تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

مهاجمان گلزن، صادرات غیرنفتی ایران به دنیا!

صادرات مهاجمان ایرانی به خارج از کشور ادامه دارد. شنیده می‌شود علی علیپور، مهاجم سابق پرسپولیس به زودی راهی ماریتیمو پرتغال خواهد شد. مهدی ترابی هم در آستانه عقد قرارداد با العربی قطر قرار دارد.

کد خبر: ۷۱۵۶۸
۱۱:۰۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

مهاجم گلزن، صادرات غیرنفتی ایران به دنیا!

 

دیدارنیوز ـ گروه ورزش: موفقیت مهاجمان ایرانی در فوتبال اروپا در چند سال اخیر کاملا چشمگیر بوده است. علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، کاوه رضایی، سامان قدوس، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی توانستند در لیگ های معتبر اروپایی در بین گلزنان برتر قرار بگیرند. این موفقیت‌ها در چند سال اخیر ادامه داشته است و نشان می‌دهد که فوتبال ایران از این لحاظ در بهترین شرایط خود قرار دارد.

 

جهانبخش، اولین آقای گل

علیرضا جهانبخش در بین لژیونرهای ایرانی یک تاریخ ساز است. او اولین ایرانی است که موفق شد در اروپا آقای گل شود. جهانبخش در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ موفق شد ۲۱ گل با پیراهن آلکمار به ثمر برساند و آقای گل لیگ هلند شود. در همان فصل کریم انصاری‌فرد هم با زدن ۱۷ گل تا یک قدمی آقای گلی یونان پیش رفت. پیش از جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد هم در یک فصل لیگ هلند ۱۹ گل زده بود اما به آقای گلی نرسید. جهانبخش سرانجام این طلسم را شکست و نام خود را در تاریخ ثبت کرد. او اولین آسیایی بود که در یک لیگ معتبر اروپایی آقای گل می‌شود.

 

فصل فوق‌العاده ایرانی‌ها

تعداد آقای گلی ایرانی‌ها در اروپا در همان عدد یک باقی نماند. فصل گذشته در لیگ‌های روسیه و پرتغال هم نام گلزنان ایرانی در صدر جدول گلزنان دیده شد. سردار آزمون که در این سالها به عنوان یکی از گلزنان مطرح فوتبال روسیه شناخته‌شده است این بار آقای گلی را تجربه کرد. او با ۱۷ گل به همراه هم‌تیمی خود مشترکا آقای گل روسیه شد. همزمان مهدی طارمی هم کاری بزرگ در لیگ پرتغال انجام داد. او در اولین فصل حضورش در این لیگ با ۱۸ گل به همراه دو بازیکن دیگر در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. این درخشش موجب شد تا طارمی از ریوه‌آوه به تیم بزرگ و پرافتخار پورتو منتقل شود. در همین فصول کاوه رضایی هم عملکردی تحسین‌برانگیز در لیگ بلژیک از خود به نمایش گذاشت.

درباره موفقیت احتمالی مهدی طارمی در فصل جدید همین بس که او در نخستین هفته حضورش در پورتو تنها در چهار دقیقه پایانی موفق شد یک پنالتی بگیرد و عامل به ثمر رساندن سومین گل تیمش شود. به نظر می‌آید طارمی سکوی پرتاب خود برای حضور در تیم‌های بزرگتر را یافته است.

 

امیدوار به فصل جدید

فصل جدید فوتبال اروپا چند هفته‌ای است که آغاز شده است. چند مهاجم ایرانی همچنان در اروپا حضور دارند و می‌توان منتظر گل‌های آنها بود. سردار آزمون و کاوه رضایی همچنان گلزنان برجسته تیم‌های خود زنیت و شارلروا هستند. هر دو هم فصل را با گلزنی شروع کردند. طارمی به پورتو ملحق شده و قطعا کار سختی برای تکرار آقای گلی دارد. جهانبخش هم در پست هافبک و به تناوب در برایتون به بازی گرفته می‌شود. در یونان هم دوباره باید منتظر گل‌های ایرانی بود چراکه کریم انصاری‌فرد به تیم آ.ا.ک یونان پیوسته است. رضا قوچان‌نژاد هم در زووله هلند حضور دارد. در کنار این گلزنان باسابقه باید شاهد حضور علی علیپور هم در لیگ پرتغال بود. او می‌خواهد موفقیت طارمی را تکرار کند. در لیگ قطر هم بازیکنانی مثل مهرداد محمدی و رامین رضاییان حضور دارند که باید منتظر گل‌های آنها بود. مهدی ترابی هم دیگر لژیونر جدید ایرانی است که باید دید او با پیراهن العربی می‌تواند مانند پیراهن پرسپولیس یک گلزن ارزشمند باشد.

اگر شنیدید سامان قدوس به لیگ جزیره پیوسته هم تعجب نکنید، این روزها مهاجمان فوتبال ایران مشتریان خوبی دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی