تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نگاهی به وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛ باخت، حذف و تنهایی!

شرایط برای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا چندان خوب پیش نمی‌رود. سپاهان و شهرخودرو خیلی زود از صعود بازماندند. استقلال و پرسپولیس هم برای صعود نیاز به پیروزی در بازی روز آخر خود دارند.

کد خبر: ۷۱۹۳۴
۱۶:۲۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

نگاهی به وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛ باخت، حذف و تنهایی!

 

دیدارنیوز ـ گروه ورزش: دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا دیشب هم در دوحه قطر پیگیری شد و نتایجی به دست آمد که اصلاً بر وفق مراد ایرانی‌ها نبود. سپاهان پس از دو باخت مقابل النصر عربستان دربرابر العین امارات به تساوی رسید تا شانس صعود را از دست بدهد. سپاهان حالا در بازی آخر خود، یک دیدار تشریفاتی مقابل السد قطر خواهد داشت. سرنوشت سپاهان مشابه شهرخودرو شد، دو باخت و یک تساوی و حذف زودهنگام.

 

تصمیم بحث‌برانگیز AFC

پرسپولیس هم دیشب، شب تلخی را در دوحه تجربه کرد. قهرمان ایران پیش از این موفق شده بود با دو برد متوالی مقابل التعاون عربستان خود را از قعر جدول به صدر برساند. پرسپولیس امیدوار بود با کسب یک نتیجه مطلوب مقابل الدحیل قطر تا حدود زیادی از صعود خود مطمئن شود، اتفاقات ناگواری، اما برای قرمز‌ها در داخل و خارج زمین رقم خورد. مهدی بن‌عطیه، مدافع سرشناس الدحیل که سابقه بازی در یوونتوس و بایرن مونیخ را دارد به دلیل اخراج در بازی قبل، از بازی با پرسپولیس محروم بود. این محرومیت، اما ساعاتی قبل از بازی دیشب بخشیده شد. غیبت بن‌عطیه مطمئنا کمک زیادی به پرسپولیس می‌کرد، بخشش این بازیکن، اما تمامی معادلات یحیی گل‌محمدی را به هم ریخت. پرسپولیسی‌ها از عملکرد داور سریلانکایی هم حسابی شاکی‌اند، اعلام یک پنالتی مشکوک به سود الدحیل نتیجه این دیدار را رقم زد. پس از این مسابقه انتقاد زیادی از ضعف ایران در مناسبات کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. افشین پیروانی، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس برد الدحیل را هدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا به قطری‌ها دانست. او از اینکه ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا قدرت ندارد و نماینده‌ای از فدراسیون ایران در قطر حاضر نبود انتقاد کرد. به هرحال مشخص است که باشگاه‌های ایرانی در این مقطع از حمایت چندانی در سطح قاره برخوردار نیستند. محرومیت از میزبانی در پیش از شیوع کرونا و حالا هم اتفاقاتی که در قطر برای آن‌ها رخ می‌دهد. تقریبا هر چهار نماینده ایران از شرایط شان گلایه دارند. مجید نامجومطلق، سرمربی استقلال هم امروز در کنفرانس خبری پیش از بازی با الاهلی عربستان از برخی شرایط میزبانی انتقاد کرد.

 

 

بررسی شرایط صعود استقلال و پرسپولیس

پرسپولیس با باخت مقابل الدحیل صدر جدول را از دست داد. هم اکنون در جدول گروه C الدحیل، شارجه، پرسپولیس و التعاون به ترتیب نه، هفت، هفت و شش امتیازی‌اند. در روز آخر بازی‌ها، پس فردا (پنجشنبه) پرسپولیس با شارجه بازی دارد و الدحیل با التعاون. پرسپولیس برای صعود تنها یک گزینه دارد؛ شارجه را شکست دهد. برد پرسپولیس اگر با باخت الدحیل همراه شود، قرمزها سرگروه می‌شوند و در دور بعدی با السد بازی خواهند کرد و در صورت دوم شدن باید به مصاف النصر عربستان بروند.

استقلال هم شرایطی مشابه پرسپولیس دارد. کناره‌گیری الوحده امارات از این گروه کار تیم‌های دیگر را برای صعود کمی راحت‌تر کرد. استقلال در تک بازی خود در دوحه با شرطه عراق به تساوی رسید. استقلال حالا فردا در یک بازی حیاتی به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت. در این گروه الاهلی عربستان با شش امتیاز به عنوان سرگروه صعود کرده است. در تک بازی این گروه فردا استقلال ۲  امتیازی به مصاف الاهلی می رود و شرطه پنج امتیازی هم منتظر نتیجه بازی می‌نشیند. استقلال برای صعود محکوم به برد است. یک برد با اختلاف یک گل و برد پرگل با اختلاف یک گل صعود استقلال را قطعی خواهد کرد. استقلال اگر با یک گل الاهلی را ببرد باید در بازی کارت‌های زیادی نگیرد تا به دلیل اخطار و اخراج کمتر نسبت به شرطه صعود کند. برد یک بر صفر استقلال تمامی شرایط آبی‌ها و شرطه را یکی می‌کند. استقلال در بهترین حالت در گروهش دوم می‌شود و در دور بعدی الهلال را مقابل خود می‌بیند.

شهرخودرو و سپاهان، دو نماینده دیگر ایران هم با هدایت مربیان جوان خود مهدی رحمتی و محرم نویدکیا نتایج خوبی در دوحه نگرفتند. این دو تیم یک بازی دیگر در این رقابتها دارند. شهرخودرو فردا با پاختاکور بازی دارد و سپاهان پس فردا به مصاف السد می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی