تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
افاضات اضافه

فرهنگ لغات

کد خبر: ۷۲۱۲۰
۱۱:۰۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

عوام الملک

دیدارنیوز ـ عوام الملک: در راستای اینکه حرف‌ها و کار‌های خواص محترم در روز‌های اخیر، خاص‌تر از هر زمان دیگری شده است و به نظر می‌رسد تصمیم گرفته‌اند خاص بودنشان را بیشتر هم بکنند فهرست برخی لغات و اصطلاحاتی که به عوام برای درک احتمالی خواص کمک می‌کند به شرح زیر منتشر می‌شود:

■ کرک و پشم: جا‌هایی از آمریکاست که قرار است در صورت لزوم به باد داده شود. از آنجا که پرندگان دارای کرک و پر و چهارپایان دارای پشم می‌باشند به نظر می‌رسد تحلیل خواص این است که آمریکا نوعی چهارپای پرنده است که باید کرک و پشمش به باد داده شود و پرش اهمیتی ندارد.

■ ناظر: نوعی طرح است که براساس آن به خاطر حضور در فضای مجازی با شلوار آستین کوتاه یا موی بلند، روی سیاه، ناخن دراز در همه مکان‌های حقیقی و مجازی با افراد برخورد می‌شود. خواص معتقدند فعلا تا زمان انتخابات بعدی مشکل مملکت ما موی سر دختران و زنان است و همین است که هست.

■ مرکز پژوهش‌های مجلس: مغز متفکر مجلس است که در آن طرح‌های مهمی بررسی می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان با شرکت‌های آمریکایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اجرا می‌کنند برخورد کرد. حبس، جزای نقدی و حتی انحلال شرکت از جمله مجازات‌های در نظر گرفته شده از سوی مغز متفکر مجلس برای این شرکت‌ها می‌باشد و در نتیجه آن قلب اقتصاد آمریکا درد گرفته است.

■ محسن هاشمی: گونه خاصی ازخواص است که، چون پدرش آدم معروفی بوده اسمش را روی یک بزرگراه گذاشته‌اند، اما خودش به دلیل آنکه رییس شورای شهر تهران است محمدرضا شجریان را آنقدر معروف نمی‌داند که اسمش روی تابلوی یک خیابان فرعی نوشته شود.

■ قصه شب جمعه: قصه دو برادر است که پدرشان سال‌ها برای شنوندگان رادیو قصه ظهر جمعه تعریف می‌کرد و حالا که بزرگ شده‌اند یکی از آن‌ها مدیر شبکه کودک و دیگری تهیه‌کننده برنامه‌های شبکه کودک شده است و با هم قرارداد می‌بندند تا برای کودکان کشور درباره درستکاری و صداقت و امانتداری و یک مشت حرف‌های قشنگ دیگر برنامه بسازند و قصه بگویند.

■ زبان چینی: زبان مهمی‌ست که لازم است به دانش‌آموزان ایرانی آموزش داده شود تا از حالا به بعد سفیر چین در تهران وقتی می‌خواهد مردم و مسوولان ایران را به خاطر کار‌های زشتشان که باعث ناراحتی دولتمردان زحمتکش چینی می‌شود دعوا کند، مجبور نشود به زبان فارسی توئیت کند.

■ زن شاغل: نوعی جارو برقی بی‌صداست که خیلی خوب جارو می‌کند و موزیکال است و بوی خوب می‌دهد و سیم هم ندارد، اما جارو نمی‌کند. در صورت وجود هر گونه ابهام درباره کیفیت یا گارانتی‌های جارو برقی مذکور با آقای علی‌عسگری تماس بگیرید.

■ زن شاغل به زبان شوفری: ماشین شاسی بلندی‌ست که برای آزادی و انقلاب مسافر می‌زند. مجددا در صورت وجود هر گونه ابهام با آقای علی‌عسگری تماس بگیرید و اگر ایشان را پیدا نکردید اقلا از رییس خط سواری‌های آزادی و انقلاب کرایه را بپرسید تا بفهمید اصلا به صرفه هست یا نه؟

■ واکسن آنفولانزا: به عوام ربطی ندارد. خواص‌المله، به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه به خودشان می‌زنند و اگر صلاح دانستند برای عوام تعریف می‌کنند.

■ دنا: نوعی خودروی کاملا ملی است که برای عوام، چند تایی ممکن است تولید شود و به قیمت نیم میلیارد تومان به فروش برسد. اما خواص‌المله، چون انقلابی و مهم هستند می‌توانند با حدود چهل درصد تخفیف و به صورت قسطی آن را خریده و به خدمت‌رسانی در جهت بهبود معیشت مردم بپردازند.

■ برادر محسن: استاد بزرگ عملیات فریب در همه قرون و اعصار. از آنجا که اعلام شده به احتمال نود درصد در سال ۱۴۰۰ کاندیدا نمی‌شود باید به صورت صد درصد به آن ده درصد احتمال باقیمانده اعتماد کرد. نامبرده آماده مصادره ناو هواپیمابر آمریکا با پنج هزار نفر پرسنل است و ممکن است برای فریب آمریکایی‌ها هر کاری بکند. از ما گفتن.

■ فرمانداری تهران: پستی برای خواص است که برای تصدی آن نیاز به معلومات سیاسی و تاریخی نیست. اصلا برای اداره تهران چه دلیلی دارد که یک نفر بداند مهندس بازرگان چه کسی‌ست؟

■ تبلت: وسیله‌ای‌ست که باید به جای هدیه دادن آن به فرزندانمان، به ایشان خواهر و برادر هدیه بدهیم. لازم به ذکر است این هدیه هیچ ربطی به قصه شب جمعه ندارد.

■ آش: قبلا نوعی خوراکی بود، اما اخیرا ممکن است نوع خوراکیش هم پیدا شود. متخصصان توصیه می‌کنند در هنگام آش‌بازی حتی‌الامکان یک شکلات و یا متناسب با تاخیر مورد نظر تعدادی شکلات به همراه داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی