تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

محرومیت دانش‌آموزان عشایری خراسان شمالی از «شاد»/ آموزش حضوری است

نبود اینترنت، جمعیت کم مدارس و سفید بودن وضعیت کرونا در مناطق عشایری خراسان شمالی باعث شده است دانش‌آموزان این قشر به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شوند.

کد خبر: ۷۱۰۰۳
۱۱:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ خراسان شمالی یکی از استان‌های دارای جمعیت عشایری محسوب می‌شود. جمعیتی که با تلاش فراوان زندگی خود را سپری می‌کنند و با کمترین امکانات بیشترین تولید و فرآوری را برای استان رقم می‌زنند.
 
در مناطق عشایری خراسان شمالی خبری از امکانات نیست. همان امکاناتی که اگر یک فرد شهرنشین ساعتی از آن بی بهره باشد صدای اعتراضش بلند می‌شود؛ «اینترنت» نام این امکان است.
 
نبود اینترنت، شیوع کرونا و آغاز سال تحصیلی جدید دغدغه‌های جدیدی را برای دانش آموزان عشایر خراسان شمالی رقم می‌زند.
 
خراسان شمالی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز عشایر دارد که در ۱۷۲ مدرسه مشغول به تحصیل هستند. ۱۲۰ مدرسه از این تعداد به صورت کوچ رو خدمات دریافت می‌کنند و مابقی ساکن هستند.
 
اما آغاز سال تحصیلی ۹۹ برای این دانش آموزان متفاوت نبود. این افراد از شاد و تلفن هوشمند بهره‌ای نمی‌بردند و مجبور بودند همچنان به مدرسه بروند.
 
جمعیت دانش آموزان مدارس عشایری کم است
برای بررسی بیشتر این موضوع و بررسی ابعاد ماجرا به سراغ مسئولان امر رفتیم. عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۳ هزار و ۸۱۳ دانش‌آموز عشایر در این استان مشغول به تحصیل هستند که ۲ هزار و ۸۵۹ نفر در مقطع ابتدایی، ۷۲۳ نفر در متوسطه اول و ۲۳۰ نفر در متوسطه دوم درس می‌خوانند.
 
وی افزود: از ۱۷۲ مدرسه عشایر، ۹۲ مدرسه کمتر از ۱۰ نفر جمعیت دارند لذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند به مدرسه رفته و درس بخوانند.
 
سعیدی تصریح کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مناطق عشایری استان به دلیل نداشتن دسترسی به اینترنت، با رعایت مسائل بهداشتی به صورت حضوری از آموزش‌های درسی می‌توانند بهره‌مند شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان عشایر به صورت چند روز در هفته و در مقاطع جداگانه، در فضای باز آموزش می‌بینند.
 
عموم محیط‌های عشایری پاک است
محمدرضا قلی پور، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی نیز گفت: تعداد دانش آموزان مدارس عشایری زیاد نیست و به همین دلیل کلاس‌های درس حضوری برگزار می‌شود.
 
وی افزود: محیط‌های عشایری عموماً پاک است و برگزاری کلاس درس به صورت حضوری و با رعایت پروتکل بهداشتی مشکلی پیش نخواهد آورد با این حال سعی می‌شود پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل اجرا شود.
 
قلی پور بیان داشت: بیشتر مناطق عشایری خراسان شمالی از اینترنت برخوردار نیستند و این امر لزوم برگزاری کلاس حضوری را بیشتر تقویت می‌کند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی