تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

رکورد ۲۶ ساله بوبکا شکست؛ موندو به سوی آسمان!

آرماند دوپلانتیس مشهور به «موندو» دیروز موفق شد این رکورد ۲۶ ساله را باز هم در ایتالیا و البته در شهر رم بشکند. پرنده سوئدی در دومین حمله خود به رکورد ۶ متر و ۱۵ سانتی متر موفق شد از بلندای این ارتفاع خارق العاده بگذرد.

کد خبر: ۷۱۶۵۱
۱۶:۴۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
رکورد ۲۶ ساله بوبکا شکست؛ موندو به سوی آسمان!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: شش سال قبل از آنکه آرماند دوپلانتیس در یک خانواده علاقمند به ورزش به دنیا بیاید، سرگئی بوبکا نابغه پرش با نیزه درقرن بیستم در شهر کوچک سِستِرییر ایتالیا توانست رکورد ۶ متر و ۱۴ سانتی متر را ثبت کند، رکوردی که دیروز در مسابقات لیگ الماس سرانجام شکسته شد.

آرماند دوپلانتیس مشهور به «موندو» دیروز موفق شد این رکورد ۲۶ ساله را باز هم در ایتالیا و البته در شهر رم بشکند. پرنده سوئدی در دومین حمله خود به رکورد ۶ متر و ۱۵ سانتی متر موفق شد از بلندای این ارتفاع خارق العاده بگذرد. موندو هنوز روی هوا بود که متوجه شد به سلامت از این رکورد حیرت‌آور عبور کرده است. او پس از ثبت رکورد جدید در فضای باز سر از پا نمی‌شناخت و در ورزشگاه خالی از تماشاگر دنبال خبرنگاران و عکاسان رفت تا شادی‌اش را از طریق تصویر به دنیا نشان دهد.

جالب است که این دومین رکوردی است که دوپلانتیس توانسته در پرش با نیزه بشکند. در فوریه ۲۰۲۰ هم این پرنده سبکبال توانست رکورد دیرپای بوبکا را در سالن سرپوشیده ترقی دهد. این اتفاق در گلاسگو رخ داد و موندو توانست ارتفاع ۶ متر و ۱۸ سانتی متر را زیر پا بگذارد.
 
رکورد ۲۶ ساله بوبکا شکست؛ موندو به سوی آسمان!

موندو دیشب پس از رکوردشکنی گفت: «بالاخره رکورد جهان... کار آسانی بود!» او در ادامه گفت که شکستن این رکورد مثل یک مسئولیت روی دوش او سنگینی می‌کرده و حالا از این فشار خلاص شده و می‌تواند از کارش لذت ببرد. موندو از ابتدای امسال روند رو به رشدی در پرش‌هایش داشته و از مسابقات اسلو با پرش ۵.۸۶ متر آغاز کرده و به ترتیب ۶، ۶.۱ و ۶.۷ متر را در موناکو، استکهلم و لوزان ثبت کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی