تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

سازمان ملل: قتل عام روهینجایی‌ها در ایالت راخین میانمار ادامه دارد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که قتل عام و سوءاستفاده مردم در منطقه مسلمان نشین راخین در غرب میانمار ادامه دارد.

کد خبر: ۷۱۰۴۱
۱۴:۰۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه سازمان ملل آمده است که درگیری میان نیرو‌های مسلح میانمار و ارتش آراکان در راخین باعث مرگ و میر و از بین رفتن زیرساخت‌ها و ترک اجباری مردم از خانه هایشان شده است.
 
اولا موگرین، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سازمان ملل نگرانی عمیق خود را نسبت به اثر انسانی ادامه درگیری‌ها که از ۳ سپتامبر شروع شده است، ابراز داشت. وی یادآور شد که نزدیک به ۱۰۰ خانه به آتش کشیده شده و هزاران نفر از منطقه فرار کردند.
 
این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که حقوق انسانی بین المللی ایجاب می‌کند که طرف‌های درگیر به مردم عادی احترام گذاشته و از هدف قرار دادن آن‌ها در عملیات‌های نظامی خودداری کنند.
 
نیرو‌های مسلح میانمار و شبه‌نظامیان بودایی از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ علیه روهینجایی‌ها دست به حملات نظامی و قتل‌عام می‌زنند که طبق اعلام منابع داخلی و بین‌المللی در اثر این جنایت‌ها علاوه بر آوارگی حدود یک میلیون روهینجایی به بنگلادش، هزاران روهینجایی دیگر کشته شدند.
 
دولت میانمار روهینجایی‌ها را "مهاجران غیرقانونی" از بنگلادش می‌داند و سازمان ملل نیز آن‌ها را "ستم‌دیده‌ترین اقلیت جهان" اعلام کرده است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی