تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

افشاگری وودوارد؛ ترامپ کره‌شمالی را به مواجهه با "مشکلات بزرگ" تهدید کرد

در کتاب در دست انتشار باب وودوارد، از ترامپ نقل شده است که "کره‌شمالی در صورت از سر گرفتن آزمایش‌های موشکی با برد طولانی، در دردسری بزرگ‌تر از آنچه هر که تا به حال داشته است" خواهد افتاد.

کد خبر: ۷۱۲۴۴
۱۳:۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

 
دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، باب وودوارد، دستیار سردبیر واشنگتن پست در کتاب در دست انتشارش با نام "خشم"، گفت ترامپ در یکی از ۱۸ مصاحبه‌ای که در بین ماه‌های دسامبر تا ژوئیه داشته، این اظهارات را مطرح کرده، هر چند ترامپ پرتاب‌های موشکی کوتاه‌برد را به خاطر مهم نبودن آن‌ها، رد کرده است.
 
وودوارد به نقل از ترامپ می‌نویسد که "کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی موشک‌های کوتاه‌برد را آزمایش کرده است که هر کشوری این موشک‌ها را داراست. کشوری نیست که آن‌ها را نداشته باشد. اوکی؟ مسأله مهمی نیست. "
 
بنا بر گزیده‌هایی از این کتاب که به دست خبرگزاری یونهاپ رسیده، ترامپ به وودوارد می‌گوید: این به این معنی نیست که او بعد از ژانویه کاری نخواهد کرد. اگر شلیک کند، شلیک کرده است؛ و آن‌وقت است که با مشکلات، بسیار بسیار بزرگی روبه‌رو خواهد شد. بزرگ‌تر از هر آنچه هر که تا به حال داشته است.
 
زمان مطرح شدن این اظهارات نامشخص است، اما رهبر کره‌شمالی در جریان یک نشست مهم حزبی که شب قبل از سال نو میلادی برگزار شد، گفت که او دیگر به تعهدات پیشین خود مبنی بر عدم انجام آزمایش‌های هسته‌ای یا آزمایش‌های موشک بالستیک قاره‌پیما، متعهد نخواهد بود. با این حال پیونگ‌یانگ از آن زمان هیچ‌گونه آزمایش هسته‌ای یا آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما نداشته است.
 
وودوارد گفت ترامپ در افشای سیستم تسلیحات هسته‌ای جدیدی که آمریکا ساخته و هیچکس در جهان، حتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین درباره آن نشنیده، متوقف شده است.
 
بنا بر وودوارد، ترامپ گفته است: ما تجهیزاتی داریم که شما ندیده و درباره آن‌ها نشنیده‌اید. ما تجهیزاتی داریم که پوتین و شی هرگز تا به حال درباره آن‌ها نشنیده‌اند.
 
نویسنده کتاب خشم می‌گوید بعداً از طریق منابعی، به وجود یک سیستم تسلیحاتی جدید پی برد و از این حقیقت که ترامپ دست به افشای آن زده، شگفت‌زده شده است.
 
کره‌شمالی ششمین و آخرین آزمایش موشکی‌اش را در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد که به دنبال آن آخرین آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما هم، نوامبر همان سال انجام شد. این کشور از آن زمان تاکنون مهلت قانونی برای آزمایش‌های هسته‌ای و تسلیحاتی را حفظ کرده بود. خروج او از مهلت قانونی به خود تحمیل شده در اواخر ۲۰۱۹، بعد از نشست دوم دوجانبه کیم با ترامپ انجام شد که فوریه همان سال در هانوی برگزار شده بود و توافقی در پی نداشت.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی