تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

گزارش زنده: استقلال یک - الشرطه یک؛ به امید چهارشنبه سرنوشت

در ادامه رقابت‌های مرحله مقدماتی لیگ قهرمانی آسیا، استقلال در دیداری حساس و تعیین کننده به مصاف الشرطه عراق بازی می‌کند.

کد خبر: ۷۱۷۸۳
۲۲:۳۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

گزارش زنده: استقلال صفر - الشرطه یک

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: پس از کنار کشیدن تیم الوحده از گروه A لیگ قهرمانا آسیا، رقابت‌های این گروه بین سه تیم برگزار می‌شود. امشب بازی استقلال و پلیس (الشرطه) عراق از حساسیت خاصی برخوردار است. 

ترکیب استقلال مقابل الشرطه به شرح زیر است:

سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، فرشید باقری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.

استقلال و الشرطه عراق در ده دقیقه نخست بازی به شکل محسوسی با چاشنی احتیاط بازی کردند و البته در همین مدت دو خطر جدی روی دروازه ها خلق شد. مازین بازیکن پلیس عراق روی یک ضربه کرنر با ضربه سر دروازه آبی ها را نشانه گرفت که با واکنش سریع حسینی این خطر بزرگ به خیر گذشت.

چند دقیقه بعد نیز استقلال به محوطه جریمه پلیش نزدیک شد و اگر توپ به دیاباته می رسید دروازه تیم عراقی می توانست باز شود. مروان مهاجم الشرطه نیز یک بار دیگر دروازه استقلال را در دقیقه 15 تهدیدکرد. سید حسین حسینی یک بار دیگر نیز در این دقایق در مهار یک شوت متزلزل نشان دادکه البته آن هم منجر به دردسر برای این تیم نشد.

به طور کلی سبک بازی دو تیم شباهت‌هایی به هم دارد و به نظر می‌آید در ادامه مسابقه، نبردهای تن به تن در جریان مسابقه اهمیت بیشتری پیدا کند.

تیم الشرطه تا دقیقه 25 مسابقه حملات بیشتری روی دروازه استقلال انجام داد و بازیکنان متفاوتی مثل سعد امیر و محمد شانس خود را برای باز کردن دروازه استقلال امتحان کردند. استقلال نیز بیشتر چشم به سرعت قایدی و دیاباته در ضدحملات دارد.

گل اول: در دقیقه 26 اما الشرطه سرانجام مزد حملات خود را گرفت. مازن فیاض در پی یک ضربه کرنر موفق شد توپ را با ضربه سر از بین شلوغی مدافعان استقلال عبور دهد به گل اول بازی دست پیدا کند. 

 الشرطه عراق پس از به ثمر رساندن گل اول همچنان فشار روی دروازه استقلال را حفظ کرد و نزدیک بود با حرکت های مازن فیاض باز هم به گل برسد. آبی ها هم البته در چند دقیقه آخر نیمه نخست کمی از لاک دفاعی خارج شدند و به سوی یک سوم دفاعی پلیس عراق حمله بردند. با این حال نیمه نخست مسابقه با برتری الشرطه به پایان رسید.

در نیمه دوم نامجو مطلق، علی کریمی را به جای فرشید باقری به میدان فرستاد تا شاید میانه میدان را از آن خود کند. استقلال در دقایق 48 و 49 روی دروازه الشرطه فرصت هایی را خلق کرد که به گل منجر نشد. از قضا اضافه شدن کریمی به استقلال جواب داد و آبی ها در میانه میدان شرایط را برابر کردند.

استقلال برای افزایش قدرت تهاجمی خود ارسلان مطهری را نیز در دقیقه 57 به میدان فرستاد و این کار باعث شد روح تازه ای به حملات این تیم دمیده می شود. قایدی و دیاباته نیز برای دقایقی دروازه الشرطه را تهدید کردند.

با گذر از دقیقه 60 بازی، الشرطه کمی خسته تر از استقلال نشان داد و دو تعویض در این تیم روی داد تا انرژِ بیشتری به تیم تزریق شود. در عین حال حملات استقلال رو به افزایش بود.

گل اول استقلال: سرانجام در دقیقه 68 حملات استقلال به بار نشست. پاس نفوذی وریا غفوری به محوطه جریمه الشرطه در یک فعل و انفعال و شوت محکم با واکنش دروازه بان پلیس عراق همراه شد و در ریباند این ارسلان مطهری بود که گل تساوی را زد. مطهری نشان داد که چه مهاجم موثری در لیگ قهرمانان آسیاست. با این گل روحیه استقلال بهتر شد.  

آبی ها در دقیقه 76 یک ضربه کاشته در فاصله یک متری با محوطه جریمه الشرطه به دست آوردند که میلیچ آن را به دیواره دفاعی کوبید. در این دقایق به نظر می آید که الشرطه خسته تر از استقلال است.

با ورود به دقیقه 80، استقلال همچنان فشار خود را حفظ کرد اما استرس بیشتری بر بازی آبی‌ها که به برد نیاز دارند غالب شد. الشرطه میز با استفاده از ضد حملات سعی داشت که استقلال را عقب نگه دارد.

تعویض دیاباته با محمد دانشگر در چند دقیقه پایانی نشان داد که نامجو مطلق قصد دارد حداقل یک امتیاز بازی را حفظ کند. دقایق پایانی مسابقه هم با دفاع خشن الشرطه سپری شد و نهایتا حملات استقلال به گل برتری منجر نشد.

استقلال حالا باید به مصاف الاهلی عربستان برود و برای صعود باید این تیم را شکست دهد تا با 5 امتیاز به مرحله بعد بود. این بازی چهارشنبه 2 مهر برگزار می شود و تنها شانس استقلال برای صعود است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی