تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

دفاع لاوروف از موجودیت شانگ‌های

وزیر امور خارجه روسیه در آغاز اجلاس شانگ‌های در مسکو اعلام کرد: اهمیت و توانمندی سازمان همکاری شانگ‌های در دوره مبارزه با ویروس همه گیر کرونا در سطح جهانی در حال افزایش است.

کد خبر: ۷۱۰۳۵
۱۳:۴۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در آغاز اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگ‌های در مسکو گفت: تجربه غنی همکاری‌های پرثمر در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و روابط انسانی و ساز و کار‌های موثر به سازمان شانگ‌های امکان می‌دهد به تهدید‌های موجود پاسخ دهد.
 
وی ادامه داد: اهمیت توانمندی‌های بزرگ سازمان همکاری شانگ‌های بویژه در شرایط کنونی که نیاز به تلاش‌های جمعی و همکاری برای رفع پیامد‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ویروس همه گیر کووید-۱۹ وجود دارد، افزایش می‌یابد. 
 
به گفته لاوروف، انتشار ویروس کرونا بر همکاری‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های تاثیر می‌گذارد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: در اجلاس امروز، شرکت کنندگان، وضع کار‌های صورت گرفته برای تنظیم اسناد برای تایید در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود را بررسی می‌کنند و درخصوص اهداف و اولویت‌های برای تعمیق و توسعه همکاری‌های سیاسی خارجی گفتگو می‌کنند. 
 
گفتنی است: در این اجلاس، وزیران امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های شامل روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان شرکت دارند و در دستور کار آن، گفتگو و بررسی مسائل منطقه‌ای و همکاری در مبارزه با ویروس همه گیر کرونا قرار دارد. 
 
 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به تازگی در مورد این اجلاس اعلام کرد: در مرکز توجه اجلاس که تحت ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار می‌شود، فراهم آوردن مقدمات اجلاس آتی سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های قرار دارد.
 
ماریا زاخارووا در نشست خبری خاطرنشان کرد که در اجلاس وزیران خارجه سازمان شانگ‌های قرار است پیش نویس بیانیه نهایی اجلاس سران و موضوعاتی که در آن باید گنجانده شود، مطرح و بررسی گردد.
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: در این بیانیه موضوعاتی همچون هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ دوم جهانی بر آلمان نازی، مسائل مهم سیاست خارجی و نیز تصمیماتی برای توسعه و گسترش فعالیت سازمان همکاری شانگ‌های گنجانده خواهد شد.
 
علاوه بر آن، راه‌های رفع پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی جهانی ویروس همه گیر کرونا در اجلاس مسکو بررسی خواهد شد. 
 
 به گفته زاخارووا، وزیران خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، موضوعات کلیدی دستور کار منطقه‌ای و بین المللی را در پیوند با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد بررسی می‌کنند.
 
وزارت امور خارجه روسیه هم روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، مجموعه‌ای از اسناد ازجمله در عرصه همکاری‌های اقتصادی امضا خواهد شد.
 
این اسناد در اجلاس کنونی وزیران خارجه سازمان همکاری شانگ‌های بررسی خواهد شد.
 
 ازجمله این اسناد، استراتژی همکاری کشور‌های عضو سازمان شانگ‌های برای توسعه مناطق دورافتاده و روستایی در عصر دیجیتالی شدن و راه حل‌های برای توسعه مناطق دورافتاده کشور‌های عضو سازمان و نقشه راه اعضای سازمان شانگ‌های برای استفاده از ارز‌های ملی است و وزیران خارجه این اسناد را بررسی می‌کنند. 
 
در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است که اجلاس وزیران خارجه، مرحله کلیدی در مقدمات اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های است.
 
سازمان همکاری شانگ‌های در سال ۲۰۰۱ توسط روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد و در سال ۲۰۱۷ پاکستان و هند به آن پیوستند و جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، بلاروس و مغولستان هم به عنوان عضو ناظر در آن حضور دارند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی