تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ظریفیان: بزرگان مجلس نگذارند آن گروه خاص جمهوریت را تضعیف کنند

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات، گفت: امروز حداقل بخش و گرایش کوچکی در مجلس دنبال تضعیف جمهوریت نظام هستند. من توصیه می‌کنم که بزرگان مجلس از همین ابتدای کار مراقب این گروه و جریان خاص باشند و اجازه ندهند که این اصل بنیادین نظام جمهوری اسلامی آسیب ببیند چراکه آسیب به جمهوریت در ادامه اسلامیت نظام را هدف خواهد گرفت.

کد خبر: ۷۰۸۷۳
۲۱:۳۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
ظریفیان: بزرگان مجلس نگذارند آن گروه خاص جمهوریت را تضعیف کنند
 
دیدارنیوز - معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات، گفت: امروز حداقل بخش و گرایش کوچکی در مجلس دنبال تضعیف جمهوریت نظام هستند. من توصیه می‌کنم که بزرگان مجلس از همین ابتدای کار مراقب این گروه و جریان خاص باشند و اجازه ندهند که این اصل بنیادین نظام جمهوری اسلامی آسیب ببیند چراکه آسیب به جمهوریت در ادامه اسلامیت نظام را هدف خواهد گرفت.

غلامرضا ظریفیان درباره طرح‌ اصلاح قانون انتخابات، گفت: از آنجایی که به نوعی تجربه انتخابات را داشتم ، فکر می‌کنم که هرچه نظارت را به سمت قطعیت ببریم، کیفیت نامزدها کاهش پیدا می‌کند.

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات با بیان اینکه متاسفانه روند طی شده در ادوار گذشته در راستای محدودیت جمهوریت بوده است، گفت: هر روز که می‌گذرد با قوانین و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، دایره جمهوریت رفته رفته محدود شده است. این باعث می‌شود که ما نتوانیم از ظرفیت ملی استفاده کنیم. علاوه بر این ما رفته رفته یکی از اصول قانون اساسی که در بیانات امام(ره) بوده و در مذاکرات قانون اساسی آمده است، یعنی بحث حکومت مردم را تنزل دادیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما نباید باعث محدودیت جمهوریت و اصل حاکمیت مردم شویم، تصریح کرد: جای تاسف است که امروز حداقل بخش و گرایش کوچکی در مجلس دنبال تضعیف جمهوریت نظام هستند. من توصیه می‌کنم که بزرگان مجلس از همین ابتدای کار مراقب این گروه و جریان خاص باشند و اجازه ندهند که این اصل بنیادین نظام جمهوری اسلامی آسیب ببیند چراکه آسیب به جمهوریت در ادامه اسلامیت نظام را هدف خواهد گرفت.
این استاد تاریخ دانشگاه همچنین در پاسخ به این پرسش که بهترین راهکار برای اصلاح درست قانون انتخابات چیست، گفت: ما باید تفسیرهای خاص را از قانون اساسی برداریم. امروز همه کشورهای پیشروی جهان در فهم مسائل بنیادین قانون اساسی به فهم و درک واحد رسیده و اختلاف نظر ندارند. اما در کشور ما روز به روز این اختلاف نظرها و تفاوت در تفسیرها شدت گرفته که عملا ما را از متن قانون اساسی دور کرده است.

وی افزود: مساله مهمی که باید به آن پرداخته شود، رفع همین اختلاف نظرهاست. ما 40 سال تجربه انتخابات داریم و باید با استفاده از این تجربیات به سمت استانداردسازی و اصلاح و نه محدودیت و اشتباهات در تصمیم‌گیری پیش برویم. جالب است که ما در برخی موضوعات مثل انتخابات شوراها حتی مواردی را دقیقا برعکس متن صریح قانون اساسی عمل می‌کنیم.

ظریفیان همچنین اصلاح و رفع چالش‌ها در نحوه برگزاری انتخابات را بسیار مهم می‌داند و توضیح داد: ما امروز در نحوه اجرا و برگزاری انتخابات باید از تجربیات موفق استفاده کنیم و الگوهای امتحان نشده و اشتباه را به کلی کنار بگذاریم. چراکه این رفتارها باعث می‌شود ناامیدی اجتماعی به بار آید.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی