تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
آخرین وضعیت کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا + ویدئو

ترامپ مستاصل، بایدن پر از گاف!

کمتر از ۵۰ روز به انتخابات آمریکا باقی مانده است. روزشمار انتخابات ۲۰۲۰ نشان از جلو بودن آرای جو بایدن، کاندید حزب دموکرات در نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ، کاندید حزب جمهوری خواه خبر می‌دهد. اما داستان انتخابات نوامبر به اینجا ختم نمی‌شود...  

کد خبر: ۷۱۵۷۳
۱۹:۴۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
از انتخابات کرونایی آمریکا چه خبر؟
 
دیدارنیوزـ پرستو بهرامی راد: روز‌های پر از چالش انتخابات آمریکا کلید خورده است. کمتر از ۵۰ روز مانده به انتخابات ۲۰۲۰ رقابت‌های انتخاباتی به اوج خود رسیده است. هر دو رقیب سعی دارند به نوعی طرف مقابل خود را از صحنه رقابت حذف کنند. این اتفاقات در شرایط ویژه شیوع کرونا در آمریکا رقم می‌خورد.  در انتخاباتی که تعیین کننده پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا است تا امروز ترامپ برای پیروزی قول واکسن کرونا را داده و بایدن از آمریکایی بدون خشونت و تبعیض سخن می‌گوید. در صورتی که طبق نظرسنجی  Kaiser الویت رأی دهندگان در انتخابات ۲۰۲۰ مسائل اقتصادی است.

طبق گزارش رویترز، نتایج جدید‌ترین نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مرکز ایپسوس در سطح ملی آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» ۹ درصد از دونالد ترامپ پیش افتاده است. این نظر‌سنجی از تاریخ یازدهم تا پانزدهم سپتامبر انجام شده است و  نشان می‌دهد ۵۰ درصد از رأی‌دهندگان بالقوه آمریکایی از بایدن و ۴۱ درصد دیگر نیز از ترامپ حمایت می‌کنند. با این حال نظرسنجی هیل-هریس ایکس از کاهش دو درصدی میزان حمایت از بایدن در مقایسه با نظرسنجی که اوایل ماه جاری میلادی انجام شد، خبر می‌دهد.

ویروس کرونا تا امروز باعث مرگ ۱۹۵ هزار آمریکایی و از بین رفتن میلیون‌ها شغل شده است. برهمین اساس شرایط اقتصادی و واکسن کرونا از موضوعات کلیدی در این کمپین انتخاباتی هستند و سرنوشت انتخابات به این دو موضوع گره خورده است. با این حال در نهایت نتیجه انتخابات آمریکا را تعداد آرای الکترال مشخص خواهد کرد؛ در حقیقت نامزد‌ها بر سر آرای کالج الکترال رقابت می‌کنند. هر ایالت به نسبت جمعیتش تعداد مشخصی رأی در کالج الکترال دارد که در مجموع شامل ۵۳۸ رأی می‌شود که نامزد پیروز باید حداقل ۲۷۰ رأی کسب کند. به همین دلیل آرای ایالت‌های بنفش (مردد) حائز اهمیت است. از این رو چشم‌ها به ایالت‌های ویسکانسین، پنسیلوانیا، آریزونا، فلوریدا، میشیگان و کارولینای شمالی، به‌عنوان ایالت‌های موسوم به میدان نبرد دوخته شده است. یکی از اتفاقات جالب این چند روز در خصوص انتخابات آمریکا این بود که، فالگیران و جادوگران در کشور پرو با تجمع در شهر لیما، پایتخت این کشور، با برگزاری یک مراسم سنتی سعی کردند تا پیروز انتخابات سوم نوامبر آمریکا را پیش‌بینی کنند. به نظر می‌رسد زین پس این رویداد انتخاباتی اتفاقات عجیب دیگری رقم خواهد زد.
 

ترامپ مستأصل و پر تناقض

در حال حاضر دونالد ترامپ، منتخب حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا در شرایطی است که برای حفظ قدرت و ماندن در کاخ سفید ممکن است هر کاری انجام دهد. او برای افزایش شانس پیروزی در کارزار انتخاباتی وعده واکسن کرونا را داده است. وعده‌ای که بسیاری آن را غیر ممکن می‌دانند.

با این حال به گزارش فاکس نیوز، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی دیروز خود گفته است: «هر زمان که مجوز بگیریم، [واکسن]را پخش می‌کنیم تا ویروس را شکست دهیم. به محض اینکه سازمان غذا و دارو، واکسن را تایید کند، می‌توانیم حداقل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را تا پایان سال ۲۰۲۰ توزیع کنیم.»

ترامپ بار‌ها خصوصاً در اوایل شیوع بحران کرونا، این ویروس را کم اهمیت جلوه داده و بابت سهل انگاری‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. اما این روز‌ها شرایط برای ترامپ در این مورد سخت‌تر نیز شده، زیرا در کتاب جدید وودوارد با نام «خشم» اشاره شده که ترامپ از خطر کرونا آگاه بوده است. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز به فایل مکالمه صوتی دونالد ترامپ با باب وودوارد، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی دست یافته و آن را منتشر کرده که او در بخش‌هایی از این تماس تلفنی با لحنی ملتمسانه به دنبال آن است که وودوارد را درباره عملکردش در دوران شیوع کرونا متقاعد کند. از سوی دیگر دیروز برای اولین بار ترامپ مسئول سی دی سی را در مورد ماسک خطا کار معرفی کرد و این اولین باری است که او یکی از مسئولین خود را مستقیم و علناً خطاکار خوانده است. ترامپ به خوبی می‌داند کرونا ضربه مهلکی به اعتبار او زده است و دنبال حل این بحران است.

با این حال ترامپ به خوبی بازی انتخاباتی را بلد است و به نظر می‌رسد راه نجات خود را واکسن کرونا و مناظره با جو بایدن می‌داند. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ پس از امضای توافق صلح میان اسرائیل، امارات و بحرین افشا کرد که بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا حمله به عراق بود. همین سخنان نشان از هوش وی در جلب آرای خاموش آمریکا دارد.

طبق گزارش‌ها شلدن ادلسن، میلیاردر آمریکایی-اسرائیلی و از حامیان دیرینه جمهوری خواهان و ترامپ، پس از نهایی کردن کمک‌های مالی گسترده به کاندیدا‌های جمهوری خواه در انتخابات مجلسین کنگره، حالا کمک مالی به کمپین ترامپ را آغاز کرده است که رقمی بالغ بر حداکثر ۵۰ میلیون دلار است. همچنین نظرسنجی Rasmussen در این هفته، اولین نظرسنجی است که ترامپ را در سطح فدرال با یک درصد اختلاف از بایدن برتر نشان می‎دهد. البته درباره تمایلات این موسسه به ترامپ  بسیار گفته می‌شود.  
 


گاف‌های روتین بایدن

جو بایدن، نامزد ۷۸ ساله دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا به گاف‌هایی که در سخنرانی‌های خود می‌دهد، معروف است. از این رو بسیاری این کاندیدای پیر را بازنده مناظره‌ها با ترامپ می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن روز سه شنبه در سخنرانی خود در شهر تامپا ایالت فلوریدا دچار یک اشتباه لفظی شد. وی در این سخنرانی به اشتباه نام ایران را بجای عراق بکار برد و گفت: «شمار نیرو‌های نظامی آمریکایی کشته شده در ایران [منظور عراق]و افغانستان حدود ۶،۹۰۰ نفر نیست- بلکه ۶۹۲۳ نفر است، چون هریک از این فرشتگان کشته شده خانواده و جامعه خود را ترک کردند».

البته برخورد ترامپ با کرونا برگ برنده‌ای برای بایدن رقم زده است. او امروز سخنرانی ویژه‎ای درباره دورنمای پیش رو برای تولید و توزیع واکسن داشت. بایدن با اشاره به زمینه‎های مختلف مشکلات حاصل از آنچه سیاست‌های ترامپ نامید، اولویت دولت خود را ایجاد زمینه جدی برای تهیه مطمئن و توزیع با برنامه واکسن اعلام کرد. همچنین او از رئیس جمهوری حال حاضر آمریکا خواست تا به دانشمندان احترام بگذارد و درخصوص این مساله عجله نکند.

طبق گزارش ها، مایک بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد ۱۰۰ میلیون دلار در فلوریدا برای کمک به پیروزی بایدن، در این ایالت هزینه خواهد کرد. در واقع در ماه آگوست، کمپین انتخاباتی بایدن توانست با جمع‌آوری ۳۴۶ میلیون دلار از کمپین انتخاباتی ترامپ که ۲۱۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود، جلو بیافتد.
 


شیوع کرونا و چالش‌های اقتصادی که این ویروس ایجاد کرده، انتخابات پرچالشی برای آمریکا رقم زده است. باید دید که کدام یکی از کاندید‌های انتخابات ۲۰۲۰ می‌تواند کارت پیروزی بهتری در این زمانی کمی که به انتخابات مانده است، رو کند. از سوی دیگر در انتخابات آمریکا رسانه‌ها نقش بزرگی بازی می‌کنند و ترامپ و بایدن نیز باید در این حیطه نیز قوی عمل کنند. چیزی به پایان بازی نمانده است و چشم‌های بسیاری به صحنه رقابت دوخته شده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی