تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
گزارش اختصاصی دیدار + گزارش تصویری

احیای مشارکتی باغ زیتون در محله باغ آذری

کد خبر: ۷۱۵۰۹
۱۳:۵۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۹ جامعه بانوان فعال محله باغ آذری میزبان حامیان احیای باغ زیتون محله باغ آذری شدند.

رویداد مشارکتی برداشت زیتون در باغ زیتون محله باغ آذری به میزبانی جامعه محلی و تسهیلگری دفتر توسعه محله باغ آذری در باغ ۶۴۰۰ مترمربعی زیتون با حدود ۶۰۰ اصله درخت که به تازگی نظر فعالان اجتماعی و مدیریت شهری را به خود جلب کرده است، برگزار شد
این رویداد از سلسله رویداد‌های مشارکتی در راستای ارتقای امنیت پارک میثاق و باغ زیتون است که با میزبانی گروه بانوان فعال محله باغ آذری طی دوسال اخیر انجام می‌گردد.

در رویداد اخیر که با حضور مدیریت شهری منطقه ۱۶، نماینده ستاد مدیریت محله (دبیر کمیته اجتماعی ستادبازآفرینی شهری) و معاون سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد، در کنار برگزاری مسابقه کلاژ با برگ درخت زیتون برای کودکان ایران و افغان ساکن محله، درختی نیز با مشارکت بانوان محلی با وسایل بازیافتی تزیین شد به نام درخت آرزو‌ها که هریک از افراد محلی میتوانست آرزو‌های خود را در مورد محله باغ آذری بر روی آن بنویسد.

همچنین در این رویداد گروهی از بانوان فعال محلی که به گفته خانم آذری، نماینده این گروه، حدودا ۸ سال است که در راستای هدف خود پیرامون افزایش کیفیت زیستشان و حفظ همبستگی اجتماعی محله باغ آذری در کنار هم کمر به ایجاد تغییراتی اساسی در محله شان بسته اند، با کمک دفتر توسعه محله باغ آذری و حمایت دغدغه‌مندان حوزه اجتماعی و شهری توانستند گام‌های محکمتری در این راه بردارند. این گروه ضمن شرکت در کارگاه‌های آموزشی نحوه چیدن و فرآوری زیتون، به فعالیت‌هایی جانبی جهت کارآفرینی نیز پرداخته اند تا جایی که بر آن شدند صندوق توسعه محلی با محوریت باغ زیتون را تشکیل دهند.

گروه محلی ضمن بیان دغدغه‌ها و نیازهایشان در مسیر این طرح، به عنوان حسن ختام این برنامه تصمیم گرفت، جهت ارزش نهادن به نگاه مثبت حامیان این طرح، تعدادی از زیتون پرورده‌هایی که با مشارکت گروه محلی پس از فرآوری زیتون‌های همین باغ تهیه شده بود را به ایشان هدیه نماید.

در آخر نماینده بانوان محلی اظهار نمود که احیای این باغ با هدف جمعیت پذیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز توانمندافزایی و تولید اشتغال برای جامعه محلی انجام گرفته است. در نهایت از کلیه اهالی محله حاضر در جمع درخواست همکاری بیش از پیش و همدلی و همبستگی بیشتر در زمینه اقدامات مشارکتی اینچنینی را نموده و تاکید نمودند که تغییر تنها از دل محلات و به همت ساکنین محلی حاصل میگردد.
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی