تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

توافق در دو سر راهرو؛ اقتصاد امریکا نیازمند بسته های محرک جدید

کد خبر: ۷۰۸۶۲
۱۷:۴۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

توافق در دو دسر راهرو؛ اقتصاد امریکا نیازمند بسته های محرک جدید

 

دیدارنیوز - زهیر دانش: هم جمهوری خواهان و هم دموکراتها در کنگره امریکا راجع به ارائه بسته حمایتی دیگر برای اقتصاد این کشور اتفاق نظر دارند، اما اختلاف اصلی در مورد میزان این بسته حمایتی است.


دونالد ترامپ نیز استیو منوچن وزیر خزانه داری امریکا را مامور کرده تا برای رسیدن به یک بسته حمایتی دیگر با دموکراتها به توافق برسد اما داده های اقتصادی، همگام با این اقدامات پیش نمی روند. بازارها از طول کشیدن این توافق خسته شده اند. بازار سهام امریکا پس از انتشار گزارش ism و nfp شروع به ریزش های شدید کردند و امروز دوباره به سطح قیمتی قبل از کرونا باز گشتند. شرکت های فناوری به عنوان بال های پرواز صعود سهام، قسمت عظیمی از رشد خود را از دست دادند و در بازار انرژی، نفت به زیر قیمت ۳۸ دلار بازگشته است.


اما راهکار چیست؟


نکته اولی که می توان به آن اشاره کرد واکسن کروناست. اقتصاد دنیا در گرو کشف واکسن کروناست. هر چند تا به حال امریکا، روسیه و چین خبرهایی از کشف این واکسن تا ماههای آینده داده اند اما تا هنگامی که این واکسن نتیجه کاربردی خود را نشان ندهد عملا هیچ چیز در میان نیست.


با افزایش بازگشت کارگران و کارمندان به محل کار در حال امار بیکاری امریکا در حال احیا است اما این موضوع نتوانسته معضلات بنیادی تر اقتصاد امریکا را پوشش دهد. اکثر کسانی که به سر کار خود بازگشته اند دارای مشاغل دولتی اند و هنوز بسیاری از شرکت های خصوصی برآوردی از چالشهای پیش روی خود ندارند و همین زنگ خطری است برای افزایش دوباره نرخ بیکاری و تعدیل های دسته جمعی.


دونالد ترامپ جنگ تجاری با چین را وارد فاز جدیدی کزده است، او می خواهد تمام صنایع امریکا را از چین خارج کند و اقتصاد امریکا را به معنای واقعی مستقل کند. امری که در بلند مدت به نفع هر کشوری است که دارای منابع و نیروی کار است.


در همین حین فدرال رزرو امریکا با تعیین نرخ هدف تورم ۲٪ سعی در ایجاد توازن بین نرخ بهره پایین و تورم دارد. سیاستی که در سالهای ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ پُل ولکر رییس فدرال رزرو هم موفق به انجام آن شد و دوره جدیدی از شکوفایی اقتصاد امریکا آغاز شد.


در حوزه ی انرژی با سقوط قیمت نفت احتمال می رود که پالایشگاهها خرید بیشتری انجام دهند و حجم اجاره نفتکش ها به سرعت افزایش پیدا کند و منابع شناور باز هم برای نفت مشکل ساز شوند. باید توجه داشت پر مصرف ترین ماه نفت نه در زمستان که در تابستان است. با افزایش رانندگی های جاده ای و پرواز هواپیماها در سالهای گذشته، شاهد افزایش تقاضا در این حوزه بوده ایم، اما امسال در این فصل عملا بخش گردشگری، بیشترین آسیب را از بیماری کرونا متحمل شده اند که بر کاهش قیمت نفت، تاثیر مستقیم خواهد داشت.


در هر حال در ماههای آینده اثرات مخرب کرونا بر اقتصاد جهانی سایه ای سنگین خواهد انداخت که می تواند چهره اقتصاد جهانی و سیاست های داخلی کشورها را تغییر دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی