تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

استقلال یک - پاختاکور ۲؛ باخت، تا آخرین رمق!

در دومین بازی مرحله یک شانزدهم حذفی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران به دیدار پاختاکور ازبکستان می‌رود.

کد خبر: ۷۲۲۲۵
۲۱:۲۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

گزارش زنده: استقلال یک - پاختاکور صفر

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در بازی حساس نماینده ایران و ازبکستان، کادر فنی استقلال ترکیب ۱۱ نفره را بر این اساس اعلام کرده است: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته یازده بازیکن استقلال در مصاف با پاختاکور ازبکستان هستند.

با توجه به اینکه استقلال برای بازی امشب مقابل پاختاکور ازبکستان وریا غفوری و هرویه میلیچ را به ترتیب به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و به همین خاطر مجید نامجومطلق مجبور شده تغییراتی را در خط دفاع خودش ایجاد کند.

بر این اساس سیدحسین حسینی مثل بازی‌های گذشته دروازه بان آبی‌ها خواهد بود. عارف غلامی و روزبه چشمی دو مدافع وسط استقلال هستند. در سمت راست خط دفاعی محمد دانشگر که مقابل الاهلی عربستان هم جایگزین وریا غفوری شده بود، بازی خواهد کرد و جناح چپ دفاع در غیاب میلیچ به میلاد زکی‌پور سپرده شده است.


نکته قابل توجه در ترکیب امشب استقلال انتخاب آرایش ۳-۳-۴ است تا آبی‌ها از ابتدا با مثلث خطرناک و هجومی شان به سمت دروازه حریف حمله ور شوند. به این ترتیب که علی کریمی، مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی ۳ هافبک آبی‌ها هستند و ارسلان مطهری، شیخ دیاباته و مهدی قایدی در خط حمله قرار دارند.

در چند دقیقه ابتدایی مسابقه مشخص شد که استقلال در عین حال که ترکیب شجاعانه و تهاجمی را برای امشب در نظر گرفته در عین حال مراقب تیم قلدر و فیزیکی پاختاکور نیز هست. در 10 دقیقه نخست مساابقه این پاختاکور بود که فشار بیشتری بر دروازه استقلال آورد.

یکی دو ضربه ازاد و همچنین ضربات کرنر از سوی بازیکنان پاختاکور باعث شد بازیکنان استقلال کمی عقب بکشند و برای به دست آوردن توپ و به گردش درآوردن آن تلاش کنند. در 15 دقیقه نخست همانطور که قابل پیش‌بینی بود ماشاریپوف مهاجم پاختاکور بازیکن برتر این تیم بود. بازیکنان استقلال نیز هنوز نتوانسته برتری خود را در نیمه زمین به دست آورد.

در دقیقه 25 دو حادثه بر روی هر دو دروازه پدید آمد. ابتدا دراگان چران از پاختاکور با یک شوت از راه دور حسینی را به زحمت انداخت و سپس در ثانیه‌هایی بعد دیاباته از زاویه بسته توپ را به دروازه بان پاختاکور کوبید.

گل اول استقلال: در دقیقه 31 بازی جریان بازی تغییر کرد. یک خطا بر روی قایدی، استقلال را صاحب یک ضربه کاشته در نزدیکی محوطه جریمه پاختاکور کرد و علی کریمی توپ را استادانه به سمت چپ دروازه‌بان ازبک فرستاد و گل اول را به ثمر رساند.

گزارش زنده: استقلال یک - پاختاکور صفر

 

گل اول پاختاکور: در دقیقه 44 مسابقه فشار پاختاکور نتیجه داد و دراگان چران بازیکن صرب تبار این تیم موفق شد توپ را با ضربه سر به گل تبدیل کند.

بعد از این گل، بازی مجددا به تساوی کشیده شد و دو تیم به رختکن رفتند تا برای تغییر در نتیجه در نیمه دوم احتمالا با تغییراتی در ترکیب مجددا وارد میدان شوند. در نیمه نخست برتری آمار با تیم پاختاکور بود هر چند که استقلال گل اول را به ثمر رساند.

گزارش زنده: استقلال یک - پاختاکور صفر

 

گل دوم پاختاکور: بازی هنوز در نیمه دوم به درستی گرم نشده بود که پاختاکور بر اثر یک اشتباه از خط دفاعی استقلال و همکاری مهاجمان بلندقد ازبک به گل دوم رسید. دردیف با برداشتن چند گام بلند و یک ضربه دقیق دروازه حسینی را باز کرد. 

این گل در زمان بسیار بدی برای استقلالی شکل گرفت و ممکن است تاثیر جبران‌ناپذیری بر این تیم بگذارد. 

البته اگر امکان حضور بازیکنان جدید استقلال مثل رشید مظاهری در این مسابقات بود نیز شاید وضعیت دروازه این تیم نیز بهتر می‌شد و به این شکل دروازه حسینی باز نمی شد.

استقلال در دقیقه 55 دو بار دروازه پاختاکور را با تکیه بر سرعت قایدی به دست آورد و مشخص شد که با کمی دقت و استفاده از فضای پشت دفاع پاختاکور می توان مدافعان این تیم را جا گذاشت. ورود آرش رضاوند به جای مطهری نیز نشان داد که استقلال در صدد احاطه بر میانه میدان است.

دو سوم از زمان بازی گذشت و به نظر می آید بازیکنان استقلال از نظر بدنی کمی تحلیل رفته اند. در چنین شرایطی طبیعتا اعمال فشار بر دروازه حریف سخت به نظر می رسد.

نبود میلیچ و وریا غفوری در این بازی بسیار مشهود است و آبی ها کمتر توانسته‌اند از کناره‌ها نفوذ کنند. دومین تعویض استقلال نیز با حضور زکریا مرادی و بیرون رفتن فرشید اسماعیلی روی داد و نشان داد نامجو مطلق در تلاش برای ترمیم خط هافبک خود است.

در فاصله 20 دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی، همچنان پاختاکور تیم برتر زمین است و بازیکنان این تیم در بیشتر دوئل‌ها برنده هستند. استقلال نیز با ذخیره انرژی خود مترصد دقایق پایانی است.

پاختاکور همچنان با تکیه بر قدرت بدنی خود و البته خستگی استقلال در فاصله 15 دقیقه تا پایان بازی، دفاع را از نیمه زمین استقلال انجام می دهد.

ورود فرشید باقری با یک صحنه مشکوک همراه شد و بازیکنان استقلال به شدت به داور اعتراض داشتند. توپ در محوطه جریمه به دست مدافع پاختاکور برخورد کر و الکاف داور بازی بی تفاوت از این صحنه گذشت. 

در فاصله 10 دقیقه تا پایان مسابقه، استقلال تمام نیروی خود را برای جبران به کار گرفته و چیزی نمانده بود که ضربه دیاباته در محوطه جریمه به گل تبدیل شود. با این حال خستگی باعث افزایش ضریب خطا در بازیکنان استقلال نیز شده است.

اگر آن خطای هند از چشم داور دور نمانده بود و استقلال به گل می رسید قطعا روند بازی تغییر جدی پیدا می کرد. 

استقلال در 5 دقیقه پایانی از آخرین انرژی خود بهره می برد تا گل دوم را ثمر برساند. ضربات کرنر و ارسال های بلند استقلال، حریف ازبک را به عقب رانده اما در نتیجه هنوز تغییری رخ نداده است. 

چهار دقیقه وقت تلف شده به سرعت در حال سپری شدن است و پاختاکور از هر اقدامی برای کشتن وقت استفاده می کند. 

جنگ اعصاب استقلال در دو دقیقه پایانی ادامه داشت و در نهایت بازی سخت و فرسایشی برابر پاختاکور با شکست استقلال تمام شد و امید هواداران برای پایان خوش در یک فصل پرماجرا ناامید شد.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی