تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: مهره‌های اصلی قاچاق مواد مخدر با اقدام اطلاعاتی متلاشی شدند

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی صورت می‌گیرد، گفت: اقدامات و کار اطلاعاتی باعث شناسایی و متلاشی شدن مهره‌های اصلی و رسیدن به نقاط اصلی انتقال و خرید و فروش و انتقال یا ترانزیت مواد مخدر شده است.

کد خبر: ۷۱۱۹۷
۰۹:۰۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ اولویت قرار گرفتن اقدامات اطلاعاتی و امنیتی با محوریت وزارت اطلاعات در مرز‌های کشور به منظور ضربه زدن به شبکه‌های قاچاق مواد مخدر از مفاد مورد تاکید و دستورات صادره حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئییس قوه قضاییه در نشست آسیب و بررسی روند مبارزه با مواد مخدر در دیدار با مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.
 
وی، توسعه اقدامات اطلاعاتی را از مسائل محوری در برخورد با مبارزه با مواد مخدر دانست و با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی و کشف شبکه‌های قاچاق و مراکز تولید و توزیع مواد مخدر، گفت: هر چه کار اطلاعاتی قوی‌تر باشد، مانع از ورود مواد مخدر به قلب کشور می‌شود.
 
موضوعی که سردار اسکندر مومنی دبیر کل این ستاد هم بار‌ها بار‌ها بر آن تاکید کرده و یادآور شده است: شیوه‌های مقابله با مواد مخدر باید به‌روز و نو شوند، زیرا نمی‌توان مانند ۳۰ سال گذشته در این بخش مقابله کرد. در گذشته مقابله با مواد مخدر مبتنی بر اقدامات انتظامی بود، اما امروزه مقابله مبتنی بر اقدامات اطلاعاتی است.
 
درباره وضعیت اقدامات اطلاعاتی و امنیتی در مسیر مبارزه با مواد مخدر و چگونگی روند افزایشی آن به منظور کاهش هزینه مالی و جانی، سردار محمدمسعود زاهدیان مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس پیشین پلیس مبارزه با مواد مخدر روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر ایرنا، با یادآوری اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته، گفت: هر چه کار اطلاعاتی دقیق‌تر باشد، میزان کشفیات در مرز‌های کشور را ارتقا می‌بخشد.
 
وی موفقیت مبارزه با مواد مخدر را در گرو ضربه زدن به ریشه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: کار‌های اطلاعاتی پروسه سخت و طاقت فرسایی دارد و سالیان سال روی آن کار شده است. کار اطلاعاتی باعث شناسایی مهره‌های اصلی و رسیدن به نقاط اصلی انتقال و خرید و فروش و انتقال یا ترانزیت مواد مخدر می‌شود.
 
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: داخل کشور باید شبکه‌های بیشتری ضربه بخورند و به اصطلاح شاخ و برگ را نزنیم بلکه ضربه به ریشه‌ها را هدف قرار دهیم.
 
۷۵ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی صورت می‌گیرد
 
سردار زاهدیان درباره مزایای کار اطلاعاتی تصریح کرد: وقتی کار اطلاعاتی انجام می‌شود، در توزیع مواد مخدر اختلال ایجاد می‌شود و این اختلال باعث افزایش قیمت و زمان دسترسی به مواد مخدر خواهد شد. در واقع هزینه جرم برای متهمان بالا می‌رود.
 
وی ادامه داد: وقتی با اقدامات اطلاعاتی عنصر اصلی دستگیر می‌شود به چرخه اقتصادی و مالی قاچاقچیان و دست اندرکاران مواد لطمه وارد و از ورود پول به چرخه خرید و فروش مواد جلوگیری می‌شود. ضمن اینکه فعالیت باند‌ها کاهش و اقتدار نظام در حوزه برخورد با مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.
 
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در گذشته کار اطلاعاتی شامل افزایش شبکه‌های اطلاعاتی و خبری بود، خاطرنشان کرد: پرورش افراد ماهر برای شناسایی و نفوذ در باند‌های مواد مخدر باعث افزایش اقدامات اطلاعاتی شده تا آنجا که بالغ بر ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق و حاشیه شرق کشور صورت گیرد.
 
افزایش مصادره اموال و ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان در سایه اقدامات اطلاعاتی
 
وی تاکید کرد: این امر باعث شده تا تعداد شهدا و جانبازان کمتر و تلفات حریف یعنی قاچاقچیان بیشتر شود یعنی معدومان و مجروحان قاچاقچیان در درگیری‌ها افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه حجم اموال و دارایی کشف شده از قاچاقچیان بیشتر شده تا آنجا که پیش از این ۱۰ درصد اموال کشف می‌شد، اما اکنون ۵۰ درصد اموال کشف و مصادره می‌شود و در صورت منسجم‌تر شدن این کار، شناسایی و مصادره اموال به ۹۰ درصد خواهد رسید.
 
سردار زاهدیان یکی دیگر از مزایای اقدامات اطلاعاتی را پیشگیری از پولشویی و ردمال از مجرمان و متهمان مواد مخدر دانست و تاکید کرد: در کار اطلاعاتی از همه ظرفیت‌های نیروی انتظامی، تجهیزات فنی اطلاعاتی و نیرو‌های قابل نفوذ در باند‌ها که بتوانند اطلاعات دقیق را جابجا کنند، استفاده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این افراد در ازای پول یا خدماتی با پلیس همکاری می‌کنند و اطلاعاتی ارائه می‌دهند، تاکید کرد: این افراد تحت لوای حمایت نیروی انتظامی است.
 
تا کنون کمترین نفوذ و اثر را در مجموعه‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر داشتیم
 
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: خوشبختانه در مجموعه مبارزه با مواد مخدر از افراد خوشنام، متعهد و درست کردار استفاده می‌شود و با وجدان بیدار مشغول حفاظت از مرز‌ها و مبارزه با باند‌های مواد مخدر هستند.
 
وی تاکید کرد: سیستم‌های نظارتی پلیس مانند بازرسی، حفاظت اطلاعات، عقیدتی سیاسی و ... همانند عقاب بالای سر این افراد هستند و اجازه نمی‌دهند از کسی تخلفی سر بزند و در شروع تخلف فرد را ارشاد و هدایت می‌کنند. خوشبختانه تا کنون کمترین نفوذ و اثر را در مجموعه‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر داشتیم.
 
سردار زاهدیان ضمن تشکر از همکاری و همراهی وزارت اطلاعات با ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: مردم می‌توانند در هنگام مواجهه با موارد خرید و فروش موادمخدر در محل، با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل فرمایند و نماینده ستاد در پلیس ۱۱۰ اخبار را می‌گیرد و به یگان‌های عملیاتی منتقل می‌کنند.
 
 
گزارش: فاطمه دهقان نیری
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی