تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

غنی: برای برقراری صلح، مذاکرات را جدی ادامه می‌دهیم

رئیس جمهوری افغانستان آغاز گفت‌وگو میان هیئت‌های دولت این کشور و طالبان را نتیجه فداکاری‌های نیروهای امنیتی خوانده و تاکید کرد کابل مذاکرات را با عزم راسخ ادامه می‌دهد

کد خبر: ۷۱۱۸۹
۲۲:۰۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
غنی: برای برقراری صلح، مذاکرات را جدی ادامه می‌دهیم
 
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در اولین واکنش به نخستین نشست مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان که امروز در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد، آغاز گفت‌وگوهای رو در رو میان دولت و طالبان را نتیجه فداکاری‌های نیروهای امنیتی و دفاعی خواند و اظهار کرد: "ما با رویکرد، راهکار، برنامه و عزم راسخ برای دستیابی به صلح پایدار و آبرومندانه پیش می‌رویم".

وی امروز طی اظهاراتی در جلسه فرماندهی ستاد مشترک ارتش در کابل خطاب به فرماندهان نظامی کشورش گفت: "دولت افغانستان با عزم راسخ برای پایان دادن به جنگ روند را ادامه می‌دهد. صلح پایدار، آبرومندانه و مطمئنی را دنبال کنید که در آن آرزوهای هر افغان و دستاوردهای نوزده سال گذشته امن باشد".

همچنین رئیس شورای صلح ملی افغانستان گفته است که آتش‌بس موردی است که فردا درباره آن بحث خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای صلح ملی افغانستان اعلام کرد، روز یکشنبه (۱۳سپتامبر) روی آتش‌بس گفت‌وگو خواهد شد.
عبدالله به رویترز گفت: "اجرای آتش بس یکی از اولین مواردی است که روز یکشنبه نمایندگان حکومتی و طالبان مورد بحث قرار می‌گیرد".
قابل ذکر است نخستین نشست مذاکرات صلح افغانستان صبح امروز شنبه ۱۲ سپتامبر با حضور هیئتی از مقامات دولتی وجناح‌های مختلف افغانستان و هیئت گروه طالبان و همچنین مقامات و نمایندگان برخی کشورها در هتل شرایتون شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

همچنین نخستین نشست رو در روی هیئت‌های مذاکره کنده دولت افغانستان و گروه طالبان عصر امروز شنبه پس از پایان مجلس افتتاحیه به منظور آشنایی اعضای هیئت‌های طرفین و بحث پیرامون مسایل ابتدایی بدون حضور رسانه‌ها آغاز شد.

این گفت‌وگوها گام بعدی پس از توافق آمریکا-طالبان درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است. این یک لحظه تاریخی به شمار می‌رود، چون برای نخستین بار، طالبان علی‌رغم اینکه دولت افغانستان را به‌رسمیت نمی‌شناسد، با نمایندگان آن بر سر آینده این کشور مذاکره می‌کنند.

در این نشست ۲۱ نماینده از طرف دولت افغانستان و ۲۱ نماینده از طرف گروه طالبان و نمایندگان شماری از کشورهای خارج مشارکت دارند.
 
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی