تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

چشم‌انداز مثبت رای اعتماد مجلس یازدهم به رزم حسینی

روز چهارشنه ۹ مهرماه، مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصمیم‌گیری می‌کند، به نظر می‌رسد اراده کلیت مجلس بر رای اعتماد به او است، این برداشت را البته از اظهارات دو تن از نمایندگان مجلس می‌توان دریافت کرد.   جعفر قادری عضو کمیسیون صنایع  و علیرضا پاک‌فطرت عضو کمیسیون عمران در گفتگو با دیدارنیوز گفتند که رزم حسینی صنعت و عمران را می‌شناسد و مجلس به او رای می‌دهد.

کد خبر: ۷۲۱۹۲
۱۵:۲۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

 

چشم‌انداز مثبت رای اعتماد مجلس یازدهم به رزم حسینی

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: معاون پارلمانی رئیس جمهور عصر سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد حجت الاسلام حسن روحانی، علیرضا رزم حسینی را وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. حسینعلی امیری با اعلام این خبر که رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت از سوی دولت به مجلس معرفی شده است، گفت: «آقای روحانی در نامه‌ای به مجلس، آقای علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی کرد. معرفی وزیر صمت قاعدتاً در جلسه علنی فردا مجلس شورای اسلامی باید اعلام وصول شود. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قاعدتاً یک هفته پس از اعلام وصول این موضوع، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی باید برگزار شود.


جلسه رأی اعتماد به رزم‌حسینی چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس  از برگزاری جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در روز چهارشنبه  خبر داد. محمدحسین فرهنگی گفت: «جلسه رأی اعتماد به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه  ۹ مهر ۹۹ برگزار می‌شود».
 

بیشتر بخوانید: رزم حسینی و امیدهای دولت برای یک رای اعتماد بی‌دردسر


برای بررسی شرایط رزم حسینی و نظر نمایندگان مجلس قبل از جلسه رسمی مجلس و ارزیابی بیشتر موضوع، دیدارنیوز با دو تن از نمایندگان مجلس گفتگو کرده است.

نمایندگان مجلس: رزم حسینی صنعت و عمران را می‌شناسد


قادری: رزم حسینی صنعت و عمران را می‌شناسد

 
جعفر قادری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه به علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت گفت: او رزومه خوب و موفقی در استانداری‌های کرمان و خراسان رضوی دارد و نیروی جبهه و جنگ است. از نظر اعتقاد به باور‌های دینی و هم از نظر حضور در جبهه و جنگ و هماهنگی و همراهی با نیرو‌های ارزشی و مذهبی کارنامه موفقی دارد. در حوزه‌های عمرانی و حوزه‌های مدیریتی هم در سطح کلان کارکرده است. به نظر می‌رسد که جرئت و جسارت لازم را دارد و در طرح‌ها و برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف هم عملکردی موفق داشته است.  
 
وی افزود: ما در شرایطی هستیم که تا پایان عمر دولت زمان زیادی باقی نمانده است و افراد توانمند کم‌تر حاضر می‌شوند که این ریسک را بکنند، ولی آقای رزم حسینی آمده و مسئولیت پر ریسکی را پذیرفته است، به نظر من مجلس هم کمک خواهد کرد و آن سخت‌گیری‌هایی که در شرایط دیگری ممکن بود انجام شود، نمایندگان در این مقطع برای او این  در نظر نخواهند گرفت.  اگر نمایندگان نسبت به بعضی از موضوعات هم حساسیت‌هایی داشته باشند، قطعاً محدودیت زمان باقی مانده تا پایان دولت را مد نظر قرار خواهند داد و من فکر می‌کنم رزم حسینی برای گرفتن رای اعتماد مشکلی نخواهد داشت و مجلس به او رای اعتماد خواهد داد.
 
نماینده مردم شیراز اظهار کرد: من فکر می‌کنم که وزرا بیشتر از این که نگران برخورد مجلس باشند، نگران برخورد دولت هستند. متاسفانه دولت روحانی کارنامه خوبی در حمایت و همکاری با وزرایش نداشته است. شاید برگ برنده رزم حسینی این باشد که، چون زمان محدود است دیگر دولت ایشان را برکنار نخواهد کرد و این به آقای رزم حسینی جرات می‌دهد که با جسارت کامل برنامه‌هایش را پیش ببرد و نگران برخورد شخص رئیس‌جمهور نباشند. یکی از انتظارات به جا و به حقی که مجلس از وزیر صمت دارد این است که بتواند در بخش معدن کار‌های ویژه و اساسی را انجام بدهد و با توجه به این که آقای رزم حسینی در استان کرمان کار‌های خوبی در این زمینه انجام داده است، این تجربیات می‌تواند در دوران وزارت هم به او کمک کند و از طرف دیگر استانداران در اجرای طرح‌های عمرانی هم ورود و دخالت زیادی دارند، این هم می‌تواند به ایشان کمک کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در سطح کشور به رزم حسینی کمک کند و اشتغال و وضعیت زیرساخت‌های ما را تقویت کند، حوزه عمرانی است، خاطرنشان کرد: درست است که این حوزه مستقیما با حوزه کاری وزارت صمت ارتباطی ندارد و به وزارت راه و شهرسازی ارتباط پیدا می‌کند، ولی در بخش تولید مصالح و میلگرد و سیمان و مسائل ساختمانی، به وزارت صمت ارتباط پیدا می‌کند. به هر حال به نظر من او شرایط لازم را دارد و من مانع و مشکلی برای رای آوری‌اش نمی‌بینم. به هر حال انتظارات ما از او  بیشتر از فردی است که در حوزه‌های عمرانی و صنعتی کار نکرده است.
 
وی ادامه داد: ما انتظارات وسیع و گسترده‌ای از او داریم. انتظار داریم که در حوزه معدن به صورت جدی ورود پیدا کند. انتظار داریم که رابطه با زنجیره‌های تولید در بخش‌های مختلف مرتبط با بخش پتروشیمی ورود داشته باشند، اگر چه که بخش عمده این حوزه به وزارت نفت مربوط می‌شود، ولی در حوزه تجیهزات و بومی‌سازی دانش فنی تولید تجهیزات که به بخش صنعت ارتباط دارد، انتظار داریم که فعال باشد و همینطور در رابطه با رفع موانع تولید و حذف قید و بند‌ها و سهولت در فضای کسب و کار چیزی است که او می‌تواند کمک کند. به نظرم جرات و جسارت لازم را دارد که خیلی از انتظارات و توقعات را برآورده کند. 

نمایندگان مجلس: رزم حسینی صنعت و عمران را می‌شناسد
پاک‌فطرت: نمایندگان به رزم حسینی رای می‌دهند
 
علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در رابطه با رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت به مجلس و توانایی‌های او در اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت به دیدارنیوز گفت: از مجموعه اطلاعاتی که از رزومه او بر می‌آید که مناسب‌ترین فرد برای یکسال باقی مانده دولت است. شواهد می‌گویند علیرضا رزم حسینی می‌تواند اوضاع آشفته صنعت و معدن را نجات دهد.

وی افزود: وزیر باید کار اجرایی مرتبط کرده باشد. با تجربه، پخته و کسی باشد که بخش خصوصی را خوب بشناسد و در آن عرصه مدیریت کرده باشد. ارتباط بین کارگر و کارفرما را بشناسد و بهترین امتیاز به نظر من این است که کارنامه قابل قبولی در بخش خصوصی داشته باشد به طوری که شرکت یا هلدینگ تحت مدیریت او به سودهی رسیده باشد که به نظر من رزم حسینی این خصوصیات و امتیازات را دارد. متاسفانه وزرای کنونی و سابق ما را اگر به مدیریت بخش خصوصی بگمارند ظرف مدت کوتاهی بنگاه تحت مدیریت خود را ورشکسته می‌کنند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رزم حسینی در حال حاضر استاندار خراسان رضوی است که فاکتور مهمی محسوب می‌شود، ادامه داد: به نظرم در این مقطع حضور او در وزارت صمت مفید است و رای کافی را از نمایندگان مجلس دریافت خواهد کرد و من شخصا به او رای می‌دهم. به این امید که آشفتگی صنعت و بازرگانی را سرسامان داده، وضعیت افسار گسیخته بازار خودرو را آرامش بدهد و اوضاع صادرات و واردات را راه اندازی کند.
 
پاک فطرت با اشاره به اینکه وزیر باید از معاونین خود نسبت به عرصه و حوزه کارش مسلط‌تر باشد، اظهار کرد: وقتی مدیران ضعیف باشند به ماشین امضا مبدل می‌شوند و مجموعه توسط معاونین اداره می‌شود، امیدوارم آقای رزم حسینی این توان را داشته باشد. ضمن اینکه بارزترین خصلت استقلال وزیر از دو جریان چپ و راست است که به نظر می‌رسد رزم حسینی از این امتیاز هم برخوردار است. زیرا وابستگی به طیف تند هر دو جریان مانع کار حرفه‌ای و جدی وزرا می‌شود. از نظر من مورد تایید است، فقط می‌ماند روز رای گیری که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طبق روندی که وجود دارد و مشاهده می‌کنیم او رای اعتماد نمایندگان را خواهد گرفت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی