تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

رای الیوم: اتحادیه عرب دچار مرگ مغزی شده است

روزنامه اینترنتی رأی الیوم با انتقاد شدید از اتحادیه عرب نوشت این اتحادیه دیگر دچار مرگ مغزی شده است و باید فاتحه آن را خواند.

کد خبر: ۷۱۰۲۵
۱۳:۰۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ  روزنامه اینترنتی «رأی الیوم»، در مقاله‌ای با انتقاد شدید از اتحادیه عرب آن را مزدور آمریکا خواند و گفت فاتحه اتحادیه عرب خوانده شده است.
 
این روزنامه نوشت: باید فاتحه اتحادیه عرب را خواند و برای آن از خداوند طلب رحمت کرد. این اتحادیه به وجود آمد تا عرب‌ها همچون ید واحده در برابر صهیونیست‌ها باشند، اما امروزه می‌بینیم که عده‌ای از همین عرب‌ها به یهودیان ابراز محبت می‌کنند و آنان را برادر خطاب قرار می‌کنند و این در حالی است که خدواند در قرآن می‌گوید: «به طور قطع یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده‏ اند سخت‌ترین دشمنان مؤمنان خواهی یافت.»
 
خداوند در همین حال یهودیان را در قرآن کریم نفرین کرده است، زیرا نه تنها در برابر پیامبران گستاخی کردند و شماری از آنان را به قتل رساندند بلکه در برابر خداوند نیز گستاخی کردند و خواستار آن شدند تا با چشم سر او را ببینند تا ایمان آورند.
 
رای الیوم در ادامه اضافه کرد:‌ای عرب‌ها بنگرید که یهودیان چگونه وقت کشی می‌کنند؟ چگونه بهانه می‌آورند؟ چگونه فریبکاری می‌کنند و چگونه همه چیز را به بازی می‌گیرند؟ پس آیا با وجود همه این اقدامات باز هم دوستدار صلحند.
 
نویسنده مقاله افزود: اتحادیه عرب ۷۰ سال پیش تأسیس شد و امروزه در حالت احتضار قرار دارد. این اتحادیه در طول سال‌های متمادی در هیچ کدام از اتفاقات مهم نقش و تأثیری نداشته و خود را پشت تار‌هایی خیالی پنهان کرده است.
 
اتحادیه عرب در همین حال بار‌ها نشان داده است که از خود هیچ گونه استقلال رای ندارد بلکه منتظر چراغ سبز واشنگتن است تا درباره اتفاقات مهمی که روی می‌دهد موضع گیری کند. در مجموع می‌توان گفت که اتحادیه عرب متأسفانه جز ننگ و عار بهره‌ای برای عرب‌ها نداشته است تا آنجا که برخی از مقامات این اتحادیه به سبب اقدامات سبک و بی مغز خود موجبات تمسخر و خنده دیگران را فراهم آورده اند.
 
این نویسنده تونسی این مقاله در ادامه به سیل ویران کننده در سودان پرداخت و تاکید کرد یکی از نشانه‌های مرگ مغزی اتحادیه عرب این است که هیچ واکنشی به این فاجعه طبیعی نداشته است.
 
رای الیوم در پایان نوشته است: آیا کسی پیدا می‌شود که اتحادیه عرب را نجات دهد اتحادیه‌ای که هر آن ممکن است بمیرد و با مردگان دفن شود و چه بسا با همین مرگ مغزی باقی بماند تا همه عرب‌ها یکی یکی از میان بروند؟
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی