر سال ۹۲ نیست و ما هزینه چنین انتخابی را مجدداً تکرار نمی‌کنیم. مگر اینکه شرایط کشور و خواست مردم به گونه دیگری باشد، اما با توجه به شرایط و آگاهی‌ که ایجاد شده حتماً اصلاح‌طلبان تصمیم متفاوتی خواهند گرفت. همچنین امیدواریم که نهادهای حکومتی در رفتارها و سیاست‌های جاری تجدیدنظر کنند تا فاصله کنونی میان مردم و حکومت جبران و ترمیم شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص تحرکات اخیر موسوی خوئینی‌ها و بیانیه مجدد وی، گفت: به نظر من دو اقدام اخیر آقای موسوی خوئینی‌ها یک هشدار برای آن‌هایی است که در پی خارج کردن نظام از ریل جمهوریت هستند و همانطور که نوشتند این توجه را به همه گروه‌ها می‌دهد که به صحنه بیایند و حضور فعال داشته باشند تا مانع از این اقدام شوند.

وی ادامه داد: همچنین این هشدار را به کسانی که به سمت حذف جمهوریت و نقش مردم حرکت می‌کنند هم می‌دهد که باید متوجه هزینه این اقدام باشند، به‌ویژه آن‌هایی که برای رفتن به این سمت تصمیم‌گیری کرده‌اند و آثار آن را در اسفند ۹۸ و انتخابات میان‌دوره‌ای شاهد بودیم.

امام در ادامه ابراز داشت: همچنین مجلس یازدهم طرح‌هایی را ارائه می‌دهد و یا در حال تهیه آن است که عملا با این عملکرد به جای مجلس، شورای نگهبان در راس امور قرار گیرد و باید تحت همین مساله مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: در این میان آن چیزی که مسلم است ذبح شدن جمهوریت نظام است که متاسفانه با این رفتار و روند اسلامیت نظام را هم خدشه‌دار می‌کند، در حالیکه این امر اساساً با روح مردم‌سالاری، قانون اساسی و حق خدادادی مردم یعنی حاکمیت بر سرنوشت خود  در تضاد است. به نظر من هرچه سریع‌تر باید این روند متوقف شود.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی