تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پرسپولیس ۱ - السد صفر؛ کابوس ژاوی تکرار شد

در شب دوم بازی‌های مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس به مصاف السد قطر می‌رود.

کد خبر: ۷۲۲۸۱
۱۷:۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

گزارش زنده: پرسپولیس ۱ - السد صفر؛ کابوس ژاوی تکرار شد

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: پرسپولیس با ترکیب حامد لک، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، سعیدآقایی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، وحید امیری، احسان پهلوان، بشار رسن و عیسی آل کثیر پا به ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه گذاشته و بازی دقیقا در ساعت مقرر آغاز شد.

چیدمان پرسپولیس در ظاهر 3-3-4 است و چندان محتاطانه به نظر نمی‌آید. بنابراین می توان انتظار بازی هجومی از هر دو تیم را داشت. کمی بعد از شروع بازی هر دو تیم نشان دادند که قصد ندارند لحظه‌ای پا پس بکشند و در میانه میدان نبردی برابر در حال انجام است.

ده دقیقه نخست به محک زدن تیم‌ها گذشت و در دقیقه 13 نخستین ضربه جدی را السد روانه دروازه پرسپولیس کرد که با واکنش خوب حامد لک همراه شد.  

پاسخ این حمله را سه دقیقه بعد بشار رسن در محوطه جریمه السد داد که با واکنش شتابزده مدافعان تیم قطری همراه شد. پرسپولیس یک بار دیگر نیز با شوت عجولانه وحید امیری دروازه حریف را تهدید کرد.

السد در دقایق 20 تا 25 تیم بهتر میدان بود و راه افتادن اکرم عفیف و سانتی کازرولا باعث ایجاد خطراتی روی دروازه پرسپولیس شد با این حال خط دفاع سرخ‌ها به خوبی خطرات را دفع کرد.

با ورود به دقایق 30 تا 35 بغداد بونجاح خود را به دروازه پرسپولیس نزدیک‌تر کرد و یک بار نیز برای گشودن دروازه لک تنها چند سانتی‌متر کم آورد. پرسپولیس هم برای رهایی از فشار مداوم سعی کرد با تعداد پاس کم و حرکت سریع مهاجمانش، روی دروازه السد خطرساز شود. 

پنج دقیقه پایانی نیمه اول باز هم صحنه برخورد بازیکنان خط میانی دو تیم بود و البته هیچ یک از تحرکات دو تیم به گل منجر نشد.  

نیمه دوم مسابقه نیز همچنان تحت تاثیر حساسیت بالای نبرد پرسپولیس و السد، با حملات گاه و بیگاه دو طرف آغاز شد اما همچنان دروازه‌ها تا دقیقه 50 قفل ماند. السد از بازیکن مطرح دیگر خود یعنی تاباتا نیز استفاده کرد و او را به میدان فرستاد تا فهرست نامداران این تیم کامل شود. 

بر خلاف جریان بازی و حملات باحوصله السد، پرسپولیس با استفاده از یک ضد حمله صاحب یک موقعیت عالی شد که عیسی آل کثیر آن را به تیر دروازه السد کوبید. این اتفاق آه از نهاد سرخ‌ها برآورد.

در دقیقه 68 حمله پدرو بازیکن السد و ورود او به محوطه جریمه با تکل سیامک نعمتی مواجه شد که به نظر خطا می آمد اما داور حکم به کرنر داد. لحظاتی بعد مجددا عیسی آل کثیر توپ ارسالی از سوی بشار رسن را با ضربه ای مهارنشدنی شلیک کرد که از بخت بد برای بار دوم به تیر افقی دروازه السد خورد و به زمین بازگشت.

تا دقیقه 75 مسابقه واقعا خوش شانسی السد بود که جان این تیم را نشان داد و البته یک پنالتی هم به سود این تیم اعلام نشد تا در این زمینه نیز شرایط دو تیم مشابه هم باشد.   

در  10 دقیقه پایانی پرسپولیس سه تعویض کرد و عبدی، عالیشاه و کامیابی‌نیا را به زمین فرستاد تا شاید روی کندی و خستگی بازیکنان پا به سن گذاشته السد، به گل برسد.

گل اول پرسپولیس: سرانجام شانس به آل کثیر رو کرد و ضربه او به گل مبدل شد. ضربه کرنر پرسپولیس در بهترین حالت رووی سر مهاجم سرخ‌ها نشست و در مهلک‌ترین زمان ممکن گل اول پرسپولیس به ثمر رسید. 

لحظاتی بعد داور بازی به دلیل خطای سیامک نعمتی روی بازیکن السد، او را اخراج کرد تا پرسپولیس در حساس‌ترین لحظات با دلهره بازی را دنبال کند.

لحظات آخر و دقایق پایانی با دقت پرسپولیسی‌ها در دفاع و دستپاچگی السد سپری شد و با به صدا درآمدن سوت پایان، نماینده ایران سزاوارانه به مرحله بعد صعود کرد. به این ترتیب تنها تیم قطر نیز از راهیابی به مرحله بعد بازماند و میزبان مسابقات ناکام بزرگ لقب گرفت.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی