تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

دیدار آدینه ۱۳: چگونه از آتش درون رنج نکشیم!

کد خبر: ۷۱۰۶۳
۰۸:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۱۳: چگونه از آتش درون رنج نکشیم!

دیدارنیوز: به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!

 

میلیاردها؛ سریالی برای بورس‌بازان
حالا که بحث بورس و بورس بازی حسابی داغ است، بد نیست که آخر این هفته با تماشای سریالی با همین موضوع سر خودمان را گرم کنیم. سریال میلیارد‌ها (Billions) که از سال ۲۰۱۶ پخش آن از شبکه شوتایم آغاز و تا حالا پنج فصل (در مجموع ۵۵ قسمت) از آن پخش شده، توانسته در میان مخاطبان جای خودش را باز کند و البته که منتقدان هم این مجموعه را دوست داشته‌اند و امتیاز بالایی به آن داده‌اند که از جمله می‌توان به امتیاز ۸۸ درصد منتقدان راتن تومیتوز به آن اشاره کرد. داستان این سریال جذاب به جدال سرسختانه بابی اکسلراد (با بازی دیمین لوئیز) مدیر یک شرکت کارگزاری بورس در وال استریت با چاک رودز (با بازی پال جیامتی) دادستان کل نیویورک در خصوص اثبات تخلف‌های گسترده مالی مربوط می‌شود. هرچند این تمام ماجرا نیست و هر یک کاراکتر‌های دیگر سریال، که تعدادشان هم کم نیست، کشمکش‌های شخصی خود را وارد داستان می‌کنند تا به پچیدگی و البته جذابیت آن اضافه کنند. این‌طور که گفته می‌شود برخی از ماجرا‌های این سریال برگرفته از پرونده‌های واقعی تخلفات مالی است و تحقیقات قضایی پریت بهارا، دادستان بخش جنوبی نیویورک از سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ الهام بخش خلق شخصیت چاک رودز بوده است.


نیلوفر و مرداب؛ چگونه رنج نکشیم؟
در هفته‌های اخیر نشر بیدگل کتابی را با نام نیلوفر و مرداب نوشته تیچ نات هان و با ترجمه علی امیرآبادی منتشر کرد که خیلی زود هم به چاپ دوم رسید. در این کتاب تیچ نات هان از این حرف می‌زند که شادکامی و رنج از هم جدا نیستند و نمی‌توان بدون رنج، شادیرا تجربه کرد، همان‌طور که رویش گل نیلوفر نیازمند گل و لجن مرداب است. او با آموختن تکنیک‌های ساده و عملی به خوانندگانش می‌گوید چطور می‌توان هرلحظه به آگاهی رسید و از رنج‌ها مثل پله‌ای برای رسیدن به شادی استفاده کرد. در بخشی از این کتاب خوب و مفید می‌خوانیم: «ذهن آگاهی» بهترین شیوه برای کنار آمدن با رنج‌هاست؛ بدون این‌که رنج‌ها همه زندگی‌مان را فراگیرند. «ذهن آگاهی» همان استعداد زیستن در لحظه حال است. با آن می‌فهمیم که «اکنون: و «اینجا» واقعا چه چیزی در حال رخ دادن است. به عنوان مثال، هنگامی‌که دست‌های خود را بالا می‌بریم از این واقعیت آگاهیم که «اکنون» در حال بالا بردن دستان‌مان هستیم. در آن لحظه به گذشته و آینده فکر نمی‌کنیم؛ زیرا ذهن و بدن‌مان، یا در واقع ذهن‌مان و کاری که در بالا بردن دست‌هایمان انجام می‌دهیم، در هماهنگی کامل هستند و بالا بردن دست‌ها آن واقعیتی است که در لحظه «حال» در حال رخ دادن است. «ذهن آگاهی» به معنای آگاهی است. نیرویی است که به مدد آن می‌توانیم بفهمیم در لحظه «حال» چه چیزی واقعا در حال رخ دادن است... «ذهن آگاهی» یعنی هنگام نفس کشیدن بدانیم که داریم نفس می‌کشیم. اگر قدم برمی‌داریم دقیقا به قدم‌هایمان توجه داشته باشی. یعنی نسبت به قدم برداشتن خود «ذهن آگاهی» داریم.


آتش درون راگو دیکسیت
راگوپاتی دوارکانت دیکسیت، خواننده-آهنگساز و تهیه‌کننده هندی است که علاوه بر آهنگسازی برای فیلم‌های متعدد سرپرستی گروه راگو دیکسیت پراجکت را نیر برعهده دارد. موسیقی گروه راگو دیکسیت تلفیقی از موسیقی سنتی هند و سبک‌های مختلف موسیقی جهانی به ویژه فولک آمریکایی است. راگو دیکسیت تاکنون بار‌ها برنده جوایز موسیقی بین‌المللی شده که از بین آن‌ها می‌توان به جایزه سانگلاین موزیک در سال ۲۰۱۱، جایزه بهترین موسیقی آسیایی در بریتانیا و بهترین اجرا زنده در جوایز موسیقی جیما اشاره کرد. برای این آخر هفته پیشنهادمان گوش دادن به آلبوم زیبای «آتش درون» (Antaragni) از این گروه موسیقی خلاق هندی است که علاوه بر شور و شوق موسیقی هندی می‌توان گرمای موسیقی فولک را نیز در آن احساس کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی