تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

لیگ ملت‌های اروپا نه داغ و نه سرد؛ حمله کریس به رکورد دایی

دومین دوره مسابقات لیگ ملت‌های اروپا چندروزی است شروع شده. این تورنمنت با هدف ایجاد هیجان بیشتر در دیدار‌های ملی و با حضور ۵۵ تیم عضو یوفا در چهار سطح برگزار می‌شود و تنها چهار تیم صدرنشین حاضر در چهار گروه سطح A به نیمه نهایی می‌رسند تا عنوان قهرمان این مسابقات مشخص شود.

کد خبر: ۷۰۹۲۸
۱۳:۲۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
لیگ ملت‌های اروپا، نه شوری شور نه شیرینی شیرین
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: از هفته گذشته دومین دوره مسابقات لیگ ملت‌های فوتبال اروپا آغاز شد. این مسابقات شکل جدیدی از تورنمنت‌های فوتبالی و با پیشنهاد یوفا با حضور ۵۵ تیم به عنوان جایگزین دیدار‌های دوستانه میان تیم‌های اروپایی است. لیگ ملت‌های اروپا طبق قانون یوفا هر دو سال یک بار و در چهار سطح برگزار می‌شود. اولین دوره این مسابقات با قهرمانی پرتغال به اتمام رسید.
 
دیدارهای خاطره‌انگیز غول‌های اروپا
دومین دوره تورنمنت جام ملت‌های اروپا رقابت‌های جذابی را میان تیم‌های ملی اروپایی در گروه‌های مختلف در خود جای داده است. برای مثال دیدار‌های ایتالیا با هلند در گروه یک، بلژیک با انگلیس در گروه دوم، پرتغال با فرانسه (قهرمان اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا با قهرمان جام جهانی) و مصاف فرانسه با کرواسی (فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه) در گروه سوم و دیدار آلمان با اسپانیا (فینالیست‌های یورو ۲۰۰۸) در گروه چهارم از جذاب‌ترین دیدار‌های این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های اروپا است.
 
با برگزاری دیدار‌های هفته اول و دوم مسابقات مشخص شد، این دیدار‌ها بیشتر جنبه تدارکاتی و آماده سازی تیم‌های ملی برای حضور در مسابقات مهم مثل مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های اروپا که سال آینده برگزار خواهد شد دارد.
 
اهمیت این تورنمنت از جهاتی قابل توجه است. ۴ تیمی که بهترین عملکرد را در سطوح چهارگانه این رقابت‌ها داشته باشند به طور مستقیم سهمیه حضور در جام ملت‌های اروپا را به دست خواهند آورد و به اینها، ۲۸ تیم دیگر  که سهمیه حضور را بعدا می‌گیرند ملحق خواهد شد. شکل برگزاری این مسابقات به این شکل است که تیم‌های رده آخر هر سطح به سطح پایین خود سقوط می‌کند و تیم‌های صدرنشین در سطح‌های پایینتر به سطح بالاتر صعود خواهند کرد. چهار تیم صدرنشین لیگ A نیز به مرحله نیمه نهایی می‌روند و بعد از انجام این دیدار‌ها قهرمان مسابقات مشخص خواهد شد.
 
لیگ ملت‌های اروپا نه چندان پرهیجان
دومین دوره این مسابقات در میانه بحران کرونا برگزار می‌شود. بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان، لیگ‌های اروپایی پس از ۴ ماه توقف، دوباره به جریان افتادند و یک ماه بعد از اتمام مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حالا اعضای یوفا در تب و تاب مسابقات لیگ ملت‌های اروپا هستند. در حالی که لیگ‌های برتر فوتبالی از جمله لیگ برتر انگلستان و اسپانیا از شنبه آینده فصل جدید خود را شروع می‌کنند به نظر می آید با این تقویم شلوغ فوتبالی، خستگی و خطر مصدومیت‌های طولانی، بازیکنان حاضر در این رقابت را تهدید می‌کند.
 
مسابقات لیگ ملت‌های اروپا نیز با شیوع ویروس کرونا همانند دیدار‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ‌های معتبر فوتبال، بدون تماشاگر برگزار می‌شود که طبیعتا جذابیت و هیجان این مسابقات را تا حدودی پایین می‌آورد. با شروع لیگ‌های فوتبالی اما لیگ ملت‌ها به مدت یک ماه ا به تعطیلی خواهد رفت و پس از آن بار دیگر مسابقات از سر گرفته خواهد شد. 
 
لیگ ملت‌های اروپا، نه شوری شور نه شیرینی شیرین
 
در انتظار نخستین شگفتی
در دیدار‌های هفته گذشته لیگ ملت‌های اروپا دیدار‌های جذابی مثل آلمان با اسپانیا، ایتالیا با هلند، فرانسه با کرواسی، هلند با لهستان، انجام شد. آلمان قهرمان جهان سال ۲۰۱۴ با جوان کردن تیم خود بعد از حذف تلخ در جام جهانی ۲۰۱۸ و برگزاری دو دیدار مقابل سوئیس و اسپانیا هنوز لذت برد در این دوره به دست نیاورده است. پرتغال مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته با کریستیانو رونالدو دو برد به دست آورده و نشان داد که این مسابقات را دست کم نمی‌گیرد و تمام توان شرکت می‌کند. ایتالیا با روبرتو مانچینی و ترکیب جوان خود به دنبال حضور جدی و رسیدن به یک مقام با ارزش است. هلند بعد از رفتن رونالد کومان به بارسلونا دچار افت فنی شده و در دیدار مقابل ایتالیا حرفی برای زدن نداشت. فرانسه قهرمان جهان که با وفور بازیکن در ترکیب خود رو به رو است، با اندیشه‌های دیدیه دشان، در این رقابت‌ها به بازیکنانی که کمتر در ترکیب تیم ملی بودند فرصت داده تا شانس خود را برای حضور در جام ملت‌ها که سال آینده برگزار خواهد محک بزنند. فرانسه هم مانند پرتغال دو برد از دو بازی به دست آورده است.
 
لیگ ملت‌های اروپا، نه شوری شور نه شیرینی شیرین
 
رونالدو ۸ گل تا رسیدن به رکورد علی دایی
کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه یوونتوس ایتالیا که در بازی نخست با مصدومیت عجیب و غریب نیش زنبور بازی اول را از دست داده بود، شب گذشته در بازی دوم مقابل سوئد بازی کرد و هر دو گل این دیدار را به زیبایی ثمر رساند. رونالدو با زدن این دو گل از مرز صد گل ملی عبور کرد و عدد ۱۰۱ را ثبت کرد تا با رکورد ۱۰۹ گل علی دایی ستاره پیشین تیم ملی ایران فقط ۸ گل فاصله داشته باشد. این ستاره پرتغالی در گفتگوی بعد از پایان بازی با سوئد گفت: «به رکورد‌ها توجهی ندارم، اما تلاشم را می‌کنم از رکورد ۱۰۹ گل علی دایی عبور کنم.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی