تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

۶.۵ میلیون نفر از شمار مسافران خراسان رضوی کاسته شد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: شمار مسافران این استان طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزون بر ۶.۵ میلیون نفر کاهش یافته است.

کد خبر: ۷۰۹۹۱
۰۹:۰۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

 
دیدارنیوز ـ محمدصادق براتی روز پنجشنبه در گفتگویی تعداد مسافران ورودی به این استان را در پنج ماه نخست پارسال ۱۶ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۳۲ نفر ذکر و بیان کرد: در مدت مشابه امسال شمار مسافران وارد شده به خراسان رضوی ۹ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۷۶ نفر بوده است.
 
وی افزود: بر این اساس طی این مدت میزان ورود مسافر به خراسان رضوی ۴۶ درصد و تعداد زائران و مسافران مشهدالرضا (ع) ۴۱ درصد کمتر شده است. 
 
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: میزان ورود مسافر به استان در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۹۲ درصد، سفر‌های ریلی ۸۳ درصد، سفر با هواپیما ۶۹ درصد و با وسایل نقلیه شخصی نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است.
 
وی کاهش اقامت مسافر در هتل‌های مشهد و خراسان رضوی را برای صنعت هتلداری استان بسیار بحرانی توصیف کرد و گفت: کمترین کاهش سفر‌ها مربوط به خودرو‌های سواری شخصی است که علت آن رفت و آمد بین شهرستان‌های داخل استان برای دسترسی به امکانات درمانی است. 
 
براتی افزود: از مهر ماه امسال نیز مطابق روال هر ساله با کاهش زائر و مسافر مواجه خواهیم بود لذا امید ما به نوروز ۱۴۰۰ است، اگر شیوع ویروس کرونا زودتر رفع گردد با برگزاری جشنواره‌ها و اعمال برخی تخفیف‌ها به دنبال از سرگیری فعالیت‌های مربوط به سفر خواهیم بود.
 
طبق آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی