تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

انتخابات آمریکا؛ یک هفته تا نخستین مناظره سرنوشت‌ساز

رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به مرحله حساس خود رسیده است. یک هفته به مناظره‌های جنجالی انتخاباتی ۲۰۲۰ مانده است. مناظره‌هایی که تاحدودی تکلیف انتخابات نوامبر را مشخص می‌کند.

کد خبر: ۷۲۰۶۱
۱۸:۲۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
بایدن و ترامپ
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: انتخابات آمریکا وارد پاییز حساس خود شده است. ۲۲ سپتامبر روز ملی ثبت‎نام در انتخابات بود که روزی نمادین است. در این روز ثبت نام شهروندان برای رای دادن آغاز شده است.

طبق گزارش فاکس نیوز، کریس والاس، مجری کهنه‎کار فاکس نیوز اولین مناظره انتخابات ۲۰۲۰ را اداره و اجرا خواهد کرد. والاس موضوعات محوری پرسش‌های خود را منتشر کرده و البته بیان کرده این محور‌ها با تحولات خبری این هفته تغییراتی خواهد داشت. موضوع مناظره هفته آینده شامل سابقه و پیشینه دو کاندیدا، کرونا، اقتصاد، دیوانعالی، مسائل نژادی و خشونت‌ها در شهر‌ها و سلامت و صحت انتخابات است.

اولین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد اصلی، ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) در کلیولند برگزار می‌شود. میزبانی این مناظره بر عهده دانشگاه کیس وسترن رزرو و کلینیک کلیولند خواهد بود. همچنین مناظره نامزد‌های معاونت ریاست جمهوری در «سالت لیک سیتی» در روز ۷ اکتبر (۱۶ مهر) برگزار خواهد شد.

دومین مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری در «میامی»  در روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) و سومین و آخرین مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری در روز ۲۲ اکتبر (۱ آبان) در «نشویل» برگزار می‌شود.

طبق نظر بسیاری از کارشناسان مناظرات انتخاباتی تا حدود زیادی تکلیف انتخابات را روشن خواهند کرد. بسیاری هم از سوپرایز‌های دو کاندیدای ریاست جمهوری که برای هم تدارک دیده اند صحبت می‌کنند. باید دید رزم بزرگ بایدن و ترامپ به کجا می‌رسد.

مناظره های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 

حامیان جدید جو بایدن


بسیاری از منتقدان جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ را متهم می‌کنند که او طرحی برای آینده آمریکا ندارد و فقط اشکالات ترامپ را برای جلب آراء به نمایش می‌گذارد. با این حال افراد شناخته شده جدیدی از او در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده حمایت کرده اند.
 
 ۱۳ اقتصاددان برنده جایزه نوبل که نام جوزف استیگلیتز نیز در میان آن‌ها به چشم می‎خورد، از بایدن به طور رسمی حمایت کردند. از سوی دیگر مایکل بلومبرگ، میلیاردر معروف آمریکایی با پرداخت ۲۰ میلیون دلار بدهی ۳۱ هزار مجرم اهل فلوریدا، اجازه رأی دادن در انتخابات را برای آن‌ها فراهم کرد تا به بایدن رای بدهند. رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا پیشتر گفته بود این ۳۱ هزار نفر اول باید بدهی خود را تسویه کنند تا در انتخابات سوم نوامبر بتوانند رای دهند.

از طرف دیگر سیندی مک کین، همسر سناتور سابق ایالات متحده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، جان مک کین، حمایت خود از جو بایدن را اعلام کرد و گفت: «بله، ما جمهوری خواه هستیم، اما آمریکایی‌ها از همه مهمترند.»


 
یک هفته مانده به مناظره‌های جنجالی انتخابات آمریکا
 
به گزارش رویترز، بایدن در سخنرانی کمپین‌های خود بار دیگر روی عملکرد ترامپ در دوران کرونا تمرکز کرده است. او بیان می‌کند که در دوران کرونا ترامپ به فکر مردم نبوده است، بلکه فقط به انتخاب دوباره خودش می‌اندیشید.  

از سوی دیگر، کارزار انتخاباتی جو بایدن شروع به سرمایه گذاری در برخی ایالت‌هایی کرده است که تا امروز پیروزی ترامپ در آن‌ها قطعی به نظر می‌رسید. تبلیغات تلویزیونی جدیدی از او در ایالت‌های آیووا و جورجیا آماده پخش است. به نظر می‌رسد بایدن در نظر دارد تا با سرمایه گذاری در ایالت‌هایی که ترامپ چهار سال پیش به راحتی در آن‌ها پیروز شد بخت خود را برای پیروزی امتحان کند.
 
یک هفته مانده به مناظره‌های جنجالی انتخابات آمریکا



سخنرانی جنجالی ترامپ در سازمان ملل


سخنرانی ترامپ در سازمان ملل مورد انتقاد بسیاری در داخل آمریکا قرار گرفته است. رئیس جمهوری آمریکا در ویدیوی از پیش ضبط شده‌ای در سازمان ملل در ابتدای سخنرانی خود شیوع "ویروس چینی" را بزرگترین چالش جهان از زمان جنگ دوم توصیف کرد و گفت که باید کشوری که باعث گسترش این ویروس شده پاسخگو باشد. او گفت چین پرواز‌های داخلی را لغو کرد، اما به پرواز‌های خارجی اجازه پرواز داد. او گفت که سازمان بهداشت جهانی زیر نفوذ چین است و از سازمان ملل خواست تا چین را پاسخگو بداند. بسیاری نگران از شروع دور جدیدی از تنش‌ها میان چین و آمریکا هستند.

به گزارش فاکس نیوز، دونالد ترامپ به ایالت اوهایو سفر کرده و کارزار انتخاباتی او نیز برنامه‎‌های فراوانی را در شبکه‌های تلویزیونی این ایالت برای تبلیغات انتخاباتی نامزد جمهوری خواهان خریداری کرده است. او در سخنرانی خود در این ایالت بار دیگر خبرنگاران را به سخره گرفت. از طرف دیگر، چون کمپین ترامپ بیش از همیشه به پیروزی در پنسیلوانیا امیدوار است؛ بار دیگر میتینگ انتخاباتی در این ایالت برگزار خواهد کرد.

جنگ ترامپ با رأی گیری پستی ادامه دارد. بسیاری معتقد هستند که در رأی گیری پستی مشکلات فراوانی از جمله ابطال رأی‌ها وجود دارد. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود استقبال از رای‌گیری پستی به طرز چشمگیری افزایش یابد. البته موافقان رأی گیری پستی که بیشتر از دموکرات‌ها هستند، مخالفت ترامپ را به این دلیل می‌دانند که با رأی گیری پستی تعداد شرکت کنندگان زیاد می‌شود و هر بار که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات افزایش داشته است دموکرات‌ها پیروز شده اند.


چه خبر از نظر سنجی ‌ها


اکثر رسانه‌ها و افرادی که انتخابات آمریکا را دنبال می‌کنند، از نظرسنجی‌ها صحبت به میان می‌آورند. اما انتخابات سال ۲۰۱۶ نشان داد که نظرسنجی‌ها می‌توانند داستان را به نحو دیگری نشان دهد و نتیجه به گونه دیگر رقم بخورد. در نظرسنجی‌های ملی همچنان بایدن از موقعیت بهتری در قیاس با ترامپ برخوردار است. بایدن در مقایسه با ترامپ، بیش از ۷ درصد در آرای مردمی، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

طبق آخرین نظرسنجی بایدن در اوهایو از ترامپ پیشی گرفته است و در جورجیا که به ایالت قرمز (جمهوری خواه) معروف است، دو رقیب رقابت تنگاتنگی دارند. همچنین طبق نظرسنجی ABC NEWS و Wall Street Journal در دو ایالت آریزونا و فلوریدا دو کاندیدا هم پای هم حرکت می‌کنند. شرایط تاحدودی برای دونالد ترامپ بهتر شده است.

طبق نظرسنجی موسسه پیو مسائلی که برای رأی دهندگان آمریکایی اهمیت دارد، اقتصاد ، نظام درمانی، قضات دیوان عالی و همه‌گیری کرونا است. اما گرم شدن کره زمین هم به تدریج به موضوعی جدی برای رأی دهندگان بدل شده است. ترامپ حامی سرسخت سوخت‌های فسیلی است و از توافق اقلیمی پاریس خارج شد؛ اما در مقابل مقابله با گرمایش زمین یکی از اولویت‌های کارزار انتخاباتی بایدن است.
 
یک هفته مانده به مناظره‌های جنجالی انتخابات آمریکا



فضای مجازی در انتخابات آمریکا



فضای مجازی از موضوعات مهم در انتخابات آمریکا است و نقش فضای مجازی در انتخابات آمریکا را نباید فراموش کرد.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، فیسبوک حساب‌های چینی که انتخابات آمریکا را هدف قرار داده بودند مسدود کرده است. فیسبوک  یک شبکه متشکل از ۱۵۵ حساب، ۱۱ صفحه، ۹ گروه و ۶ حساب اینستاگرام در چین را به دلیل هدف قرار دادن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسدود کرد. این اولین بار است که فیسبوک چنین فعالیت‌هایی علیه سیاستمداران آمریکایی را در چین مشاهده می‌کند. از سوی دیگر توئیتر مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد انتخابات ایالات متحده را افزایش می‌دهد.

باید دید چه میزان می‌توانند از اشاعه اطلاعات غلط جلوگیری کنند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی