تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رییس قوه قضاییه: گره‌گشایی از کار مردم سرلوحه کار مسوولان قضایی است

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تمامی نیرو‌های دستگاه قضایی سراسر کشور در حفظ سلامت این قوه و صیانت از آن نقش مهمی دارند، گفت: گره‌گشایی از کار مردم سرلوحه کار مسوولان قضایی است.

کد خبر: ۷۱۰۲۷
۱۳:۱۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسوولان دستگاه قضایی باید ضمن گره‌گشایی از کار مردم، برای رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه تلاش کنند.
 
به گفته وی، سلامت دستگاه قضایی از مسایل مورد تاکید است و در این راستا از هرگونه روابط ناسالم جلوگیری می‌شود، که البته تحقق این امر به فعالیت تمامی نیرو‌های دستگاه قضایی بستگی دارد.
 
وی تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که در دستگاه قضایی انجام می‌شود باید زمینه افزایش اعتماد عمومی نسبت به این قوه را افزایش دهد و خروجی کار در دستگاه قضایی باید همراه با کرامت انسانی باشد.
 
رییس قوه قضاییه، خواستار تسریع در تصویب لایحه جامع اداری و استخدامی این قوه شد و گفت: این لایحه تهیه و تدوین شده است و وزیر دادگستری و رئیس کمیسیون لوایح مجلس به نتیجه رسیدن آن را تسریع کنند.
 
رئیسی افزود: لایحه شورای حل اختلاف نیز تهیه شده است و در مجلس دنبال تدوین این لایحه هستیم و با تصویب این لایحه مشکلات شورای حل اختلاف شامل نیروی انسانی، مشکلات ساختمان و مسائل دیگر رفع خواهد شد.
 
وی یادآور شد: کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری، افزایش صلح و سازش پرونده‌های شورای حل اختلاف و رسیدگی و دریافت رضایت از پرونده‌های قتل در شورای حل اختلاف قابل تقدیر است.
 
رییس قوه قضاییه، فعال شدن دولت الکترونیک در سطح کشور و دستگاه‌های اجرایی را ضروری دانست و گفت: برای افزایش نظارت باید از دولت الکترونیک استفاده کرد و دستگاه‌های باید برای دریافت اطلاعات لینک شودند تا رسیدگی به مشکلات مردم آسان‌تر شود. وی تاکید کرد:
 
رییس قوه قضاییه یادآور شد: مردم چهارمحال و بختیاری با تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران نشان دادند که نسبت به حفظ ارزش‌ها حساس هستند.
 
وی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری ثابت کرده‌اند که با غیرت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند.
 
رئیسی، خدمت‌گذاری به مردم را از افتخارات مسوولان جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: گره‌گشایی از کار مردم باید سرلوحه کار مسوولان قضایی باشد.
 
رییس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت رفع مشکلات و مسایل مناطق مختلف کشور مانند چهارمحال و بختیاری گفت: نظام جمهوری اسلامی، رفع مشکلات مردم را در اولویت قرار داده است.
 
وی تاکید کرد: با مشارکت مردم و مسوولان در کنار یکدیگر می‌توان جرم و ناهنجاری‌ها در جامعه را کاهش داد.
 
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده و زمینه رفع مشکلات مردم را هموار کرد.
 
وی تصریح کرد: البته کمبود‌هایی هم وجود دارد که باید برای جبران آن از تمامی توان استفاده کرد.
 
رییس قوه قضاییه تاکید کرد: رفع مشکل مسکن کارکنان قوه قضاییه و دادگستری باید با رعایت شرع دادگستری، سلامت قضایی و عدالت‌محوری همراه باشد.
 
وی با اشاره به کاهش میزان نقش آرا در سراسر کشور افزود: مسئله اتقان آرا و اطاله دادرسی باید کاهش پیدا کند و قضات عادلانه و شجاع آن بایستی به مردم معرفی شوند.
 
به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه در سفر یکروزه به استان چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی در روستای نمونه ایثارگری شیخ‌شبان شهرستان بن حضور یافت و با اهالی این روستا دیدار کرد.
 
رییس قوه قضاییه در رأس یک هیات عالی قضایی در سفری یک روزه، صبح روز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد استان چهارمحال و بختیاری شد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه با سلام احتراما به فکر مردم فقیر باشید اینجانب چند جلسه به دادگاه رفته ام مجبورم چند جلسه دیگر هم بروم ولی به خاطر بی پولی مجبور شدم به بهانه ای که محکمه پسند بود همه پی گیری های قضایی ام را تعطیل کنم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی