تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خودروها، روزانه ۳ تن اکسیدگوگرد در هوای تهران منتشر می‌کنند

مدیر واحد مدلسازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با اعلام اینکه هر روز بیش از ۳ تُن اکسید‌های گوگرد در اثر تردد خودرو‌ها در هوای تهران منتشر می‌شود، گفت: مقدار انتشار سالانه این آلاینده خطرناک در هوای پایتخت در اثر تردد وسایل نقلیه، یک هزار و ۱۲۷ تُن برآورد می‌شود.

کد خبر: ۷۲۱۸۲
۱۲:۵۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ بر اساس اعلام روز شنبه شرکت کنترل کیفیت هوا؛ حسین شهبازی، در این باره گفت: این در حالی است که طی سال‌های گذشته مقدار انتشار این آلاینده بدلیل ارتقاء کیفیت سوخت در بخش حمل و نقل و کاهش محتوی گوگرد آن، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
 
وی سهم خودرو‌های سواری در میان سایر وسایل نقلیه در تولید اکسید‌های گوگرد را ۸۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۱۸ درصد باقی‌مانده را سایر وسایل نقلیه موتوری از جمله وانت‌بارها، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دیزلی تولید می‌کنند.
 
شهبازی با اشاره به اینکه دی‌اکسیدگوگرد علاوه بر این خود یک آلاینده سمی و خطرناک برای سلامت است گفت: این آلاینده باعث شکل گیری ذرات معلق ثانویه در جو نیز می‌شود و سبب می‌شود در پاییز و زمستان که اوج آلودگی هوا به علت افزایش غلظت PM ۲.۵ در پایتخت اتفاق می‌افتد، بر غلظت این آلاینده افزوده گردد.
 
مدیر واحد مدلسازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه دی‌اکسیدگوگرد، آلاینده‌ای است که رنگ ندارد، اما بو دارد و غشای مخاطی سیستم تنفسی و ریه را درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت از طریق به حداقل رساندن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در شرایط عادی و همچنین انجام دوچرخه سواری و پیاده‌روی برای رسیدن به مقصد در مسیر‌های کوتاه از راهکار‌های کاهش آلاینده‌های هوای تهران از جمله اکسید‌های گوگرد است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی