تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
«اعتماد» از آخرین تحرکات اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ گزارش می‌دهد

۱+۵؛ گزینه‌های تکذیب‌شده کارگزاران و کاندیدای زن

کد خبر: ۷۱۱۱۱
۰۹:۳۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
دیدارنیوز - سیدحسن خمینی، علی لاریجانی، سردار حسین دهقان و البته اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی؛ همگی به عنوان گزینه‌های حزب کارگزاران سازندگی در برخی رسانه‌ها معرفی شده‌اند، خبری که پس از چند روز ازسوی روابط عمومی این حزب تکذیب شد. چندی پیش اعلام شد که حزب کارگزاران کاندیدا‌های اولیه خود را در دو گروه حزبی و غیرحزبی انتخاب کرده و اعضا منتظرند تا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری و سنجش شرایط موجود به تصمیم نهایی برسند. گزینه‌هایی که رابطه کارگزارانی‌ها با آن‌ها نشان می‌دهد که شنیده‌های منتشرشده پر بیراه نیست. رابطه کارگزاران با علی لاریجانی بر کسی پوشیده نیست. آن‌ها تنها طیف از اصلاح‌طلبان بوده و هستند که به حمایت از یکی از برادران لاریجانی با توجه به شرایط موجود اعتقاد دارند؛ کما اینکه در جریان انتخابات هیات رییسه مجلس دهم و در هر ۴ اجلاسیه آن‌ها معتقد بودند نباید محمدرضا عارف کاندیدای ریاست مجلس می‌شد و در بازی از پیش‌باخته شرکت می‌کرد، موضوعی که تقریبا باقی اصلاح‌طلبان بر سر آن با کارگزارانی‌ها همراهی نداشتند. همچنین کارگزارانی‌ها اصولا به «علی لاریجانی» و البته «سیدحسن خمینی» به عنوان گزینه‌هایی مشابه «حسن روحانی» نگاه می‌کنند که با تکیه بر آن‌ها همان استراتژی سال ۹۲ را تکرار کنند؛ راهبردی که شاید در زمان خود قابل دفاع بود، اما در شرایط امروز به نظر قابل‌تکرار نمی‌رسد.

اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی نیز دو گزینه حزبی هستند که از مدت‌ها پیش صحبت از انتخاب میان این دو برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح بود. اسحاق جهانگیری تا پیش از سال ۹۷ گزینه جدی کارگزاران و باقی اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری آینده بود، اما پس از ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی و مجموعه عملکرد دولت و ناامیدی مردم از حاکمیت، محسن هاشمی گزینه‌ای جدی‌تر شد. او البته به تازگی گفته حتی قصد حضور در انتخابات شورا‌های شهر را هم ندارد، چه رسد به ریاست‌جمهوری. به هر روی چند روز پس از انتشار این خبر بالاخره دیروز روابط عمومی حزب کارگزاران اعلام کرد که اگرچه این حزب در سطح درون حزبی درمورد چگونگی ورود به انتخابات بحث‌هایی داشته، اما به تعیین مصادیق نرسیده و پس از جمع‌بندی با سایر احزاب اصلاح‌طلب مشورت خواهد کرد. علاوه بر این دیروز خبر تکذیب شده و  فاطمه راکعی از اعضای شعسا نیز در گفتگو با برنا خبر داد: «زنان اصلاح‌طلب ۴ حزب فراگیر به حالت جبهه‌ای کنار هم قرار گرفتند» و حضور زنان در انتخابات ۱۴۰۰ و معرفی کاندیدای زن اصلح‌طلب را در دستور کار قرار داده‌اند، اما هنوز برای معرفی کاندیدا بررسی‌ها ادامه دارد. اخیرا اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در حال بررسی است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های مغفول‌مانده در این بررسی‌ها تعیین تکلیف برای بحث «رجل سیاسی» است که البته بسیاری از کارشناسان معتقدند این موضوع در همان مجلس خبرگان قانون اساسی تعیین تکلیف شده و انتخاب واژه رجل به دلیل اطلاق به شخصیت سیاسی و مذهبی بوده نه مرد سیاستمدار و مذهبی؛ موضعی که تفسیر شورای نگهبان آن را مخدوش کرده است.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی