تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان: آمار نشان می‌دهد موج سوم کرونا آغاز شده است/ باید بتوانیم کرونا را مهار کنیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: بنا نیست کرونا را شکست دهیم، باید بتوانیم مثل آنفلوآنزا آن را مهار کنیم، باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم.

کد خبر: ۷۲۰۱۶
۱۲:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ علی اعتصام پور امروز (چهارشنبه- دوم مهر ماه) در نشست خبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با بیان این مطلب که پیچیده کردن مشکلات به حل مشکل کمکی نمی‌کند، یادآور شد: اول باید بپذیریم بحران وجود دارد و سپس برای رفع آن اقدام کنیم.
 
وی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد، موج سوم به طور جدی شروع شده و بیماران بدحال داریم. ۴ همکار ما از جمله دکتر پیرپیران- متخصص اطفال، دکتر بقایی- متخصص ریه و ... با حال بد بستری هستند. درخواستی که از مسئولان استان داریم این است که متوجه ایم که باید دستورالعمل‌های کشوری را اجرا کنند، اما مشکلات را به مردم بگویند تا بیش از آنچه تاکنون بوده همکاری کنند.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: کاری که همکاران ما آغاز کرده اند نه به معنای ایجاد ناامیدی، بلکه به معنای بیان واقعیات موجود است. در بحران اصطلاحی داریم که باید به صورت فعال تصمیم بگیریم و ممکن است هر تصمیم با تصمیم هفته بعد تفاوت کند.
 
اعتصام پور با تاکید براینکه این تهدید باید به فرصت تبدیل شود، تصریح کرد: باید گفت و گوی طرفینی داشته باشیم، تا به هم شنوی نیفتیم و تا گفت و گوی دوطرفه سازنده نداشته باشیم، موفق نخواهیم شد.
 
وی ادامه داد: باید سازمان‌های مردم نهاد و رسانه خودشان ابزار ترویجی شوند و در جهت پیشگیری گام بردارند. بنا نیست کرونا را شکست دهیم، باید بتوانیم مثل آنفلوآنزا آن را مهار کنیم. باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم و با همت رسانه‌ها نقصان‌هایی که داریم را می‌توانیم رفع کنیم، اما با گفتگو و نه انتقاد و قضاوت.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: قول می‌دهیم هیچ هزینه‌ای از تامین اجتماعی نگیریم و برای بقیه هم نهایت مساعدت را داریم. اکنون که بیمارستان الزهرا مجبور شده خدمات ارائه دهد موافقت شد ۵۰ درصد نیز بیمارستان شریعتی درگیر شود. تمام امکانات را آماده کرده ایم امیدواریم حرکت جانانه برای جلوگیری و کنترل بیماری انجام دهیم.
 
وی افزود: از اسفند تا الان ما یک روز هم از اصفهان بیرون نرفته ایم. همه ما هم خسته ایم. نمی‌گوییم مردم پارک نروند، ولی دور هم نشینند، ازدحام نکنند و تا می‌توانند فاصله را رعایت کنند. 
 
اعتصام پور در پاسخ به سوالی در مورد خدمات دهی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، گفت: جمع شده ایم موج مثبت ایجاد کنیم، اکنون رسالت رسانه هم باید این باشد و همه در کنار هم باشیم و کمک کنیم. هلال احمر از ظرفیت‌های مردمی برای این امر به معروف و نهی منکر استفاده کند و فراخوان بزنند. مقام معظم رهبری الگویی ایجاد کرد و توصیه‌های داشتند که باید به آن عمل کنیم. پیشنهاد من این است با مطالبه گری سایر ارگان‌ها را وسط بیاورید، با عوام گرایی مبارزه و این تهدید را فرصت کنید، استودیو کرونا داشته باشیم و هفته‌ای یکی دوبار با رسانه‌ها صحبت کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مشکلات در بیمارستان‌های تامین اجتماعی اظهار کرد: بله در شریعتی بیمار خاص ممکن است مشکل داشته باشد، ولی مواردی هم ببینید که با جان و دل خدمات می‌دهند. یکی از رسالت‌ها ایجاد مرکز مشاوره و رسیدگی به شکایات کرونا است. هرگونه خطا و اختلال دیدید به ما اعلام کنید. باید مطب‌ها را به سمت درمانگاه‌ها و پلی کلینیک‌ها بکشانیم، تراکم در مطب‌ها مشکل ایجاد کرده است، در درمانگاه‌ها آماده خدمات دهی به بیماران دیابتی هستیم.
 
اعتصام پور با بیان اینکه با ترس ایجاد شده اگرچه مراجعات غیر ضروری کم شده، گفت: این درحالی است که ما آماده ارائه خدمات هستیم و نباید مردم درمان را به تاخیر بیندازند. ملاقات و تردد بیجا در بیمارستان‌ها ممنوع است.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: پزشکان طب کار، پزشکان معتمد و مراکز بهداشت تایید کنند تا افراد مبتلا برای کار مشکلی نداشته باشند و از نظر مرخصی کرونا دچار مشکل نشوند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی