تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کارگران ساختمانی هیچ کمک معیشتی دریافت نکردند

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی با گله از اینکه در ماه‌های اخیر هیچ کمک معیشتی به این کارگران نشده، گفت: حداقل انتظار داشتیم برای یک سال مشمول معافیت بیمه‌ای شویم.

کد خبر: ۷۱۵۴۹
۰۹:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
کارگران ساختمانی هیچ کمک معیشتی دریافت نکردند
 
دیدارنیوز - اسعد صالحی (مشاور کانون عالی انجمن‌های کارگری کشور) عنوان کرد: به دنبال شیوع کرونا کارگران ساختمانی با مشکلات ویژه‌ای مواجه شدند و بیش از گذشته ضعف‌های بیمه کارگران ساحتمانی مشخص شد.

او ادامه داد: الزام به ۳۵ سال بیمه‌پردازی و همچنین نبود این امکان که کارگران ساختمانی بتوانند حق بیمه بیکاری و سختی کار را بپردازند، از عمده مشکلات این بیمه است.

رئیسی انجمن صنفی برقکاران ساختمانی کرمانشاه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی‌عدم تعیین مزد هماهنگ برای کارگرانی است که تخصص‌های مختلف دارند. در واقع، هر جا مزد به گونه‌ای تعیین و پرداخت می‌شود، حال آنکه لازم است تعیین مزدی مثلا برای گچ‌کار، کاشی‌کاری، کارگر ساده و… وجود داشته باشد. اگر اینطور باشد می‌توان به درستی مشاغل ساختمانی را درجه‌بندی کرد و دیگر در زمینه بیمه‌پردازی به درجه‌بندی بی‌فایده فعلی استناد نشود.

او با بیان اینکه کارگران ساختمانی دست به نقدترین بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: به دنبال شیوع کرونا که منجر به بیکاری یا کم‌کاری کارگران ساختمانی شد، هیچ کمکی به این قشر نشد. فقط خیران کمک‌هایی کردند. ما انتظار کمک‌هایی مثل وام یا بسته معیشتی هم نداریم، لااقل می‌شد کارگران را مشمول معافیت بیمه‌ای کنند و بگویند برای یک سال حق بیمه را نپردازند.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی