تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

اردوغان: زمان پایان حل بحران ناگورنو-قره‌باغ فرا رسیده است

رئیس جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) گفت، ارمنستان باید از مناطق جمهوری آذربایجان که اشغال کرده، خارج شود و حالا زمان پایان بحران در ناگورنو-قره باغ فرا رسیده است.

کد خبر: ۷۲۳۵۲
۱۵:۵۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹
اردوغان: زمان پایان حل بحران ناگورنو-قره‌باغ فرا رسیده است
 
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی در استانبول گفت: نیروهای ارتش ارمنستان باید از سرزمین‌های جمهوری آذربایجان خارج شوند. زمان پایان دادن به بحران ناگورنو-قره باغ رسیده است.

اردوغان تصریح کرد: با ترک سرزمین‌های اشغالی آذربایجان توسط ارمنستان، صلح در منطقه برقرار خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه طی این سخنان اظهار کرد: بار دیگر حمله روز گذشته ارمنستان به آذربایجان را محکوم می‌کنم. ترکیه با تمام توان و قلب خود همچنان در کنار کشور دوست و برادر آذربایجان خواهد ماند. باید بحران در منطقه که با اشغال قره‌باغ کوهستانی آغاز شد، هر چه سریعتر پایان یابد.

وی افزود: با ترک فوری سرزمین‌های اشغالی آذربایجان توسط ارمنستان، صلح و آرامش مجددا در منطقه برقرار خواهد شد. تحولات اخیر فرصتی را برای همه کشورهای صاحب نفوذ در منطقه فراهم کرده است تا روش‌های حل و فصل واقع‌گرایانه و منصفانه در پیش بگیرند. جمهوری آذربایجان با بیان این‌که وقت حساب پس دادن رسیده، خواسته و ناخواسته کارش را خود حل می‌کند. سیاست جهانی طی چند ماه اخیر، حول محور تحولات در مدیترانه شرقی شکل گرفته‌ است.

اردوغان اضافه کرد: ترکیه یک کشور مدیترانه‌ای است. در طول تاریخ اینجا میزبان بودیم، نه مهمان. تمام فعالیت‌ها و اقدامات در مدیترانه تاثیر مستقیمی روی امنیت٬ حق و منافع‌ کشورمان دارد. در معادلاتی که ترکیه و جمهوری قبرس شمالی (ترک‌نشین) عادلانه در آن نباشند، صلحی در مدیترانه حاصل نخواهد شد.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: امروز جایگاه صلح در دوره عثمانی را نظام وحشی که انسانیت را برای نفت، گاز و منافع از بین برده،  پر کرده است. ترکیه قصد ایجاد تنش در دریای مدیترانه را ندارد بلکه خواستار صلح، احقاق حقوق، همکاری و عدالت است. می‌توانیم مشکلات موجود در مدیترانه را با کنار گذاشتن یکدیگر حل و فصل کنیم، بلکه با مذاکره و گفتمان تمام طرف‌ها در منطقه می‌توان به راه‌حل پایدار دست یافت.

در جریان دومین روز درگیری‌های شدید بین نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مذکور که امروز در گرفت، دست کم ۲۱ تن کشته شدند.

این حملات هوایی، موشکی و زرهی بود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی