تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و لبنان است

در یک گزارش اسرائیلی عنوان شد که واشنگتن شرایط را به سمت آغاز مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و لبنان در مورد مرز‌های دریایی سوق می‌دهد تا طرفین به توافقی در مورد مساله حفاری گاز تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست یابند.

کد خبر: ۷۱۶۸۲
۱۷:۰۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ به نقل از روسیا الیوم، طبق گزارشی که توسط سایت عبری زبان واللا در روز جمعه منتشر شد، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه دست به تلاش‌های بسیاری و آمد و شد‌های ماراتونی میان بیروت و تل آویو می‌زند.
 
در این گزارش آمده است: طی هفته‌های اخیر، بعد از انفجار فاجعه بار در بندر بیروت، بحران اقتصادی در لبنان، انتقاد‌های داخلی از حزب الله؛ دولت آمریکا تصمیم گرفت تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات میان اسرائیل و لبنان را از سربگیرد.
 
طبق این گزارش، شنکر در هفته جاری به اسرائیل رفت و با یوفال شتاینتس، وزیر انرژی اسرائیل که نماینده دولت این رژیم در پرونده گاز در دریای مدیترانه است، دیدار کرد. وی همچنین با گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل که شریکی در این تماس‌ها است، دیدار کرد.
 
در این گزارش آمده است که شنکر پیشتر نیز با شتاینتس و اشکنازی در سفر چند هفته قبلش به اسرائیل دیدار کرده بود که پس از آن، به بیروت رفته و در آنجا با اعضای برجسته‌ای در دولت انتقالی دیدار کرد تا با آن‌ها به توافقی دست یابد که اجازه آغاز مذاکرات با اسرائیل را بدهد.
 
شنکر طی سفر اخیرش اشتاینتس و اشکنازی را در جریان مذاکراتش در لبنان قرار داد و پیشنویس جدیدی از سند اصول آغاز مذاکرات را به آن‌ها ارائه داد.
 
طبق این گزارش، مسئولان اسرائیلی عالی رتبه به این امر اشاره کردند که برداشت‌ها و رویکرد‌ها بعد از سفر این است که "انعطافی از جانب لبنانی‌ها وجود دارد". یکی از مسئولان گفت: پیشرفتی در گذشته وجود داشت. ما شاهد تمایلی از سوی طرف لبنانی برای پیشبرد مذاکرات هستیم. می‌بینیم که آن‌ها درک کرده‌اند که زمان برای حل و فصل این مساله فرارسیده است. ما آماده آغاز مذاکرات جدی هستیم و امیدواریم که این امر پیش از پایان ۲۰۲۰ صورت بگیرد.
 
طبق گفته این مسئول اسرائیلی، یکی از مسائل مورد اختلاف که همچنان نیاز به حل و فصل شدن دارد، وضعیت میانجی گران است. در این گزارش آمده است که لبنان پیشتر خواهان میانجی‌گری مشترک آمریکا و سازمان ملل با هم شده بود، اما اسرائیل فقط خواهان میانجی‌گری آمریکا است.
 
از دهه گذشته، اختلافاتی میان اسرائیل و لبنان پیرامون ترسیم مرز‌های دریایی میان دو طرف وجود دارد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی