تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آغاز هیجان در لیگ جزیره؛ حمله ۶ تیم به جام

فصل جدید لیگ برتر فوتبال انگلستان (۲۱ - ۲۰۲۰) از امشب با دیدار دو تیم آرسنال و فولام شروع می‌شود. گر چه در سال‌های اخیر لیگ برتر انگلستان هیجان انگیزترین رقابت باشگاهی دنیا بوده اما با اتفاقاتی که در پیش فصل این مسابقات رخ داده به نظر می‌آید فصل پیش رو جذاب ترین دوره این سال‌ها باشد. به همین منظور به بررسی لیگ برتر انگلستان در فصل جدید، پرداختیم.

کد خبر: ۷۱۰۹۶
۱۰:۴۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا
 
 دیدارنیوز – بابک مجیدی: لیگ برتر انگلیس با فرمت جدید در سال ۱۹۹۲ و به منظور جدا شدن از لیگ دسته اول فوتبال انگلستان و برای کسب حق پخش تلویزیونی بیشتر، شروع شد. این لیگ یکی از پربیننده‌ترین لیگ های دنیا و هیجان انگیزترین رقابت‌های فوتبال را در دل خود و هواداران بی شمار فوتبال در جهان جای داده است. از زمان شکل‌گیری لیگ برتر انگلستان از سال ۱۹۹۲ تا به امروز ۴۹ تیم در این مسابقات شرکت کرده‌اند و تنها هفت تیم از این تعداد قهرمانی لیگ جزیره را به دست آورده‌اند. منچستر یونایتد ۱۳ بار، چلسی ۵ بار، منچستر سیتی ۴ بار، آرسنال ۳ بار، بلکبرن روورز، لستر سیتی و لیورپول هرکدام ۱ بار این جام را مال خود کردند. آرسنال تنها تیم لیگ جزیره است که بدون شکست تحت هدایت آرسن ونگر سرمربی فرانسوی خود در فصل ۲۰۰۳ – ۲۰۰۴ جام طلایی را تصاحب کرد. جام طلایی در لیگ انگلستان به تیمی داده می‌شود که از شروع مسابقات تا پایان بازی‌ها حتی یک باخت هم نداشته باشد.
 
 

اتفاقات نو در فصل جدید برای لیورپول
طبق آمار‌های داده شده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال انگلستان بعد از ۱۵ سال، هیچ تیمی با مربی جدید کار خود را در این فصل شروع نخواهد کرد و همه‌ی تیم‌ها مربیان فعلی خود را حفظ کرده‌اند. یورگن کلوپ سرمربی قهرمان فصل پیش انگلستان یعنی لیورپول، از سال ۲۰۱۵ که هدایت قرمزپوشان آنفیلد را به عهده گرفت تا به امروز با تجربه‌ترین مربی این فصل لیگ برتر انگلستان است. نفر بعد پپ گواردیولا سرمربی نامدار اسپانیایی است که از سال ۲۰۱۶ هدایت سیتیزن‌های شهر منچستر را به عهده گرفته است.

لیورپول بعد از ۳۰ سال با هدایت آقای معمولی یعنی یورگن کلوپ فاتح لیگ برتر انگلستان شد. حالا فصل جدید مسابقات یک مدافع عنوان قهرمانی جدید در میان خود دارد. قرمزپوشان شهر آنفیلد بعد از ۳۰ سال صبر، تلاش و ناکامی بر بلندای فوتبال بریتانیا ایستادند. البته مراحل موفقیت لیورپول فقط به سال گذشته برنمی‌گردد. آن‌ها فصل پیش از قهرمانی خود، قهرمان اروپا، قهرمان باشگاه‌های جهان شدند و با این کارنامه درخشان گام بلندی برای رسیدن به آرزوی دیرینه برداشتند که در نهایت موفق شدند رکورد زودهنگام‌ترین قهرمانی لیگ برتر انگلستان را به نام خود بعد از ۳۰ سال ثبت کنند.

لیورپول در این فصل همکاری خود با برند ورزشی نیوبلنس آمریکایی به پایان رساند و در فصل جدید با نایک یکی از بزرگترین کمپانی‌های ورزشی دنیا قرارداد بست. طبق قرارداد حدودا سالی ۳۵ میلیون یورو نصیب لیورپول خواهد شد.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا

بیگ سیکس و نقل و انتقالات
۶ تیم بزرگ لیگ جزیره بعد از پشت سر گذاشتن یکی از سخت‌ترین لیگ‌های فوتبالی در دنیا آن هم به دلیل شیوع ویروس کرونا، حالا با تقویت نیرو‌های خود آماده حضور برای تصاحب قهرمانی لیگ برتر انگلستان می‌شوند.

چلسی
تیم آبی پوش شهر لندن بعد از یک فصل محرومیت در خرید بازیکن جدید و رو آوردن به بازیکنان آکادمی و استفاده از فرانک لمپارد کاپیتان محبوب خود، در این فصل حسابی سر کیسه را برای نیرو‌های جدید شل کرده و تا به امروز ۶ بازیکن را به خدمت گرفته است. تیاگو سیلوا مدافع کهنه‌کار و با تجربه برزیلی بعد از حضور در میلان و پاریس سنت ژرمن حالا به دنبال قهرمانی با چلسی است. کای هاوارتز هافبک هجومی جوان آلمان با رکورد گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال آلمان راهی لندن شد. بن چیلول مدافع چپ پای سابق باشگاه لسترسیتی هم  بعد از درخشش‌های فراوان چشم چلسی و لمپارد را برای پر کردن حفره دفاعی تیم گرفت و راهی آبی پوشان لندن شد. حکیم زیاش هافبک طراح و خلاق مراکشی بعد از درخشش فراوان در تیم آژاکس هلند به چلسی آمد تا رهبری طراحی بازی‌های شاگردان سوپر فرانکی را بر عهده بگیرد. تیمو ورنر دیگر بازیکن جوان آلمانی با درخشش در تیم لایپزیش آلمان و رسیدن به ترکیب اصلی مانشافت به دنبال تجربه جدید بود که با خاصه خرجی مالک روسی باشگاه چلسی او هم مانند دیگر بازیکنان جدید آلمان به باشگاه چلسی آمد. مالنگ سار مدافع جوان فرانسوی باشگاه لیل هم خرید جدید باشگاه چلسی برای خط دفاعی است. خروجی‌های چلسی هم ویلیان برزیلی و پدرو اسپانیایی بودند که نفر اول به باشگاه رقیب یعنی آرسنال رفت و پدرو چمدان‌های خود را برای سفر به رم و باشگاه این شهر بست.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا

منچستر سیتی
سیتیزن‌ها بعد از یک فصل ناموفق در جام حذفی انگلستان، لیگ قهرمان اروپا و لیگ برتر و واگذار کردن قافیه قهرمانی به لیورپول، با حفظ شاکله اصلی تیم خود و خرید ناتان آکه هلندی مدافع پیشین باشگاه بورنموث و فران تورس وینگر جوان اسپانیا خود را مهیای حضور برای قهرمانی در لیگ برتر انگلستان می‌کنند. داوید سیلوا هافبک طراح و خلاق اسپانیایی منچستر سیتی هم با اتمام قرارداد خود به صورت رایگان به باشگاه رئال سوسیه‌داد اسپانیا رفت.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا

منچستر یونایتد
شیاطین سرخ پس از یک فصل بدون جام دیگر، با خرید دنی فن ده‌بیک هافبک جوان هلندی آژاکس آمستردام و برگرداندن دین هندروسن گلر جوان انگلیسی خود با اندیشه‌های اوله گونار سولسشایر به دنبال کسب جام در فصل بعد انگلستان است.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا

لیورپول
قرمز پوشان شهر بندری آنفیلد بعد از قهرمانی نوبرانه خود در فصل گذشته، با هدایت یورگن کلوپ به فکر خرید بازیکن جدیدی نیستند و تا به امروز فقط کنستانتینوس تیمیکاس مدافع چپ یونانی را خریده و از فصل پیش سیاست خرید بازیکن برای نیمکت را در دستور قرارداده و تا به حال بازیکنی برای ترکیب اصلی خود خریداری نکرده که این موضوع باعث تعجب اهالی فوتبال و همچنین هواداران باشگاه خود شده است.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا

آرسنال
توپچی‌های لندن بعد از خروج آرسن ونگر روز‌های خوبی نداشتند تا اینکه کاپیتان پیشین خود و دستیار سابق پپ گواردیولا در منچستر سیتی یعنی میکل آرتتا را برای هدایت این باشگاه جذب کردند. آمدن آرتتا دو موفقیت خیلی خوب را برای باشگاه آرسنال به همراه داشت، آن‌ها موفق شدند به رهبری آرتتا و بازیکنان جوان آینده‌دار خود در میان غول‌های انگلیس، قهرمانی جام حذفی تاریخی‌ترین جام فوتبال در جهان و سوپرکاپ انگلیس موسوم به کامیونیتی شیلد را با پیروزی در برابر منچستر یونایتد و لیورپول تصاحب کنند و نشان دهند به روز‌های خوبشان بازگشته‌اند. آرسنال برای فصل جدید ویلیان برزیلی وینگر باتجربه چلسی را از چنگ باشگاه رقیب بیرون کشید و برای تقویت خط دفاعی خود گابریل ماگلاش مدافع جوان و سرعتی لیل را هم به ترکیب خود اضافه کرد.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا

تاتنهام
آقای خاص پس از حضور در یک نیم فصل در تیم سوم شهر لندن و نتایج نا‌امید کننده به همراه این تیم، حالا به دنبال ساختن تیم مورد علاقه خود است. مورینیو در تیم خود تا به امروز مت دوهرتی مدافع فصل پیش ولورهمپتون را به خدمت گرفته و هنوز هیچ خرید جدید دیگری نداشته است.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا

به تماشای فانتزی بازها
با اینکه مسابقات لیگ برتر انگلستان هیجان بی نظیری در خود جای داده است، در کنار آن هواداران لیگ برتر فوتبال انگلستان می‌توانند لذت تیم داشتن و هدایت بازیکنان شاغل در لیگ برتر را بچشند. لیگ فانتزی فوتبال انگلستان با حضور فعال ۵ میلیون نفر در این بازی، نشان داد چقدر می‌تواند بازی هیجان انگیزی باشد. در این برنامه با ورود به سایت رسمی لیگ برتر انگلستان یعنی پریمیر لیگ اپلیکیشن بازی را نصب می‌کنید و با در نظر داشتن اینکه فقط ۱۰۰ میلیون بودجه در اختیار دارید می‌توانید ۱۵ بازیکن را جذب تیم خود کنید. یکی از قوانین این بازی به این شکل است که فقط ۴ بازیکن از یک تیم را می‌توانید داشته باشید. بعد از اتمام مسابقات به تیم‌هایی که رده‌های نخست این بازی را کسب کرده باشند، جوایز ویژه‌ای از سوی مدیریت لیگ برتر انگلستان اهدا خواهد شد.
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا
 
حق پخش تلویزیونی غول‌آسا
یکی از راه‌های درآمد برای تیم‌های قوتبال انگلستان، درآمد از راه حق پخش تلویزیونی است. در فصلی که گذشت لیورپول، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلستان، ۱۵۲ میلیون یورو درآمد داشت که بالاترین دریافتی در تمام تیم‌های اروپایی است. تیم دوم منچسترسیتی است که سال گذشته ۱۵۱ میلیون یورو درآمد داشت. تیم‌های سوم تا ششم هم به ترتیب از آن چلسی، تاتنهام، منچستر یونایتد و آرسنال است. اما نکته مهم در این موضوع، درآمد حق پخش تلویزیونی تیم‌های دیگر اروپایی مثل بارسلونا و رئال مادرید است. بارسلونا در جدول حق پخش تلویزیونی با دریافتی ۱۳۰ میلیون یورو از آرسنال و منچستر یونایتد در رتبه پایینتری قرار گرفته است و همچنین رئال مادرید غول بزرگ اروپا و دارای بیشترین عنوان قهرمانی در اروپا با ۱۲۵ میلیون یورو از تیم‌های اورتون و ولورهمپتون پایین‌تر است که نکته بسیار مهم در دریافتی حق پخش تلویزیونی در فوتبال دنیا و اروپاست. لیگ برتر انگلستان در جدولی که در زیر مشاهده می‌کنید کاملا برتر از لیگ‌های مطرح دنیاست و حتی بایرن مونیخ قهرمان اروپا و آلمان، یوونتوس قهرمان ایتالیا و پاری سن ژرمن جایگاهی در رتبه‌ی دریافتی حق پخش تلویزیونی ندارند. 
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا
 
 
بازگشت لیدز یونایتد  
تیم‌های لیدز یونایتد، فولام و وست برومویچ آلبیون تیم‌های تازه صعود کرده به رقابت‌های لیگ برتر هستند. شاید حساس‌ترین دیدارهای هفته اول شروع سخت مدافع عنوان قهرمانی با تیم تازه صعود کرده یعنی لیدزیونایتد باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا لیورپول مجبور است بدون حضور تماشاگران پرهیجانش در آنفیلد به مصاف لیدز برود. دیدار جذاب اورتون با هدایت کارلو آنچلوتی با تاتنهام ژوزه مورینیو می‌تواند شروع جذاب لیگ برتر انگلستان در همان هفته اول باشد. 
 
شروع پرهیجان جذاب‌ترین لیگ فوتبالی دنیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی