تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

منبع اطلاعاتی آفریقای‌جنوبی: ادعای ضدایرانی «پولیتیکو» واقعیت ندارد

یک منبع آگاه امروز در گفتگو با روزنامه آفریقای جنوبی «دیلی ماوریک» (dailymaverick) با رد ادعای ضدایرانی نشریه پولیتیکو، هدف از انتشار چنین مطالبی را تلاش دولت آمریکا برای انحراف افکار عمومی از ناکامی‌های دونالد ترامپ دانسته و تاکید کرد که واقعیت نداشته باشد.

کد خبر: ۷۱۴۱۵
۱۳:۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ یک منبع آگاه اطلاعاتی در مورد اتهام نشریه پولیتیکو در مورد تلاش ایران برای ترور سفیر آمریکا، به روزنامه دیلی ماوریک آفریقای جنوبی گفت که گرچه «این موضوع جدی گرفته شده، به نظر می‌رسد که هیچ تهدید قابل تشخیصی به خصوص از طرف منشأ ادعا شده، وجود ندارد.»
 
این منبع آگاه افزود که «هیچ مدارک و قرائنی» وجود ندارد و بدین ترتیب نقشه مذکور «احتمال ندارد که واقعیت داشته باشد.» وی با این حال تاکید کرد که تمامی اقدام‌های احتیاطی اتخاذ خواهد شد.
 
این مقام آگاه گمانه زنی کرد که این اتهام نمونه‌ای از تلاش دولت ترامپ برای انحراف افکار عمومی از ناکامی‌هایش در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی باشد.
 
سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی دیروز (۲۴ شهریور) نسبت به ادعای مطروحه تاکید کرد که موضو ع طرح شده از سوی مقام آمریکایی در گزارش نشریه «پولیتیکو» در مورد طرح ایران برای ترور سفیر آمریکا در «پرتوریا» اظهار شگفتی و بی اطلاعی کرد.
 
«لونا انجیکنگلله» در گفتگو با تارنمای خبری «بلومبرگ» که روز دوشنبه منتشر شد با شگفتی از این ادعا‌های آمریکا، گفت که «تازه امروز صبح از این گزارش با خبر شدیم.»
 
به گفته وی، «نالدی پاندور» وزیر همکاری و روابط بین الملل آفریقای جنوبی احتمالاً بیانیه‌ای را در خصوص کذب بودن این ادعا صادر خواهد کرد.
 
نشریه پولیتیکو به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات نزدیک به دولت آمریکا مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران همچنان در تلاش برای گرفتن انتقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی است.
 
این رسانه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس مدعی شده که تهران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی قصد ترور لانامارکس سفیرآمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا امروز با استناد به این گزارش، ایران را تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی