تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مدیرعامل شرکت اکتشاف نفت مطرح کرد: ایران جایگاه اول اکتشاف نفت در سال ۲۰۱۹ / ۴.۹۷ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع کشف شد

مدیرعامل شرکت اکتشاف نفت اظهار داشت: بر اساس گزارش موسسه وود مکنزی که با عنوان اکتشافات جهانی ۲۰۱۹ – استمرار سودآوری منتشر شده است شرکت ملی نفت ایران در سال ۲۰۱۹ از نظر مجموع حجم اکتشافات انجام شده با کشف ۴.۹۷۳ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع ذخیره قابل برداشت، جایگاه نخست را در بین شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا اعم از شرکت‌های ملی نفت بین المللی به خود اختصاص داده است این رقم معادل ۲۴ درصد از مجموع حجم هیدروکربنی کشف شده دنیا طی سال ۲۰۱۹ است.

کد خبر: ۷۱۶۷۱
۱۵:۰۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سیدصالح هندی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکتشاف اولین حلقه زنجیره ارزش نفت در بالادست و پایین دست محسوب می‌شود، اظهار داشت: اکتشاف یک کار خاص در دنیا است که با ریسک و دست‌آورد بالا است. تمام دنیا وقتی قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند بودجه اکتشاف نیز به دلایل ریسک بالایی که دارد کاهش می‌یابد.
 
مدیرعامل شرکت اکتشاف نفت در ادامه تصریح کرد: بر اساس گزارش موسسه وود مکنزی که با عنوان اکتشافات جهانی ۲۰۱۹ – استمرار سودآوری منتشر شده است شرکت ملی نفت ایران در سال ۲۰۱۹ از نظر مجموع حجم اکتشافات انجام شده با کشف ۴.۹۷۳ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع ذخیره قابل برداشت، جایگاه نخست را در بین شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا اعم از شرکت‌های ملی نفت بین المللی به خود اختصاص داده است این رقم معادل ۲۴ درصد از مجموع حجم هیدروکربنی کشف شده دنیا طی سال ۲۰۱۹ است.
 
وی ادامه د اد: در این گزارش کشف میدان ارم با ذخیره قابل برداشت معادل ۲.۷ میلیارد بشکه معادل ۱۳ درصد از گاز کشف شده در جهان و میدان نام‌آوران با ذخیره قابل برداشت ۲.۲ میلیارد بشکه معادل ۱۰.۵ درصد از کل نفت کشف شده در جهان به ترتیب در جایگاه‌های اول و سوم اکتشافات بزرگ صورت گرفته در جهان طی سال ۲۰۱۹ میلادی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
هندی با اشاره به گزارش وود مکنزی گفت: میزان اکتشاف جهانی در سال ۲۰۱۹ معادل ۲۱.۲ میلیارد بشکه قابل برداشت بوده که این میزان در حدود دو برابر سال ۲۰۱۸ و بیشترین مقدار بعد از سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است.
 
وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ میلادی در سراسر جهان حدود ۶۰۰ چاه اکتشافی حفاری و تکمیل شده که منجر به کشف حدود ۲۲۰ میدان هیدروکربنی شده است. در این دوره زمانی چهار چاه اکتشافی و توصیفی در ایرا ن حفاری و تکمیل شده است.
 
مدیرعامل اکتشاف خاطرنشان کرد: بسیاری از اکتشافات انجام شده تدر سال ۲۰۱۹ به گاز دست یافته است. به گونه‌ای که دو سوم اکتشافات هیدروکربنی در این سال معادل ۱۵.۸ میلیارد بشکه یا ۸۲ TCF از اکتشافات انجام شده مربوط به گاز بوده است.
 
وی همچنین گفت: ۹ اکتشاف بزرگ در سال ۲۰۱۹ در کشور‌های ایران، روسیه، موریتانی، قبرس، سورینام، آفریقای جنوبی و مالزی اتفاق افتاده و ۲۰ کشف بزرگ اول معادل ۷۵ درصد از حجم هیدروکربن کشف شده در دنیا را به خود اختصاص می‌دهند.
 
وی تاکید کرد: میادین ارم و نام‌آوران به ترتیب با حجم ۲.۷ و ۲.۲ میلیارد بشکه معادل نفت در جایگاه اول و سوم اکتشافات انجام شده در سال ۲۰۱۹ بوده و این در حالی است ایران در یک رقابت کاملا نابرابر و در شرایط تحریم به سر می‌برده است.
 
وی با بیان اینکه ۱۲ کشف از ۲۰ کشف بزرگ جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی ذخایر قابل برداشت کمتر از ۵۰۰ میلیون بشکه دارند گفت: شرکت ملی نفت ایران با مجموع ۴.۹۷ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن با اختلاف قابل توجه با گازپروم روسیه (رتبه دوم با ۳.۱۸ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن) شرکت بی پی (رتبه سوم با ۱.۴ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن) شرکت اکسون موبیل آمریکا (رتبه چهارم با ۹ دهم میلیارد بشکه معادل هیدروکربن) در رتبه اول قرار گرفته است؛ و شرکت‌های توتال فرانسه، انی ایتالیا نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی