تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کلاس اقتصاد سیاسی: نظریه و مفهوم

در آبان شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود و در صورت پیروزی بایدن در آمریکا و امضای نهایی توافقنامه همکاری ۲۵ ساله با چین و امضای FATF منتظر دلار ۱۰ هزار تومانی هم می‌توان بود. پس هجوم برخی از مردم برای خرید دلار و احساس خوشحالی از این پیروزی بزرگ! همان چیزی است که دولت می‌خواهد. اسمش را هم می‌گذارند بازی برد ـ برد!

کد خبر: ۷۱۰۱۵
۱۲:۰۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ امیر دبیری‌مهر: دولت‌های نفت خوار که در مدیریت هزینه از رانت نفت و کسب درآمد از جیب مردم صاحب سبک هستند وقتی به هر علتی نتوانند از فروش نفت درآمد کسب کنند منابع لازم برای هزینه‌ها را از جیب مردم برداشت می‌کنند و ساده‌ترین راه آن هم بالا بردن نرخ عمومی قیمت‌ها با شیب ملایم است. دولت‌های رانتیر یا نفت خوار در فرآیند خالی کردن جیب مردم به عامل نفوذی در میان مردم نیاز دارند و آن‌ها دلالان و سودجویان و فرصت‌طلبان هستند تا با دریافت لقمه‌ای از این سفره ننگین و کثیف فحش خور این میدان باشند. البته به‌جای آن از حمایت‌های پنهان برخوردار می‌شوند و گاهی هم نفراتی به اسم سلطان مجازات و در واقع قربانی می‌شوند.


مصداق و مثال روز: برداشت ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی و ارزپاشی در بازار که از امروز شروع شد یک معنا بیشتر ندارد و اینکه سفر وزیرخارجه سوییس دستاورد ارزی داشته و ظرف سه ماه آینده بالغ بر یک میلیارد دلار ارز از منابع خارجی  به خزانه دولت وارد می‌شود و جایگزین این یک درصد صندوق ذخیره می‌شود. بنابراین دولت با فروش ارز ۲۵ هزار تومانی و کسب درآمد بیست هزار میلیارد تومانی هم برای حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام اقدام خواهد کرد، هم مقداری بازار ارز را آرام، هم بخشی از کسر بودجه را تامین می‌کند. در نتیجه فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا؛ مجددا در آبان شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود و در صورت پیروزی بایدن در آمریکا و امضای نهایی توافقنامه همکاری ۲۵ ساله با چین و امضای FATF منتظر دلار ۱۰ هزار تومانی هم می‌توان بود. پس هجوم برخی از مردم برای خرید دلار و احساس خوشحالی از این پیروزی بزرگ! همان چیزی است که دولت می‌خواهد. اسمش را هم می‌گذارند بازی برد ـ برد! آن زمان هم جنابان همتی و روحانی با لبخندی ملیح در برابر دوربین می‌فرمایند هم بازار را کنترل کردیم هم تحریم‌ها را بی اثر ساختیم و هم بازار بورس به تعادل رسید. هشدار هم داده بودیم دلار جای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
هم اکنون هم دلار 4200 تومان هست ... خونه جهانگیری البته
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی