تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گزارش دیدار از معرفی گزینه جدید وزارت صمت

رزم حسینی و امیدهای دولت برای یک رای اعتماد بی‌دردسر

«علیرضا رزم‌حسینی» استاندار ۵۹ ساله و کرمانی خراسان رضوی، چهره‌ای که از آغاز به کار دولت دوازدهم نامش برای وزیر شدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما همواره از پذیرش این مسئولیت امتناع می‌کرد. حالا نام او رسماً به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس یازدهم معرفی شده و ارتباط خوب او با بدنه هر دو جریان سیاسی حکایت از تعیین تکلیف سرنوشت این وزارتخانه پس از گذشت بیش از چهار ماه دارد. او هم اکنون استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم است.

کد خبر: ۷۲۰۶۰
۱۷:۵۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

 رزم حسینی پس سال‌ها امتناع پذیرفت وزیر شود

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: بالاخره بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی وزارت صمت و عدم اعتماد مجلس به حسین مدرس خیابانی برای تصدی این وزارتخانه، رئیس‌جمهور علیرضا رزم‌حسینی را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان، به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. علیرضا رزم‌حسینی پیش از معرفی حسین مدرس خیابانی به مجلس شورای اسلامی نیز یکی از گزینه‌های اصلی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رفت. احتمالاً جلسه رای اعتماد مجلس به علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی سه‌شنبه ۸ یا چهارشنبه ۹ مهرماه مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عصر سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد حجت الاسلام حسن روحانی، علیرضا رزم حسینی را وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. حسینعلی امیری با اعلام این خبر که رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت از سوی دولت به مجلس معرفی شده است، گفت: «آقای روحانی در نامه‌ای به مجلس، آقای علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی کرد. معرفی وزیر صمت قاعدتاً در جلسه علنی فردا مجلس شورای اسلامی باید اعلام وصول شود. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قاعدتاً یک هفته پس از اعلام وصول این موضوع، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی باید برگزار شود.»


 علیرضا رزم‌حسینی از سال ۹۷ تا کنون استاندار خراسان رضوی بوده و در کارنامه اجرایی و پژوهشی او استانداری کرمان از سال ۹۲ تا ۹۷، رئیس ستاد ویژه تدابیر اقتصادی استان خراسان رضوی، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های کرمان و خراسان‌رضوی، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور، مدیر عامل و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیر عامل شرکت تولیدی ماشین آلات سنگین، مدیر عامل شرکت تکنوپروم (بازرگانی خارجی و تامین مواد اولیه کارخانجات)، مبتکر الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، موسس سازمان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی، پژوهشگر کتاب قوانین و مقررات مزاحم تولید و سرمایه‌گذاری، پژوهشگر کتاب مبانی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، پژوهشگر کتاب نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی و پژوهشگر طرح نجات (آسیب‌های اجتماعی)، مشاهده می‌شود.


مجلس و وزیر سپاهی صمت

 علیرضا رزم‌حسینی در مقطعی از دفاع مقدس قائم‌مقام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بوده است. جانبازی در عملیات خیبر و دریافت نشان فتح از دست رهبر معظم انقلاب و حضور به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ریاست این بنیاد در سال ۱۳۶۸ از جمله سوابق وی در سپاه پاسداران است. ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب‌الزمان (عج) که لشکر ثارالله و سپاه استان کرمان را اداره کرده، آخرین مسئولیت رزم‌حسینی در سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی است. وی با پایان جنگ پس از اخذ مدرک کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان و انتقال به بنیاد مستضعفان، اقدام به تاسیس چند کارخانه در استان کرمان کرده است.

با توجه به رزومه اجرایی و نظامی علیرضا رزم حسینی و همکاری با شهید سردار سلیمانی در سپاه و همچنین رایزنی‌هایی که دولت پیش از معرفی او با طیف‌های مختلف داخل مجلس کرده است و از آنجا که جنس و خاستگاه نمایندگان مجلس یازدهم از نوع انقلابی است و تعداد زیادی از نمایندگان این مجلس از اعضای پیشین سپاه پاسداران هستند، به نظر می‌رسد این وزیر پیشنهادی حسن روحانی کلید وزارت صمت را دریافت خواهد کرد و رای اعتماد را خواهد گرفت. 

رزم حسینی توان حل مشکلات صنعت را دارد

شهباز حسن‌پور‌بیگلری عضو کمیسیسون صنعت و معدن مجلس روز چهارشنبه به خانه ملت گفت: «در شرایط فعلی تعامل و توجه به امور کارشناسی و هماهنگی با مجلس می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانع پیش‌روی صنعت و معدن را رفع کند و آقای رزم حسینی وزیر پشنهادی صمت از این ویژگی برخوردار است.»


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به ویژگی‌های وزیر صمت، افزود: «از آنجایی که وزیر پیشنهادی صمت تجربه استانداری در استان‌های کرمان و خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود داشته و به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار، رئیس کارگروه اشتغال، رئیس کارگروه تولید و... خدمت کرده، می‌تواند با اخذ تدابیر ویژه زمینه ساماندهی بازار را فراهم کند.»

 رزم حسینی صحن علنی را ترک کرد

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از نظر کارشناسان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند، اضافه کرد: «وی می‌تواند از طریق گفتگو و تعامل با رئیس کل بانک مرکزی و سایر وزرای اقتصادی دولت بسیاری از موانع پیش روی تولیدکنندگان مانند تامین مواد اولیه و... را برطرف کند. جمعی از نمایندگان با توجه به عملکرد مثبت آقای رزم حسینی در مسئولیت‌های قبلی، از معرفی وی برای  تصدی وزارت صمت استقبال کردند.» او معتقد است در مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی صمت دیدگاه‌های موافق و مخالف وجود دارد، ادامه داد: «جلسه‌ای در کمیسیون آئین نامه مجلس با حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و برنامه‌های ایشان برای تصدی در این منصب مورد بررسی قرار گرفت.»


رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره تذکر نمایندگان مبنی بر حضور رزم حسینی در صحن علنی امروز مجلس، گفت: «بلافاصله پس از تذکر نمایندگان مبنی بر اینکه حضور وزیر پیشنهادی صمت در صحن علنی پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد، خلاف آئین نامه است، رزم حسینی به نظر نمایندگان احترام گذاشته و صحن علنی را ترک کرد و خارج از محل صحن جوابگوی نمایندگان بود.»

گزینه‌ای که بعد از سه سال پذیرفت وزیر شود

«علیرضا رزم‌حسینی» از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم نامش برای وزیر شدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما همواره از پذیرش این مسئولیت امتناع می‌کرد. حالا نام او رسماً به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس یازدهم معرفی شده و ارتباط خوب او با بدنه هر دو جریان سیاسی حکایت از تعیین تکلیف سرنوشت این وزارتخانه پس از گذشت بیش از چهار ماه است. او هم اکنون استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم است. وی روز چهارشنبه نوزدهم دی ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد. او همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده و تحصیل‌کرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

جلسه رأی اعتماد به رزم‌حسینی چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس روز چهارشنبه از برگزاری جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در چهارشنبه هفته آینده خبر داد. محمدحسین فرهنگی گفت: «جلسه رأی اعتماد به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه هفته آینده ۹ مهر ۹۹ برگزار می‌شود.»
 
وی افزود: «در این جلسه، دولت اعم از رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی جمعاً یک ساعت و نیم فرصت دارند تا از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع کنند که یک ساعت آن قبل از صحبت‌های موافقان و مخالفان و نیم ساعت آن بعد از صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف خواهد بود. طبق روال در یک ساعت قبل از صحبت‌های موافقان و مخالفان وزیر رئیس جمهور یا معاون اول وی به دفاع از وزیر پیشنهادی می‌پردازند و در نیم‌ساعت پایانی وزیر پیشنهادی به ابهامات و سؤالات نمایندگان موافق و مخالف پاسخ می‌دهند.»
 
فرهنگی خاطرنشان کرد: «همانطور که گفتم نمایندگان در این جلسه در موافقت و مخالفت با وزیر پیشنهادی مطالب خود را مطرح می‌کنند و طبق برنامه دو نفر موافق و دو نفر مخالف به قید قرعه مطالب خود را در این باره مطرح می‌کنند که هر یک از موافقین و مخالفین پانزده دقیقه برای ارائه مطالب خود فرصت دارند و می‌توانند بخشی یا همه وقت خود را در اختیار نماینده دیگری هم قرار دهند. پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان و صحبت‌های وزیر پیشنهادی رأی‌گیری درباره وزیر انجام می‌شود.»
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی